İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Medya ve İletişim

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

SOSYAL MEDYA


 

GENS 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Doğa Biliminin Temelleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GENS 201
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere doğa bilimlerinde karşılaştıkları problemleri bilimsel düşünme yöntemi ile çözmeyi öğretmeyi hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Süreçleri gözlemleyebilecekler ve problemleri tanımlayabileceklerdir.
  • Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve ilişkiyi tanımlayınız.
  • Bilimsel düşünmeyi yaşamın temel kurallarına uygulayabileceklerdir
  • nsan vücudunun temel yapısal düzenini ve işlevini tanımlayabileceklerdir
  • Bilgiye ulaşabilecek ve doğruluğunu test edebileceklerdir
  • İnsan vücudunun temel yapısal düzenini ve işlevini tanımlayabileceklerdir
  • Temel bilimsel iletişimi yapabileceklerdir
Tanımı Bu ders, doğa bilimlerinin ve yaşamın temel kuralları ile, karşılaşılan problemlere bilimsel düşünme ile yaklaşılmasını içermektedir

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Duyurulan GENS 201 sillabusunun incelenmesi Kendinizi nasıl tanıtacağınıza hazırlanınız. Bir kağit üzerine, (İsim, Lise, Hobi, and ve, de, bu dersten beklentinizi ) bir cümle ile yazınız.
2 Bilim’e Giriş Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. The Nature of Scientific Thinking (Harvard Graduate School of Education)- the related chapters of the reference material (pages 4-12). Https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s
3 Problemlerin tanımlanması ve açıklanması Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw
4 Bilimsel Metodoloji Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır: “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (by Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) pages 2-14 and Eğiticinin Notları https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4
5 Veri Tabanları Araştırılması ve Bilimsel İletişim 1. Bilgiye ulaşma ve doğruluğunu sınama: Google Scholar -Pubmed 2. Sözlü Sunum Hazırlama 3.Poster sunumu hazırlanması
6 Bilim Adamı (Öğrenci sözlü sunumları) Önceden seçilmiş konular üzerinde sözlü sunum Hazırlanması
7 Doğa Bilimlerine Giriş Eğiticinin Notları http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/
8 ARA SINAV 1-7. haftalar içeriği
9 Yer Bilimlerinin Temelleri Eğitici Notları https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc
10 Yaşamın Temelleri I Hücre & Homeostaz Eğitici Notları Reading basic concepts from Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8
11 Yaşamın Temelleri II Biomoleküller Yaşam için Enerji Metabolizmaya Giriş Eğitici Notları Basic Medical Biochemistry-A Clinical Approach, 3rd Edition (Liebermann and Marks) (Pages 341-347)
12 Yaşamın Temelleri III İnsan Vücudunun Temel Yapı ve İşlevi Eğitici Notları
13 Öğrenci Sözlü Sunumları Poster sunumu nasıl değerlendirilir? Tüm Dersin Geri-Bildirimi 1) Öğrenci, grubu ile birlikte, proje ödevinin bir özetini ”Sözel sunum kuralları” doğrulutusunda sunum olarak hazıarlayacaktır (En fazla iki slayd) 2 ) Saydamlar şunları içermelidir: Projenin konusu- Bilimsel Soru- Hipotez- Amaç-Hedefler 3) Öğrenci, dersler ilgili sorularıı hazırlamalıdır 4) Öğrenci, tüm dersle ilgili geri bildirim hazırlamalıdır (Bir iyi, bir de daha az iyi nokta)
14 Öğrencilerin Poster Sunumları Gruplar, posterlrini poster hazırlama ilkeleri doğrultusunda hazırlamalı ve Poster serge alanına (A Blok zemin kat) 17.05.2017 günü saat 10:00 dan once asmış olmalıdır. Öğrenciler, 10:00 ile 12:50 arasında posterlerinin başında olmalıdırlar. Bir jüri dolaşarak sorular soracak ve posterleri değerlendirecektir.
15 FİNAL 1-15. hafta
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

 

1. “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) The Nature of Scientific Thinking (Harvard Graduate School of Education) 2. Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) 3. Basic Medical Biochemistry-A Clinical Approach, 3rd Edition (Liebermann and Marks) 4. Eğiticinin ders notları ve sunumlar
Diğer Kaynaklar

https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw  https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4 http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/ https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
45
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
50
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
15
    Toplam
220

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek.
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek.
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER