Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

MBBF 100 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilim Felsefesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MBBF 100
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Tarih boyunca bilimin ve teknolojinin evrimini, gelişimini ve paradigma dönüşümlerini incelemek ve bilginin felsefi içeriğini toplumsal dinamik içinde analiz etmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şunlara vakıf olacaklardır;
  • Bilimsel bilginin tanınması ve değerlendirilmesi
  • Bilimsel bilginin tarihsel süreçte geçirdiği değişimin algılanması
  • Bilim ve teknoloji ayırımının çözümlenebilmesi
  • Bilimsel evrimde matematiksel düşüncenin etkisinin araştırılabilmesi
  • Farklı bilimsel ve araştırma etkinliklerin ortak ve farklı yönlerinin ayırdedilebilmesi
Ders Tanımı Bilim ve teknoloji tarihinin dönemler içinde geçirdiği evrimin ve bilgikuramsal dönüşümlerin çözümlemesini içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilmek nedir? Neden bilim tarihi? Neden bilim felsefesi? Bilim tarihiyle bilim felsefesinin ayrılmaz bütünlüğünün incelenmesi.
2 Bilgi ve bilim arasındaki farkların araştırılması. Bilgikuramının temelleri. Bilgikuramsal çözümlemenin öncülleri.
3 Paradigma kavramı. Bilim tarihinde kavramsal dönüşümler. Tarihsel örneklerle paradigma dönüşümlerinin incelenmesi.Paradigma dönüşümlerinin günümüz bilim düzeyine etkileri ve örneklerle araştırılması.
4 Güneş sistemi, klasik fizik, kunatum fiziği, oksijenin keşfi gibi belirleyici örneklerin tartışılması.
5 Yasalar ve açıklama: Bilimsel kuramların doğasının incelenmesi.
6 Thomas Kuhn: Bilimsel devrimlerin yapısı ve eleştirel çözümlemesinin ele alınması. Güncel örneklerle tartışılması.
7 Doğa bilimleri ve toplumsal bilimlerin yöntem ve bilgikuramsal açılardan çözümlenmeleri ve değerlendirilmeleri.
8 Doğa bilimlerinde bilimsel bilginin üretilmesinde kullanılan yöntemler
9 Bilimin ve matematiğin bilgikuramsal veçhelerinin açıklanması. Doğa bilimlerinde matematiğin rolünün incelenmesi.
10 Matematik nedir? Matematiksel bilgiye nasıl ulaşılır? Matematiksel bilginin tarihsel evrimi nasıl gerçekleşmiştir?
11 Matematik bir keşif midir yoksa bir icat mıdır? Matematiksel bilginin felsefi boyutları ve farklı felsefe okullarında nasıl ele alındığının incelenmesi.
12 Matematik tarihinden örneklerle teknolojinin evriminin incelenmesi. Buluşların toplumsal yaşama etkilerinin incelenmesi.
13 Evrim kuramının farklı yaklaşımlarla ele alınması. Biyolojik evrimle bilimsel bilgi üretimindeki evrimin karşılaştırılması.
14 Bir kültür olarak bilim: Toplumsal bilimler/doğa bilimleri tartışması ve psikanaliz.
15 Bilimde toplumsal ve psikolojik bileşenler, sorunlar ve uygulamalar. Çağdaş bilimden örneklerle desteklenmesi.
16 Bilimsel ve matematiksel düşüncenin evrimine ilişkin genel değerlendirmeler.

 

Ders Kitabı Okumalar ve Power Point Sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Khun, T., “The Structure of Scientific Revolutions,” The University of Chicago Press, 1967 Schick, T., “Readings in the Philosophy of Science,” Mayfield Publishig Company, 2000. Omnes, R., “Quantum Philosophy: Understanding and Interpreting Contemporary Science,” Princeton University Press, 1999

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
3
6
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
7
14
Final Sınavı
1
14
14
    Toplam
157

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.