İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
GEET 311 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İnsan Hakları Siyaseti
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 311
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere insan haklarının küresel bir olgu, devlet sınırlarını aşan uluslararası bir yasal rejim olarak gelişimini sunmak için tasarlanmıştır. Dersin amacı insan haklarıyla ilgili bazı soruları araştırmaktır. “İnsan hakları” dediğimiz şey nedir? İnsan haklarındaki ilerlemeyi ve genişlemeyi hangi tarihsel dönemlerde konumlandırabiliriz? İnsan hakları neyi temsil ediyor / neye karşı duruyor? Evrensellik iddiasıyla insan haklarına sahip olmak ne demektir? Ders, insan hakları ile ilgili birincil metin ve belgelere öncelik vererek, tarihsel, hukuki ve politik kavramı hem teoride hem de pratikte anlamaya çalışacak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders üç bölümden oluşacak. Birinci bölümde, derse genel bir giriş yapacağız ve Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen 1948 İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'ni okuyacağız. Bu bölümde, insan haklarının geniş, ama bir miktar incelikli yörüngesi üzerinde zaman geçireceğiz. Bunu yaparken, insan haklarının kavramsal, siyasi ve yasal eklemlenmelerinin tarihsel gelişimindeki belirli kilometretaşlarını, radikal değişimleri ve tartışmaya açık bir biçimde ilerici anları teşhis etmeye ve bunlara ışık tutmaya çalışacağız. İkinci bölümde, 20. yüzyılın başlarında iki dünya savaşı, Nürnberg Mahkemeleri ve “insanlığa karşı suçlar” ve soykırımın uluslararası tanınması gibi insan hakları alanındaki gelişmelere odaklanacağız. Son haftalarımızı dekolonizasyon sonrası sürecine ayıracağız. Bu bölümde ulusların kendi kaderini tayin hakkı, çocuk işçiliği, göçmen işçiler ve engelli hakları gibi konuları tartışacağız. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Dersin Genel Planı, Beklentiler ve Ölçme/Değerlendirme Ölçütleri | |
2 | İnsan hakları kavramının tanımlanması | Carey, et. Al. (Cambridge University Press, 2010): “The Politics of Human Rights”, pp.7-39 |
3 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi ve Felsefi Temellendirmesi | Andrew Clapham (Oxford University Press, 2007): “Human Rights – a Very Short Introduction”, pp.23-56 |
4 | Başlıca insan hakları belgelerinin incelenmesi | Hannah Arendt – The Perplexities of the Rights of Men in Origins of Totalitarianism |
5 | Soykırım ve İnsanlığa karşı Suçlar | UN Charter, Nuremberg Trials, Convention on Genocide (1948) Andrew Clapham, “Persecution of International Crimes,” in Human Rights: A Very Short Introduction, (NY: Oxford University Press), pp. 33-42. |
6 | Mültecilerin, göçmenlerin, savaş esirlerinin hakları ve işkencenin önlenmesi | UN Convention Relating to Status of Refugees (1951) Sabine C. Carey et al. “The Politics of Human Rights”, pp. 73-86. |
7 | Ara Sınav | |
8 | İnsan Hakları ve Siyaset Teorisi | Jaques Ranciere – “Who is the Subject of Rights of Men?” |
9 | İnsan Hakları ve Siyaset Teorisi | Martha Nussbaum – “Capabilities and Human Rights |
10 | İnsan Hakları olarak Kültürel Haklar | Henriette Dahan Kalev, 2004, “Cultural Rights or Human Rights: The Case of Female Genital Mutilation” Sex Roles, Vol. 51, No. 5/6. |
11 | Türkiye'de insan hakları | Zehra Kabasakal Arat, “Collisions and Crossroads: Introducing Human Rights in Turkey”. |
12 | Ara Sınav | |
13 | İnsan Hakları ve Siyaset Teorisi | Bruce Ackerman – “We the People” Introduction |
14 | İnsan Hakları ve Siyaset Teorisi | Claude Lefort – The Political Forms of Modern Society, Chapter 7: Politics and Human Rights |
15 | Dönemin Gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
118
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
|||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
|||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
|||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
|||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
|||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun