Ders İçerikleri - Yeni Medya ve İletişim | İzmir Ekonomi Üniversitesi

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

GEET 311 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnsan Hakları Siyaseti
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 311
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan Haklarının siyasi tarihini açıklayabilecekler
  • Küreselleşme sürecinde insan haklarının değişimini değerlendirebilecekler
  • Çocuk emeğini insan hakları ihlali çerçevesinde açıklayabilecekler
  • İklim değişikliğini insan hakları ihlali bağlamında değerlendirebilecekler
  • Türkiye'de insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal boyutunu açıklayabilecekler
Ders Tanımı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Sabine C. Carey et al. “The Concept of Human Rights,” pp. 7-39.
2 İnsan Hakları Siyaseti Nedir? Sabine C. Carey et al. “The Concept of Human Rights,” pp. 7-39; Universal Declaration of Human Rights, http://www.un.org/en/udhrbook/pdf/udhr_booklet_en_web.pdf.
3 İnsan Hakları Anlayışının Temelleri: Antik, Ortaçağ ve Erken Modern Hak Kavrayışlarının Biçimlenişi Jack Donnelly, Universal Human Rights in Theory and Practice, pp. 81-92.
4 "İnsan ve Yurttaş Hakları": Amerikan ve Fransız Devrimleri “The Declaration of Independence” (1776) “Bill of Rights” (1791) “The Declaration of the Rights of Man and of the Citizen” (1789)
5 ARASINAV I
6 20. Yüzyılın İlk Yarısında İnsan Hakları: Birinci ve İkinci Dünya Savaşı UN Charter, Nuremberg Trials, Convention on Genocide (1948) European Convention on Human Rights (1950)
7 İşkence Yasağı ve Savaş Tutsaklarının Hakları Andrew Clapham, “The International Crime of Torture,” in Human Rights: A Very Short Introduction, pp. 81-95. Geneva Conventions (1949) UN Convention against Torture (1984)
8 Mülteci Hakları UN Convention Relating to Status of Refugees (1951) Sabine C. Carey et al. The Politics of Human Rights, pp. 81-86.
9 Irk ve Cinsiyet Ayrımcılığı US Constitution, 13th-14th-15th Amendments Martin Luther King JR. “I Have A Dream” International Convention on Racial Discrimination (1965) International Convention on Discrimination against Women (1979)
10 ARASINAV II
11 Sömürge Özgürleşmesi, Ulusların Kendi Kaderini Tayin Hakkı ve İkiz Sözleşmeler: İnsan Hakları Hegemonik bir Kavram mıdır? Samuel Moyn, “Why Anticolonialism Wasn’t a Human Rights Movement,” in The Last Utopia, pp. 84-119. International Covenant on Economic, Social, and Cultural Rights (1966) International Covenant on Civil and Political Rights (1966)
12 Çocuk, Göçmen İşçi ve Engelli Hakları UN Convention on the Rights of the Child (1990) UN Convention on the Protection of the Rights of Migrant Workers and Their Families (1990) UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (2006)
13 Gezegenimize Özen Göstermek: Hayvan Hakları ve Yeşil Hareketler Sue Donaldson / Will Kymlika, “Universal Basic Rights for Animals,” in Zoopolis, pp. 19-49.
14 Sonuç ve tartışma
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
2
24
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Ödev
1
16
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.  

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.  

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. 

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.  

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. 

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.  

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. 

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.