Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

BA 113 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşletmeciliğe Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 113
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders; serbest rekabet sistemine ve işletmelere odaklanarak işletmelerin toplumda oynadıkları rolü, amaçlarını ve sorumluluklarını inceler. İşletmelerin mal ve hizmet üretebilmeleri için yapılması gereken faaliyetler hakkında bilgi verir. Ders, işletmelerde yönetimin temelleri, pazarlama, finans, üretim ve hizmet gibi belli başlı işletme fonksiyonları, kurumsallaşma ve uluslararası faaliyetler gibi temel işletme konuları hakkında öğrencilere genel bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. .
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • bir işletmenin temel faaliyet konularını (yönetim, pazarlama, finans, üretim, muhasebe, finans) tanımlayabilecektir
  • işletmelerin uyması gereken belli başlı etik ve sosyal sorumluluk ilkelerini acıklayabileceklerdir.
  • işletmelerin rekabet gücünü arttıran örgütlenme biçimleri, takım çalışması ve iletişim konularını açıklayabileceklerdir.
  • küresel pazarlarda faaliyet göstermenin temel kurallarını öğrenerek, bu süreçte işletmeler için çok önemli olan yaratıcılık ve inovasyon konularını açıklayabileceklerdir
  • örgütsel büyümenin gerekliliğini ve önemini tanımlayabilecektir
  • İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Ders Tanımı Bu derste öğrencilere; işletme türleri, işletmelerin temel faaliyetleri ve fonksiyonları ve tüm işletme konuları hakkında genel bir bakış açısı kazandırılacaktır.hakkında genel bir açısı kazandırılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İş Dünyasının Dinamikleri
2 GDP, GNP, NPV
3 İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
4 İş Dünyasının Küreselleşmesi
5 Küçük İşletmeler ve Franchising
6 Yönetimin Doğası Nedir?
7 İşletmeler Kendisini Nasıl Örgütler?
8 Tedarik Zinciri ve Üretim Yönetimi
9 1. Vize (15 Kasım)
10 Üretim ve İşlemler Yönetimi
11 Ürün ve Fiyatlandırma Stratejileri
12 Müşteri Odaklı Pazarlama
13 Muhasebe ve Finansal Yönetim
14 İkinci Vize (13 Aralık)
15 Proje Sunumları
16 Proje Sunumları

 

Ders Kitabı

Ferrell, O.C., Hirt, Geoffrey, Ferrell, Linda, Business: a Changing World,

9th Edition, 2014, McGraw Hill, ISBN-978-1-259-06052-6

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
7
7
Portfolyo
0
Ödev
6
10
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
10
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
25
50
Final Sınavı
0
    Toplam
175

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.