Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tarih İçinde İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 102
Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste ilkçağlardan başlayarak iletişim tarihindeki ana gelişmelere odaklanılacaktır. İletişim ve medya alanındaki gelişmeler tarihsel çerçeve içinde açıklanacak ve bu gelişmelerle sosyopolitik değişimler arasındaki karşılıklı etkileşim ele alınacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya tarihini okuyup incelerken temel kavramları kullanabilecektir;
  • Dünyadaki basın, yayın, yayım ve internet alanındaki temel gelişmeler hakkında bilgi edinecektir;.
  • Bu gelişmeleri sosyal yapıyla ilişkilendirebilecektir;.
  • Medyanın kültürel ve politik önemi hakkındaki tartışmalar konusunda bilgi sahibi olabilecektir;
  • Medya alanındaki farklı teknolojik gelişmelerin kültür ve toplum üstündeki etkilerini karşılaştırabilecektir;
  • İletişim tarihi alanında araştırma yapabilecek ve bulgularını yazılı ve sözlü sunabilecektir.
Ders Tanımı Derste dünyada iletişim ve medyanın tarihsel gelişimindeki ana hatlar anlatılacaktır. Medya alanındaki teknolojik gelişmelerin önemi vurgulanıp bu gelişmelerin kültür ve toplum üstündeki etkileri tartışılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Antik Çağda İletişim Innis, Harold, “Media in Ancient Empires”; Robinson, Andrew, “ The Origins of Writing”; Drucker, Johanna, “The Alphabet”; Havelock, Eric, “The Greek Legacy”; Logan,Robert K., “The Alphabet Effect”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995.
3 Ortaçağda İletişim, Yazma Eserler ve Yazının Gücü Burke, James, and Robert Ornstei, Robert, “Communication and Faith in the Middle Ages”; Thomas F. Carter “Paper and Block Printing- From China to Europe”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995.
4 Matbaanın icadı ve basılı medyanın ortaya çıkışı Mumford, Lewis “The Invention of Printing”; Thompson John B., “The Trade in News”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995.
5 Okur-yazarlığın yaygınlaşması ve kamusal alanın ortaya çıkması Havelock, Eric, The Coming of Literate Communication to Western Culture, 1980, s.70-79. Cowan, Brain, The Social Life of Coffee: The Emergence of the British Coffeehouse, New Haven. Yale University Press, s.76-110.
6 Ara Sınav I
7 Fotoğrafın yaygınlaşması Baudelaire, Charles, “The Modern Public and Photography”, içinde Fancis Frascina, Modern Art And Modernism: A Critical Anthology, 2018, s.107-28.
8 Dergi yayıncılığının ortaya çıkışı Botein,Stephen and Censer, Jack R. and Ritvo,Harriet, "The periodical press in eighteenth-century English and French society: a cross-cultural approach", içinde Bon Harris, Politics and the Rise of the Press: Britain and France 1620-1800, 2008, s.464–490.
9 Telgrafın icadı Headrick, Daniel, “The Optical Telegraph”; Tom Standange, “Telegraphy”; Fischer, Claude S.; Carey, James W., “Time, Space, and the Telegraph”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995.
10 Telefonun icadı Fischer, Claude S., “The Telephone Takes Command”; Carey, James W., “Time, Space, and the Telegraph”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995
11 Radyo Yayıncılığı Kern, Stephen, “Wireless World” and Susan J. Douglas “Early Radio” içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995.
12 Televizyon Yayıncılığı Williams, Raymond, “introduction”, Television and Cultural Form, 1974
13 İnternet Gnanadesikan, Amalia E., The Writing Revolution: Cuneiform to the Internet, 2009, s.50-5. Morozov, Evgeny, Making History (More than a Browser Menu) and Net Delusion : The Dark Side of Internet Freedom, 2012, s.35-45.
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Ara Sınav II
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

David J. Crowley, Paul Heyer, Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995.ISBN: 0205483887

Önerilen Okumalar/Materyaller

Marshall McLuhan, Understanding Media, MIT Press, 1964.I SBN 978-0-262-63159-4

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
-
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
1
33
33
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
33
66
Final Sınavı
-
0
    Toplam
147

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.