İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
“Gazetecilerin niteliği yükselmeli”
Anadolu Ajansı Genel Müdürü Öztürk, İletişim Fakültesi öğrencilerine ajansı ve Haber Akademisi Projesi’ni anlattı.
Aslı Tartar
AA Genel Müdürü Kemal Öztürk, İEÜ İletişim Fakültesi öğrencileriyle AA’nın dünü bugünü yarını konulu söyleşide bir araya geldi. Anadolu Ajansı haber akademisi hakkında da bilgi veren Öztürk, “Herkes orta derecede İngilizce biliyor ama kendisini yurt dışına gönderdiğinizde röportaj yapma olanağı bulamıyor. Niteliklerin gittikçe yükselmesi gerekiyor, iş imkanları ve gazeteci olabilmek çok zorlaştı. Şimdiden kendinizi iyi yetiştirmenizi önemle tavsiye ediyorum” diye konuştu.
“AA’nın dünü bugünü geleceği”
Kemal Öztürk, AA’nın Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemleri ve Cumhuriyetin doğuş yıllarında kurulduğunu, Milli Mücadele kahramanları Yunus Nadi ve Halide Edip Adıvar’ın “mücadeleyi sağlıklı duyurmak “ amacıyla yaptığı fikir jimnastiği sonucu ajans kurma düşüncesinin oluştuğunu söyledi. AA’nın yapısı hakkında bilgi veren Öztürk, “Bizimle ilişkide olan, haber gönderen 1600 kişilik ekibimiz var. Dünyanın 35 ülkesinde kadrolu ve sözleşmeli muhabirimiz bulunuyor. Günlük olarak 600 haber yayımlıyoruz. 1000 civarında da bölgesel haber yayımlıyoruz. Stresli bir işimiz var. Bu stresli işimizin politik etkileride oluyor. Çünkü ulusal bir haber ajansı olduğumuz için verdiğimiz her haberin doğru olarak kabul edilmesi gerekiyor. Bu kadar ince eleyip sık dokuyoruz. Ulusal bir haberin etkisi ile özel bir haber ajansının etkisi arasında dünya kadar fark var” dedi. Söyleşi sonunda İletişim Fakültesi Dekanı Sevda Alankuş, Öztürk’e plaket verdi.
İEÜ Haber Merkezi’nde
İEÜ Rektör Vekili Prof.Dr. Tunçdan Baltacıoğlu’nu da ziyaret eden Öztürk, ziyaret anısına Baltacıoğlu ve İletişim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Sevda Alankuş’a sembolik hokka hediye etti. İEU Haber Merkez’inde İletişim Fakültesi öğrencilerinden Erman Gönülşen’in sorularını yanıtlayan Öztürk, gelişen teknoloji ile birlikte AA’nın da teknolojik olarak bir yenilenme dönemine girdiğini ve ajansın bütcesinin artmasıyla da muhabirlere iPhone vereceklerini belirtti. Öztürk, kuruma bu ay 130 adet HD kamera aldıklarını, çünkü dünyada en çok görüntülü haberlerin ilgi gördüğünü dile getirdi ve Türkiye’de spor medyasının haberlerinin yüzde 80 oranında kaynağının AA olduğunu söyledi.
AA Genel Müdürü Öztürk, İEÜ Haber Merkezi hakkında bilgi aldı.
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun