İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
Hakkımızda
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Yeni Medya ve İletişim Bölümü olarak bizler medya ve iletişim alanlarına mezunlar yetiştirmek ve bu alanlara dair akademik bilgi üretmek üzere bir araya gelmiş akademisyenler ve uzmanlarız. Ancak bizi biz yapan esas unsurun öğrencilerimiz ve mezunlarımız olduğunu söylemeliyiz.
2003 yılından bu yana yetiştirdiğimiz ve bugün göğüslerimizi kabartan onlarca mezunumuz, Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerindeki çeşitli medya kuruluşları ve üniversitelerde kariyerlerini sürdürüyorlar. Bu tabloda öğrencilerimiz kadar Yeni Medya ve İletişim bölümünde tamamladıkları özgün eğitim ve öğrenimin payı var.
Kişiye özel öğrenim
Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde kitle eğitimi değil, kişisel öğrenim esastır: Öğrencilerin aynı beğeni, yetenek ve tercihlere sahip olmadığı gerçeğine dayanarak her birinin sahip olduğu veya öğrenim esnasında edineceği beceri ve tecrübelerinin açığa çıkmasına olanak tanınır.
Her bir öğrencinin kendi içinde saklı olan medya ve iletişimciyi ortaya çıkması bu sayede başarılı olur.
Dünya standartlarında medya ve iletişim eğitimi
Dünyanın önde gelen üniversitelerinin iletişim fakülteleri hızla değişen medya dünyası ile uyumlu, farklı becerileri bir arada geliştirmeyi hedefleyen bir öğrenim tecrübesi sunmakta. Biz de İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde, dünya üniversitelerini örnek alarak, sunduğumuz eğitimi Radyo Televizyon ve Sinema (RTS) ya da Gazetecilik gibi temel başlıklar altında sınıflandırmamayı tercih ediyoruz.
İletişim eğitiminin farklı alanlarını ve medya sektörünün çeşitlenen iş olanaklarını yeterince tanımayan, eğilimleri henüz ilgileri ve becerileri doğrultusunda tam oluşmamış üniversiteli adaylarından, özellikli alanlara odaklanan bölüm tercihleri yapmalarını beklemenin verimli bir üniversite eğitimine olanak tanımayacağını düşünüyoruz.
Güncel ve dinamik dersler, uygulamalar
İşte bu yüzden biz, İEÜ İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde, erken branşlaşma mecburiyetine ve kalıplaşmış eğitim anlayışına alternatif olarak, güncel ve dinamik bir program öneriyoruz. Medya sektörüne dair bütünleşik bir eğitim anlayışı ile yola çıkarak, öğrencilerimize üniversite eğitimlerinde ilerledikçe keşfettikleri ve ilgi duymaya başladıkları iş alanlarında uzmanlaşma imkânı sunuyoruz. Kurguladığımız stüdyo tipi dersler aracılığıyla da öğrencilerimize uzmanlaşmayı seçtikleri alanlarda bolca pratik yapma olanağı tanıyoruz. Bu sayede zengin bir portföy ile mezun olan öğrencilerimiz, geniş medya dünyasının diğer dallarından kopmadan ilgi duydukları alanda ilerleme fırsatına sahip oluyorlar.
Uygulamayla uzmanlaşma
Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğrencileri, üniversite hayatlarının 1. ve 2. senelerinde medya ve iletişim dünyasına giriş yaparlar, bilinçli uzmanlaşmaya yarayacak temel bilgileri edinirler. Ardından Yayıncılık, Habercilik, Araştırma veya Yönetim gibi bir uzmanlaşma alanı belirlerler. Böylece stüdyo derslerinin devreye girmesi ve bitirme projelerinin hazırlanması yoluyla, uygulayarak öğrenmeye odaklanırlar. Öğretim görevlileri ve medya profesyonelleri ile beraber çalışırlar ve gerçek medya ürünleri yani televizyon programları, gazete-dergi veya internet içerikleri üretirler.
Yüz akımız, mezunlarımız
Medya denilince akıllarda genellikle muhabirlik, kameramanlık, köşe yazarlığı, yönetmenlik, sunuculuk gibi toplumda yaygın olarak bilinen bir takım meslekler canlanıyor. Oysa, medya ve iletişim alanında iş olanakları aslında bundan çok daha çeşitli. Gazete ve televizyonlardaki geleneksel işlerin yanısıra RTÜK’te uzman olmaktan YouTube kanalı yönetmeye, bir kurumun medya ilişkileri danışmanı olarak çalışmaktan sosyal medya yöneticiliğine uzanan geniş bir yelpazede iş olanakları bulunuyor. Yeni Medya ve İletişim mezunları, bölümde aldıkları eğitim ve uygulamalı eğitimin sağladığı deneyimle, basın, televizyon, internet, online yayıncılık, reklam, halkla ilişkiler, sinema, müzik ve dijital medya sektörlerinde çalışıyor.
Bölümü bitirip medya dünyasında sağlam adımlarla ilerleyen mezunlarımızla tanışmak ister misiniz?
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun