Ders İçerikleri - Yeni Medya ve İletişim | İzmir Ekonomi Üniversitesi

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

GEHU 307 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gündelik Yaşam ve Sosyoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 307
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı gündelik yaşam çalışmalarındaki belli başlıklar ve tartışmalar üzerinden sosyolojik düşünceye giriş yapmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gündelik yaşam bağlamında sosyolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir
  • Birey ve toplum arasındaki ilişkiyi sorgulayabilecektir.
  • Sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet konularına referansla gündelik hayattaki eşitsizlikleri açıklayabileceklerdir.
  • Gündelik hayatın toplumsal ve kültürel yönlerini sevgi, utanma, çekingenlik gibi duygu halleriyle ilişkili olarak tartışabileceklerdir.
  • Gündelik hayatın ev, yeme-içme, tüketim, alış-veriş ve boş zaman gibi farklı alanlarındaki iktidar ilişkilerini sorgulayabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, pp. 3-6
2 Sosyolojik Düşünmek ve Gündelik Hayat C. Wright Mills, "The Promise of Sociology" Sociological Imagination (available at blackboard) Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 10, pp. 242-261
3 Eşitsizliğin Gündelikliği: Sınıf ve Toplumsal Cinsiyet Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 5, pp. 89-101.
4 Eşitsizliğin Gündelikliği: Etnisite Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 9, pp. 205-238.
5 Gündelik Yaşamın Yeni Sosyolojileri I Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 2
6 Gündelik Yaşamın Yeni Sosyolojileri II Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 2 & Film screening
7 Ara Sınav
8 Duygular, Aşk ve Arkadaşlık Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 3
9 Evler ve Odalar Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 4
10 Yemek Kültürü Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 6
11 Tüketim ve Alışveriş Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 8
12 İş, Boş Zaman ve Sıkıntı Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 9
13 Mizah, Direniş ve Gündelik Yaşam Giselinde Kuipers, Good humor, bad taste: a sociology of the joke
14 Gündelik Yaşamda Toplusal Adalet Darrin Hodgetts et al., Social Justice in Everyday Life, in Social Psychology and Everyday Life, Houndmillls : Palgrave Macmillan
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Making Sense of Everyday Life, Susie Scott, Polity Press, 2009. Everyday Life Reader, ed.by Ben Highmore, Routledge, 2002

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dönem içinde ek okumalar verilebilir

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
16
16
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.  

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.  

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. 

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.  

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. 

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.  

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. 

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.