Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

PD 316 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sürdürülebilirlik için Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PD 316
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilere, endüstriyel tasarım disiplininin her alanına ilişkin yapılan çalışmaların, sürdürülebilirlik kavramının bakış açısıyla ne şekilde ele alınması gerektiğini kavratmaktır. Bir başka deyişle öğrencilerin ekolojik ve sürdürülebilir ürün tasarımına ilişkin bilgi ve farkındaliklarını arttırmak, onları benzer konulara ilişkin olarak geleceğe yönelik yapacakları çalışmalara hazırlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ögrenci, ekolojik ve çevresel değerlerin, insan ve ürün tasarım ilişkileri bağlamında ne şekilde ele alınması gerektiğini araştırabilecektir.
  • Öğrenci, ekoloji, ekonomi ve sosyal değerlerin birbirleri ile olan ilişkilerini “sürdürülebilir sistem tasarımı ve analizi” bağlamında değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, yukarıda adı geçen kavram ve değerlere ilişkin, doğru ve eleştirel bir bakış açısı edinebilecektir.
  • Öğrenci, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir ürün tasarımı konusundaki farkındalığını arttıracaktır.
  • Öğrenci, sürdürülebilir ürün tasarımı konusunda geleceğe yönelik yapacakları çalışmalara ilişkin bilgi toplayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir ürün tasarımının gereklilikleri ele alınacaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin konuya ilişkin bilgilendirilmesi ve farkındalıklarının arttırılacak ve bunun yanısıra, yapacakları örnek bir uygulama projesi ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri sağlanacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş (Derse genel giriş) Yok
2 Sürdürülebilir Ürün Tasarımının Temel İlkeleri, Tasarımcının Rolü ve Sorumlulukları. Değişen Tasarım Süreci, Sürdürülebilir Tasarım Araçları: Dokümanter film serisi - I, Tartışmalar I Yok
3 Sürdürülebilir ürün tasarımı projesine giriş. (Örnek uygulamalar) Yok
4 Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - II, Tartışmalar II Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma
5 Sürdürülebilir ürün tasarımı üzerine araştırma, sunum ve değerlendirmeler-I Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma
6 Sürdürülebilir ürün tasarımı üzerine araştırma, sunum ve değerlendirmeler-II Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma
7 Sürdürülebilir ürün tasarımı dokümanter film serisi - III, Tartıışmalar III Yok
8 Proje-1 teslim Yok
9 Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - IV, Tartışmalar IV Yok
10 Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje önerileri değerlendirmesi-I Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma
11 Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje önerileri değerlendirmesi-II Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma
12 Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - V, Tartışmalar V Yok
13 Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - VI, Tartışmalar VI Yok
14 Proje-2 teslim Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma
15 Proje-2 tartışma Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Allen P., Bonazzi C., Gee D. Metaphors for Change, Partnerships, Tools and Civic Action for Sustainability, The Greenleaf Publishing, 2001. Burall P. Green Design, Issues in Design, The Design Council, London, 1991. Fiksel J. Design for Environment, Creating Ecoefficient Products and Processes, McGrawHill, 1996. Mackenzie D. Green Design, Design for the Environment, Laurence King Ltd., 1991.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Morris J. Green Goods? Consumers, Product Labels and the Environment, IEA Studies on the Environment, London, 1997. Papanek V. The Green Imperative, Ecology and Ethics in Design and Architecture, Thames and Hudson, 1995.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
90
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
36
72
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
-
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.