İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Medya ve İletişim

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

SOSYAL MEDYA


 

GEHU 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Türk Mutfak Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 207
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin Türk yemek kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını ve akademik ve profesyonel yaşamlarında bu bilgiyi uygulama fırsatı bulmalarını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Gıdanın iktisadi, toplumsal ve kültürel boyutlarını tanımlayabilir.
  • Gıdanın iktisadi, toplumsal ve kültürel boyutlarını tanımlayabilir.
  • Türk Mutfağı'nın tarihi gelişimini açıklayabilir.
  • Türk Mutfağı’nı iktisadi, toplumsal ve kültürel açılardan inceleyebilir.
  • Türk Mutfağı'nın karmaşık yapısı tanımlayabilir.
  • Küreselleşen gıda olgusunu tartışabilir.
Tanımı Türk mutfağının tarihsel, ekonomik, siyasal ve toplumsal dinamikler arasındaki karışımının bir sonucu olduğunu anlamak. Öğrencilerin mesleki platformlarda uzmanlık bilgilerini ortaya koyarken kültürel farkındalık ve profesyonel vizyonlarını artırmak, daha bilinçli ve daha donanımlı olmalarını sağlamak.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Neden Yemek Araştırması? Warren Belasco, Food. The Key Concepts, Oxford: Berg Publishers, 2008, p. 1-13.
3 Orta Asya Düzlüklerinden Anadolu'ya: Eski Türk Boylarının Yeme Alışkanlıkları ve ilk Türk Hükümadarları Charles Perry, "The Taste for Layered Bread among the Nomadic Turks and the Central Asian Origins of Baklava," A Taste of Thyme: Culinary Cultures of the Middle East, Sami Zubaida and Richard Tapper (eds.) (1994, ISBN 1860646034).
4 Osmanlı İmparatorluğu'nda Yemek ve Ticareti-Altın Çağ (15-18. yy.) I http://www.muslimheritage.com/article/ottoman-palace-cuisine-classical-period
5 Osmanlı İmparatorluğu'nda Yemek ve Ticareti-Altın Çağ (15-18. yy.) II Rhoads Murphey, “Provisioning Istanbul: The state and subsistence in the Early Middle East”, Food and Foodways, 1988, vol. 2, p. 217-263.
6 Osmanlı Son Döneminde Yemeğin Modernizasyonu (19. yy.) Özge Samancı, “Pilaf and bouchées: the modernization of official banquets at the Ottoman palace in the 19th century”, Royal Taste, Food, Power and Status at the European Courts after 1789, Asghate 2011, p. 111-143.
7 Cumhuriyet Döneminde Yeme Alışkanlıkları Zafer Yenal, “‘Cooking’ the nation: Women, Experiences of Modernity, and the Girls’ Institutes in Turkey”, in Ways to Modernity in Greece and Turkey. Encounters with Europe, 1850-1950, (eds) Anna Frangoudaki, Çağşar Keyder, London: I.B. Tauris, 2007, p. 191-213.
8 Ara Sınav
9 Dünyada Zirai Endüstriyelleşme: Yeşil Devrim Belgesel: Seeds of Freedom.
10 Türkiye’de Yeşil Devrim J. Dixon, H.-J. Braun, J. Crouch, “Overview: Transitioning wheat research to serve the future needs of the Developing World”, in Wheats Facts and Futures 2009, (eds) Dixon, et. Al., Mexico: CIMMYT, 2009, 1-25.
11 Dünyada Gıda Krizi: Küba örneği Belgesel: Power of Community
12 Türkiye'de yiyeceklerin küreselleşme süreci Yenal Z. (1999) Food TNCs, Intellectual Property Investments and Post-Fordist Food Consumption: The Case of Unilever and Nestlé in Turkey”, International Journal of the Sociology of Agriculture and Food, vol. 8, pp.21-34.
13 Türkiye'de Küreselleşme ve Yemek Kültürü Defne Karaosmanoğlu, “Surviving the Global Market”, Food, Culture & Society, Vol. 10 , Iss. 3, 2007, 425-448.
14 Organik Ekolojik Gıdalar Dilek Himam, “A New Lifestyle of Metropolitan Individual: Organic Life”, Agrindustrial Design. Olive oil, Wine and Design. 1st product and service Design symposium and exhibition on agricultural industries, proceedings, Izmir University of Economics, 2006, p. 265-274.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Dersin Kitabı

A Taste of Thyme: Culinary Cultures of the Middle East, Sami Zubaida and Richard Tapper (eds.) (1994, ISBN 1860646034).

Wheats Facts and Futures 2009, (eds) Dixon, et. Al., Mexico: CIMMYT, 2009

Diğer Kaynaklar

Royal Taste, Food, Power and Status at the European Courts after 1789, Asghate 2011.

Encounters with Europe, 1850-1950, (eds) Anna Frangoudaki, Çağşar Keyder, London: I.B. Tauris, 2007

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
20
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek.
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek.
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER