Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 303 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Medya Endüstrileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 303
Güz
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin medyayı bir sektör ve ekonomik faaliyet olarak anlayıp, bu alandaki düşünce, yapı ve modelleri keşfetmelerini amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim endüstrileri ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.
  • Medya endüstrilerindeki ekonomik faktörleri analiz edebilecektir.
  • Medyanın bir sektör olarak 2000’lerden bu yana geçirdiği evrimi tartışabilecektir.
  • Medyadaki iş modellerini tanımlayabilecektir.
  • Medyayı bir ekosistem olarak değerlendirebilecektir.
  • Analitik araçlarını kullanarak pazarlama çıktılarını ölçümleyebilecektir.
  • Medya içerik üretimindeki birikimlerini içerik pazarlaması için kullanabilecektir.
Ders Tanımı Günümüz medya sektörü, profesyonellerin bu alanı bir ekonomik aktivite olarak anlamasını, iş modellerini ve yeni medya ekosistemini tanımalarını gerektirmektedir. Bu ders, teknoloji konglomeralarının hakimiyetinde yaşanan eski medyadan yeni medya yapılarına geçiş sürecini inceleyecektir. Öğrenciler küresel medya ekosistemini, şirketlerin yeni pazar koşullarında kendilerini nasıl konumlandırdıklarını ve iş modelleri ve sahiplik yapılarındaki kaymaları öğrenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve gereklilikleri
2 Küresel medya düzeni
3 Eski (geleneksel) medya Genel teknoloji değerlendirmesi
4 Internet ve medyada dijital yıkım World Economic Forum Digital Transformation Initiative (2016) “Four Digital Trends Reshaping the Media Industry”, World Economic Forum, http://reports.weforum.org/digital- transformation/digital-trends-in-the- media-industry/
5 Teknoloji şirketleri ve dikkat ekonomisi Joe Marchese (2019) “The Attention Economy Crisis: The Future of Content, Commerce and Culture”, Redef, https://redef.com/original/the-attention- economy-crisis-the-future-of-content- commerce-and-culture Joe Marchese (2020) “A Reading List for the Attention Economy”, Redef, https://redef.com/set/media-set- 1558471141068 Mike Mallazzo (2019) “What Venture Capital Got Wrong About Media”, Medium, https://medium.com/s/story/what- venture-capital-got-wrong-about-media- 16df57f46b26
6 Bir ekosistem olarak medya Pepe Cerezo (2018) The New Digital Media Ecosystem, Evoca, http://evocaimagen.com/dosieres/dosie r-evoca-02-en.pdf Tal Shachar and Matthew Ball (2016) “Age of Abundance: How the Content Explosion will Invert the Media Industry”, Redef, https://redef.com/original/age-of- abundance-how-the-content-explosion- will-invert-the-media-industry
7 Günümüz medya sisteminin parçaları “İçerik kraldır” Deloitte, “Digital Media Trends Survey”, 14th edition, Deloitte Surveys 1)https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/technology/digital-media-trends-consumption-habits-survey.html 2) https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/us/articles/6456_digital-media-trends-covid/DI_Digital-media-trends-14th-edition.pdf PWC (2020) “Video Streaming Shakeup”, PWC, https://www.pwc.com/us/en/services/co nsulting/library/consumer-intelligence- series/consumer-video-streaming- behavior.html, https://www.pwc.com/us/en/services/co nsulting/library/pdf/consumer-video- streaming-behavior.pdf
8 Streaming savaşları Matthew Ball (2018) “Netflix Is a Product & Technology Company (Netflix Misunderstandings”, (Pt1 https://redef.com/original/netflix- misunderstandings-pt-1-netflixs- content-budget-is-bigger-than-it-seems and Pt. 2 https://redef.com/original/netflix- misunderstandings-pt-2-netflix-is-a- product-technology-company) Matthew Ball (2020) “The Flaws of "Subscription Fatigue", "SVOD Fatigue", and the "Streaming Wars", Matthew Ball VC, https://www.matthewball.vc/all/misnom ers
9 Yasal düzenlemeler / Satın alma ve birleşmeler TBA
10 Medya ve pazarlama İçerik pazarlaması Rebecca Lieb (2017) “How to use native advertising effectively”, WARC, https://www.warc.com/content/article/be stprac/how-to-use-native-advertising- effectively/113216 “The Future of Advertising”, https://www2.deloitte.com/us/en/pages/ consulting/solutions/future-of- advertising.html Ava Sirrah (2019) “Guide to Native Advertising”, Tow Center Reports, https://www.cjr.org/tow_center_reports/ native-ads.php
11 Medyada iş modelleri Matthew Ball (2020) “Digital Theme Park Platforms: The Most Important Media Businesses of the Future”, Matthew Ball VC, https://www.matthewball.vc/all/digitalthe meparkplatforms Innovation Media Consulting (2020) “Emerging New Business Models for Media”, Innovation in News Media 2019-2020 World Report, https://innovation.media/newswheel/em erging-new-business-models-for-news- media
12 Pazarlama stratejisi ve stratejik plan TBA
13 Ölçümleme, analitik ve içgörüler anlamak Brent Merritt (2017) “A Brief History of Media Measurement”, https://medium.com/@brentmerritt/a- brief-history-of-media-measurement- f1f28aa807ce Christopher Crawford (2020) “Social Media Analytics The Complete Guide”, Socialbakers, https://www.socialbakers.com/blog/soci al-media-analytics-the-complete-guide
14 Data bilimi, içerik ve pazarlama ilişkisi Deloitte (2019) “Digital Transformation Through Data”, Deloitte Perspectives, https://www2.deloitte.com/us/en/pages/ consulting/articles/digital- transformation-through-data-for- news.html
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Deloitte Telecom Media and Entertainment:
https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/telecommunicati
ons.html
Redef Originals: https://redef.com/originals
WARC: https://www.warc.com/
Matthew Ball VC: https://www.matthewball.vc/
Benedict Evans: https://www.ben-evans.com/
Reuters Institute: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/
Nieman Lab: https://www.niemanlab.org/
PWC Consumer Intelligence Series:
https://www.pwc.com/us/en/services/consulting/library/consumer-
intelligence-series.html

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
149

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.