İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
Program Hakkında
Yeni Medya ve İletişim Bölümü'nde günümüzün kültür ve ekonomisinin medya yoğun ortamında bilginin toplanması, işlenmesi, kullanılması ve dağıtılması için gerekli olan teorik ve pratik becerileri öğrencilerimize kazandırmayı amaçlıyoruz.
Bu amacı gerçekleştirebilmek için birbirini destekleyen şu iki yaklaşımı kullanıyoruz:
Öğrencilerimiz, ilkin, toplum ve beşeri bilimlerin temel kavram ve yöntemlerini öğrenerek, anlam ve değerin iletişimsel süreçler aracılığıyla nasıl yaratıldığını anlıyor.
İkinci olarak, içeriği geleneksel ve dijital medya mecralarında üretmenin, dağıtımını yapmanın ve yorumlamanın tekniklerini öğreniyor.
Birinci yaklaşımı “söyleyecek bir şeyin olması”, ikincisini ise “bunu söyleyecek bir platformun yaratılması” olarak nitelendirebiliriz. Programımızda bu iki yaklaşımın eş zamanlı etkinlikler olduğunu vurguluyoruz; dolayısıyla öğrencilerimizin her ikisine de birinci sınıftan itibaren katılımını sağlıyoruz.
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerimizin; analitik düşünme, kamusal ifade, medya ilişkileri, dijital anlatıları kurma, içerik üretimi, habercilik, multimedya yapımı ve medya yönetimi alanlarında beceriler kazanmış olmalarını bekliyoruz.
Bu beceriler; yeni medya uzmanlığı, dijital içerik üreticiliği, yayıncılık, habercilik, multimedya yapımcılığı, sosyal medya yöneticiliği, iletişim uzmanlığı, podcast yapımcılığı, veri analistliği ve video yapımcılığı gibi kariyerlerin yolunu açıyor.
Bunların yanında, akademik kariyer hedefleyen öğrencilerimizin bu yönde ilerlemelerine de destek sağlıyoruz.
Programımızın özgörevleri:
Yeni Medya ve İletişim alanıyla ilişkili sektörlerde yüksek kalite içeriklerin üretilmesi ve yönetilmesi için gerek duyulan vizyon, bilgi ve becerilere sahip; iletişimin temel bir hak, hayati bir eylem, önemli bir ekonomik alan olduğunun farkındalığına sahip; bireysel ve toplumsal gücünün ve sorumluluklarının bilincinde mezunların yetiştiği; araştırma ve uygulamalarıyla referans verilen bir akademik kadroya sahip; tüm paydaşlarından beslenerek kendini dinamik kılan bir öğrenme-öğretme alanı olmaktır.
Programımızın öğretim amaçları:
Yeni Medya ve İletişim alanıyla ilişkili sektörlerdeki saygın ulusal ve uluslararası kurumlarca aranan vizyon, bilgi ve becerilere sahip;
iletişimin kişisel, sosyal, ekonomik ve politik işlev ve anlamlarının farkında;
bireysel ve toplumsal gücünün ve sorumluluklarının bilincinde;
içerik üretimi ve yönetimi konusunda örnek gösterilen mezunlar yetiştirmektir.
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun