Güncel duyuru bulunmamaktadır.
Dersin Adı |
Habercilik Stüdyosu II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCSN 302
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
12
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Bu ders, multimedya bir haber merkezi ortamında ders ve uygulamalı eğitimler aracılığıyla öğrencilere haber yazımı ve yapımı becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders bir haber merkezinin işleyişini simüle edecek şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler haber sürecinin tüm aşamalarında görev yapacak, haberleri hazırlayacak ve basılı, online, video ve radyo ortamlarında sunacaklardır. Ders editoryal toplantılar, uygulamalar, konferanslar ve uygulamalı eğitimlerden oluşmaktadır.Eğitim konuları: Haber kaynakları Feature yazımı Röportaj Review yazımı Televizyon haberciliği İnternet gazeteciliği Araştırmacı gazetecilik Kaza, felaket ve insan haberleri Görgü tanığı haberciliği Basın toplantısı, demeç ve konuşmalar |
|
Temel Meslek Dersleri |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin sunumu | |
2 | Haber merkezinin işleyişi, ekip çalışması ve görev dağılımı | |
3 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
4 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
5 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
6 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
7 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
8 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
9 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
10 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
11 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
12 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
13 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
14 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
15 | Editoryal toplantı, ön araştırma, haber yazımı çalışması, gündem briefingleri. | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Dersin Kitabı | |
Diğer Kaynaklar | İlgili okumalar dönemin başında öğrencilere duyurulacaktır. Haber medyası ve ajanslardan gelen malzeme yoğun olarak kullanılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
10
|
70
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav | ||
Final Sınavı / Sözlü Sınav | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 |
100 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
6
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
8
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
10
|
9
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar | |||
Final / Sözlü Sınav | |||
Toplam |
330
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest