Ders İçerikleri - Yeni Medya ve İletişim | İzmir Ekonomi Üniversitesi

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

GEEC 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

2020-2021 Ders Tanıtım Bilgileri düzenlemeleri 2 Ekim 2020 tarihine kadar devam etmektedir.

2020-2021 önceki dönem bilgilerine ulaşmak için buraya tıklayınız.

Dersin Adı
Moda Endüstrisinin Dinamikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEEC 301
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, moda işletme sisteminin ve onun ticari organizasyonlarının doğasına odaklanmaktır. Ayrıca moda işletmeciliğinin temel prensipleri, fonksiyonları ve kurumları ile moda markalarına moda endüstrisi açısından genel bir bakış sunar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Moda endüstrisinin ticari ve tarihi gelişimi tartışabileceklerdir.
  • Moda endüstrisini geçmişten günümüze etkileyen sosyal ve ekonomik dinamikleri tanımlayabileceklerdir.
  • Moda işletme organizasyonları sınıflandırabileceklerdir.
  • Moda endüstrisinin büyüme nedenlerini, güncel yaklaşımları ve sektörle ilgili beklentileri tartışabileceklerdir.
  • Farklı moda markalarının moda endüstrisi içindeki yerleri ve faaliyetlerini karşılaştırabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders moda işletmeciliğinin prensipleri ve kapsamı; sektörü etkileyen çevresel, sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörler; sektörün büyüme ve genişlemesinin sebepleri; mülkiyet çeşitleri; organizasyon yapıları; tasarımcı, üretici ve perakendecinin moda sektöründeki rollerini tanıtır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi Moda Endüstrisine genel bir bakış
2 Moda sektörü ile ilgili ana kavram ve terimler / modaya tarihsel bakış. ’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books Unit One The Changing World of Fashion: chapter: A Century of Fashion
3 Moda işletmeciliğinin esasları, Moda sektörünün çevresi ve moda tüketicisi ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books , Unit One The Changing World of Fashion, chapters: The Nature of Fashion & The Environment of Fashion
4 Modanın hareketi ve moda teorisi ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books, Unit One The Changing World of Fashion: chapter: The Movement of Fashion
5 Modanın işletmesi: Organizasyon yapıları ve roller ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books Unit One The Changing World of Fashion, chapter: The Business of Fashion
6 Ürün geliştirme ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books,Unit Three The Secondary Level: The Producers of Apparel, chapters: Product Development
7 Ara Dönem Proje Sunumları
8 Kadın, Erkek, Çocuk giyimin, moda aksesuarlarının ve kozmetik ürünlerin moda endüstrisindeki yeri ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books; Unit Three The Secondary Level: chapters: The Producers of Apparel, Women's Apparel, Men's Apparel Children's Apparel
9 Global moda pazarları: Moda takvimi ve ticari fuarlar, Moda haftaları ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books, Unit Five The Retail Level: chapters: The Markets for Fashion Global Fashion Market, Sourcing and Merchandising
10 Moda Perakendeciliği ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books, Unit Five The Retail Level: chapter: The Markets for Fashion: Fashion Retailing TRUE COST filmi hakkında araştırma
11 Çağdaş moda tasarımcıları ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen)
12 Modaya destek olan hizmetler ve moda sektöründe kariyer ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books, Unit Six The Auxiliary Level: Supporting Services Careers in Fashion
13 Modada marka iletişimi / Modada dijital iletişim Fashion Marketing:Theory, Principles&Practice, Marianne C.Bickle (2011) chapter: Fashion Marketing
14 Final Proje Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
  • ’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ISBN:9781501324000​
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • ‘’Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson)   6th Edition, ISBN10: 0132381486 
  • "Fashionomics," (2013), D.W. Reamy and D. W. Arrington, Pearson, ISBN-13: 978-0132109819
  • ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson), ISBN-13: 978-0500291108
  • www.businessoffashion.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Ödev
1
6
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.  

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.  

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. 

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.  

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. 

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.  

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. 

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.