Güncel duyuru bulunmamaktadır.
Dersin Adı |
Dijital Medya Kuramı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCS 380
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı dijital medya teknolojilerine odaklanarak teorik bir giriş yapmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders yeni medya kavramı, türler, ağ tabanlı sosyallik, etkileşim, dağıtım ve anlatı gibi konuları içermektedir. Bu konular dijital iletişim teknolojilerinin geçmişine, bugününe ve geleceğine odaklanarak ele alınacaktır. |
|
Temel Meslek Dersleri |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yeni medyayı tanımlama | Lev Manovich, "How Media Became New," Language of New Media, pp. 2126. |
3 | Yeni medyanın tarihsel bağlamı | Max More, "Grasping the Future: Comparing Scenarios to Other Techniques” |
4 | Gündelik yaşamda yeni medya | Martin Lister, “New Media in Everyday Life,” New Media: A Critical Introduction, pp. 219280. |
5 | Toplum ve teknoloji | Raymond Williams, “The Technology and the Society,” Television, pp. 126. |
6 | “Convergence Culture” | Henry Jenkins, Convergence Culture |
7 | Dijital kültürler | Lankshear and Knobel, “Online memes, affinities, and cultural production in new media literacies,” in C. Lankshear and M. Knobel (Eds.), A New literacies sampler, pp. 199227. |
8 | Ara sınav | |
9 | Sanal gerçeklik ve siber kültür | Donna Haraway, “A Cyborg Manifesto” |
10 | Medya ağları | Manuel Castells, “Toward a sociology of the network society” |
11 | Sanal topluluklar | Georg Simmel, “The sociology of sociability” |
12 | Katılımcı medya okuryazarlığı | D. Gillmor, "Principles for a new media literacy" |
13 | Dijital oyun | Roger Caillois, "The Definition of Play" and "The Classification of Games"Alexander Galloway, "Gamic Action, Four Moments" |
14 | Sunumlar ve tartışma | |
15 | Dönem değerlendirmesi | |
16 | Final sınavı |
Dersin Kitabı | Elektronik notlar dersi veren öğretim görevlisinin web sitesinde yer alacaktır. Yazılı ders notları dönem boyunca dağıtılacaktır. |
Diğer Kaynaklar | Diğer kaynaklar Web üzerinden erişilebilir dijital medya örnekleridir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı / Sözlü Sınav |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
|
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
1
|
10
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje |
1
|
10
|
|
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar |
1
|
10
|
|
Final / Sözlü Sınav |
1
|
10
|
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | |||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | |||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest