Güncel duyuru bulunmamaktadır.
Dersin Adı |
İnternet Gazeteciliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCS 430
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Bu ders, gazetecilik mesleğine dair temel becerileri İnternet ortamında uygulamayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders, İnternet gazeteciliğinin teorik ve uygulamalı konularını tartışmaya açar. İnternet gazeteciliği ile geleneksel basın arasındaki ilişkileri irdelemek suretiyle mecralar arası yayıncılığın farklı boyutlarını konu edinir. |
|
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | İnternet gazeteciliği nedir? | Eric C. Deggans, “What Is Your Media Pyramid?,” Poynter, Jan. 19, 2006. Martin Langveld, “Building Networks Around News,” Niemann Lab. |
3 | Yöndeşme | Henry Jenkins, Convergence Culture, New York University Press, 2006, 125. Stephen Quinn & Vincent F. Filak, Convergent Journalism, Focal Press, 2005, 321. |
4 | Yurttaş gazeteciliği ve değişen haber değerleri | Stuart Allen, “Histories of Citizen Journalism,” Citizen Journalism: Global Perspectives, Stuart Allan, Einar Thorsen (Eds.), 1733. Quinn & Lamble; Online Newsgathering, Focal Press, MA: 2008, 4356. |
5 | Online alternatif medya | Bailey; Cammaerts; Carpentier. Understanding Alternative Media, New York: Open University Press, 2008, 335. |
6 | İnternette haber döngüsü | Mike Ward, Journalism Online, 1826. |
7 | Anlatı teknikleri | Jonathan Dube, “Online Storytelling Forms” Debora Wenger, “Writing for the Web,” Advancing the Story, 167191. |
8 | Ara sınav | |
9 | İnternet medyasında haber kurgusu | Mike Ward, Journalism Online, 121150. |
10 | HTML’ye giriş | Mike Ward, Journalism Online, 150164. JLearning.org |
11 | Web tasarımı | Mike Ward, Journalism Online, 164200. |
12 | Wordpress | Stern, Damstra, Williams, Professional Wordpress. |
13 | İnternet gazeteciliğinin geleceği | John Pavlik, Journalism and New Media, 159193. |
14 | Proje sunumları | |
15 | Proje sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Dersin Kitabı | Okumalar ve haber sitesi örnekleri öğretim elemanının web sayfasında ilan edilecektir. Basılı materyal dönem içinde paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar | Örnek haber siteleri uygulamalar kapsamında analiz için değerlendirilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
1
|
45
|
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı / Sözlü Sınav | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
|
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
|
Proje |
1
|
20
|
|
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar |
1
|
10
|
|
Final / Sözlü Sınav | |||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | X | ||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest