Ders İçerikleri - Yeni Medya ve İletişim | İzmir Ekonomi Üniversitesi

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

GEET 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çokkültürlülük ve Küreselleşme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 202
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Çokkültürcülük, farklılıklar üzerine kurulu toplumlarda 'birlikte yaşama' konusunda geliştirilen normatif modellerden biridir. Soğuk Savaş sonrası dünyada en sık tartışılan konulardan biri olan çokkültürcülük, farklı teorisyenler tarafından şu iki saikle ele alınmıştır: (1) tarafsız devlet üzerine kurulu liberal teorinin bireye odaklanan adalet kavrayışını sorunsallaştırarak azınlık gruplarının haklarını vurgulamak ve (2) asimilasyonu reddettiği gibi entegrasyon politikalarının da ötesine geçmeyi amaçlayan bir 'adil toplum' kavrayışı ortaya koymak. Buradan hareketle, bu derste çokkültürcülüğün temelinde bulunan içerme-dışlama ilişkisi, kültüel kimliklerin ve farklılıkların tanınması ve bireysel haklara eşlik etmesi öngörülen grup hakları gibi temalar tartışılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersin sunduğu küreselleşme, çokkültürlülük, ulusal egemenlik, azınlık kimlkleri gibi temel kavramları anlayacaklar
  • Ulusal egemenlik, kültürel çeşitlilik ve küreselleşme arasında ki ilişkiyi anlayacaklar
  • Dünyada çokkültürlülük politikalarının ortaya çıkışını açıklayacaklar
  • Çokkültürlü siyasal rejimlerin ana örneklerini açıklayacaklar
  • Çokkültürlülük bağlamı içinde insan ve azınlık hakları siyasetini açıklayacaklar
  • Modernite bağlamında kültürün karmaşık ve değişen doğasını anlayacaklar
Ders Tanımı Ders üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çokkültürcülüğün içinden çıktığı genel bağlam ve tartışmalar ele alınacak; ikinci bölümde de çokkültürcülük konusunda referans noktalarını oluşturan önde gelen teorisyenler (Will Kymlicka, Charles Taylor ve Jürgen Habermas) yakından incelenecektir. Son bölümde ise çokkültürcülük etrafındaki güncel tartışmalar, küreselleşme ve popülizm bağlamında değerlendirilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş: Hedefler ve Beklentiler
2 'Birlikte Yaşama'nın Normatif Modelleri Ronald Beiner, “Liberalism, Nationalism, Citizenship: Three Models of Political Community,” in Liberalism, Nationalism, Citizenship, Toronto: UBC Press, 2003, pp. 21-38.
3 Çokkültürcülük Nedir? Ali Rattansi, Multiculturalism: A Very Short Introduction, NY: Oxford University Press, 2011, pp. 7-41.
4 Eleştiri I: Medeniyetler Çatışması Samuel P. Huntington, “The Clash of Civilizations,” Foreign Affairs, Vol. 72, No. 3, 1993, pp. 22-49.
5 Eleştiri II: Tarafsız Devlet ve Çokkültürcülüğün Liberal Eleştirisi Brian Barry, Culture and Equality: An Egalitarian Critique of Multiculturalism, UK: Polity, 2002, pp. 292-328
6 Arasınav I
7 Liberal Çokkültürcülük (Will Kymlicka) Frederik Stjernfelt, “Liberal Multiculturalism as Political Philosophy: Will Kymlicka,” The Monist, Vol. 95, No. 1, pp. 49-71.
8 Komüniteryen Çokkültürcülük (Charles Taylor) Charles Taylor, “The Politics of Recognition,” Multiculturalism: Examining the Politics of Recognition, Taylor et al. (eds), Princeton: Princeton University Press, 1994, pp. 25-73
9 Anayasal Yurtseverlik (Jürgen Habermas) Jürgen Habermas, “Three Normative Models of Democracy,” Constellations, Vol. 1, No. 1, 1994, pp. 1-10.
10 Arasınav II
11 Çokkültücülük ve Küreselleşme Ali Rattansi, “Conclusion: Moving On: Multiculturalism, Interculturalism, and Transnationalism in a New Global Era,” pp. 143-164.
12 Popülizm ve Küreselleşmenin Krizi Michael Cox, “The Rise of Populism and the Crisis of Globalization,” Irish Studies in International Affairs, Vol. 28, pp. 9-17.
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı

1. Torres, Carlos Alberto, 1998. Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers (Kütüphanede var). 2. MODOOD, Tariq, 2007. Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press (Kütüphanede var).

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
16
32
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.  

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.  

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. 

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.  

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. 

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.  

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. 

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.