GENS 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Psikolojiye Giriş I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GENS 204
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Psikoloji alanlarını genel çizgileriyle öğrencilere tanıtmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojinin kuramsal (örn., bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilmek.
  • Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımları (örn. davranışsal, bilişsel) hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını öğrenmek.
  • Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceği konusunda bilgi sahibi olmak.
  • İnsan davranışın altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilmek.
  • Psikolojide kullanılan bilimsel dili öğrenebilmek ve kullanabilmek.
  • Psikoloji çalışılmalarında uygulanması gereken etik kuralların neler olduğunu öğrenmek.
Tanımı Bu derste psikoloji biliminin kuramsal ve uygulamalı alanları genel çizgileri ile öğrencilere tanıtılır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Psikolojiye giriş Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 2-29.
3 Psikoloji ile ilgili araştırmalar Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 30-55.
4 Sinirbilim ve Davranış Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93.
5 Sinirbilim ve Davranış Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93.
6 Duyum ve Algı Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 94-137.
7 Bilinç Durumları Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 138-175.
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav Değerlendirmesi/ Öğrenme Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. P. 176-209.
10 Bellek Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 210-243.
11 Dil ve Biliş Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 244-277.
12 Zeka Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 278-307.
13 Motivasyon ve Duygu Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 308-341.
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi
15 Final
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

Yukarıda bahsedilen kitap bölümleri ve power point sunumları

Diğer Kaynaklar

Feldman, R. S. (2015). Understanding Psychology. McGraw-Hill. (Twelve Ed.)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
20
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
35
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
24
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
15
Final / Sözlü Sınav
1
30
    Toplam
186

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek.
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek.
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest