Ders İçerikleri | İzmir Ekonomi Üniversitesi

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

MMC 401 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Popüler Kültür
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMC 401
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin popüler kültür ve popüler kültürün toplum üzerindeki rolü hakkında eleştirel düşünmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Popüler kültür ürünlerinin eleştirel okumasını yapabileceklerdir
  • Popüler kültürü tarihsel bir olgu olarak algılamaya başlayacaklardır
  • Popüler kültürün diğer kültür ve güç ilişkileri ile olan bağlantıları üzerine yorum yapabilecekledir
  • Popüler kültürü özelde metinler üzerinden ve genel olarak tartışabilecek ve eleştirebileceklerdir
  • Popüler kültür analizi üzerine çeşitli yaklaşımları tartışabilecek ve eleştirebileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders popüler kültürü ve hayatımızdaki rolünü analiz etmeyi ve tartışmayı içermektedir. Popüler kültüre dair ana teorileri (major theories) ve güncel tartışmaları farklı örneklerle ilişkilendireceğiz. Ayrıca Türkiye’de üretilen popüler kültüre yakından bakarak onu daha geniş bağlamda değerlendireceğiz. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşacak ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örnekleri ile etkileşime geçeceğiz.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Konu: Popüler kültür nedir? Popüler kültür ve “yüksek” kültür ayrımı neden problemlidir? J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 1, S. 1-17.
3 Kültür ve medeniyet geleneği Storey, Bölüm 2, S. 17-35
4 Culturalism: Hoggart, Williams, Thompson, Hall ve Whannel. Örnek: Opera ve klasik müziğin reklamlarda kullanımı J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 3, S. 38-60.
5 Marksizm’ler: Frankfurt Okulu, Althusser, Gramsci, post-Marksizm ve kültürel çalışmalar Gösterim: Pop müzik videoları J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 4, S.61-94.
6 Yapısalcılık ve Post-yapısalcılık Gösterim: Kurtlarla Dans-Dances with Wolves (1990) J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 6, S. 116-139.
7 Ara sınav I
8 Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Örnek: Bitch Dergisi: Popüler Kültüre Feminist bir Cevap J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 8, S. 152-186.
9 Postmodernizm: Postmodern teoriler. Sanat ve Popüler kültür J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 9, S.204-236.
10 Belgesel/Film gösterimi Dersten önce belirtilecektir.
11 Ders-içi ödev yazımı
12 Psikanaliz ve Popüler Kültür Storey, Bölüm 5, S. 91-111
13 Popüler Kültür ve Siyaset Storey, Bölüm 10, S. 213-237
14 Dersin gözden geçirilmesi
15 Ara Sınav II
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

John Storey, Cultural Theory and Popular Culture. An Introduction. Pearson Longman, 2009 ISBN978-1-4058-7409-0

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
35
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.  

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.  

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. 

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.  

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. 

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.  

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

X
10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. 

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.