İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 303 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Medya Endüstrileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 303
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin medyayı bir sektör ve ekonomik faaliyet olarak anlayıp, bu alandaki düşünce, yapı ve modelleri keşfetmelerini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Günümüz medya sektörü, profesyonellerin bu alanı bir ekonomik aktivite olarak anlamasını, iş modellerini ve yeni medya ekosistemini tanımalarını gerektirmektedir. Bu ders, teknoloji konglomeralarının hakimiyetinde yaşanan eski medyadan yeni medya yapılarına geçiş sürecini inceleyecektir. Öğrenciler küresel medya ekosistemini, şirketlerin yeni pazar koşullarında kendilerini nasıl konumlandırdıklarını ve iş modelleri ve sahiplik yapılarındaki kaymaları öğrenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve gereklilikleri | |
2 | Küresel medya düzeni | |
3 | Eski (geleneksel) medya Genel teknoloji değerlendirmesi | |
4 | Internet ve medyada dijital yıkım | World Economic Forum Digital Transformation Initiative (2016) “Four Digital Trends Reshaping the Media Industry”, World Economic Forum, http://reports.weforum.org/digital- transformation/digital-trends-in-the- media-industry/ |
5 | Teknoloji şirketleri ve dikkat ekonomisi | Joe Marchese (2019) “The Attention Economy Crisis: The Future of Content, Commerce and Culture”, Redef, https://redef.com/original/the-attention- economy-crisis-the-future-of-content- commerce-and-culture Joe Marchese (2020) “A Reading List for the Attention Economy”, Redef, https://redef.com/set/media-set- 1558471141068 Mike Mallazzo (2019) “What Venture Capital Got Wrong About Media”, Medium, https://medium.com/s/story/what- venture-capital-got-wrong-about-media- 16df57f46b26 |
6 | Bir ekosistem olarak medya | Pepe Cerezo (2018) The New Digital Media Ecosystem, Evoca, http://evocaimagen.com/dosieres/dosie r-evoca-02-en.pdf Tal Shachar and Matthew Ball (2016) “Age of Abundance: How the Content Explosion will Invert the Media Industry”, Redef, https://redef.com/original/age-of- abundance-how-the-content-explosion- will-invert-the-media-industry |
7 | Günümüz medya sisteminin parçaları “İçerik kraldır” | Deloitte, “Digital Media Trends Survey”, 14th edition, Deloitte Surveys 1)https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/technology/digital-media-trends-consumption-habits-survey.html 2) https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/us/articles/6456_digital-media-trends-covid/DI_Digital-media-trends-14th-edition.pdf PWC (2020) “Video Streaming Shakeup”, PWC, https://www.pwc.com/us/en/services/co nsulting/library/consumer-intelligence- series/consumer-video-streaming- behavior.html, https://www.pwc.com/us/en/services/co nsulting/library/pdf/consumer-video- streaming-behavior.pdf |
8 | Streaming savaşları | Matthew Ball (2018) “Netflix Is a Product & Technology Company (Netflix Misunderstandings”, (Pt1 https://redef.com/original/netflix- misunderstandings-pt-1-netflixs- content-budget-is-bigger-than-it-seems and Pt. 2 https://redef.com/original/netflix- misunderstandings-pt-2-netflix-is-a- product-technology-company) Matthew Ball (2020) “The Flaws of "Subscription Fatigue", "SVOD Fatigue", and the "Streaming Wars", Matthew Ball VC, https://www.matthewball.vc/all/misnom ers |
9 | Yasal düzenlemeler / Satın alma ve birleşmeler | TBA |
10 | Medya ve pazarlama İçerik pazarlaması | Rebecca Lieb (2017) “How to use native advertising effectively”, WARC, https://www.warc.com/content/article/be stprac/how-to-use-native-advertising- effectively/113216 “The Future of Advertising”, https://www2.deloitte.com/us/en/pages/ consulting/solutions/future-of- advertising.html Ava Sirrah (2019) “Guide to Native Advertising”, Tow Center Reports, https://www.cjr.org/tow_center_reports/ native-ads.php |
11 | Medyada iş modelleri | Matthew Ball (2020) “Digital Theme Park Platforms: The Most Important Media Businesses of the Future”, Matthew Ball VC, https://www.matthewball.vc/all/digitalthe meparkplatforms Innovation Media Consulting (2020) “Emerging New Business Models for Media”, Innovation in News Media 2019-2020 World Report, https://innovation.media/newswheel/em erging-new-business-models-for-news- media |
12 | Pazarlama stratejisi ve stratejik plan | TBA |
13 | Ölçümleme, analitik ve içgörüler anlamak | Brent Merritt (2017) “A Brief History of Media Measurement”, https://medium.com/@brentmerritt/a- brief-history-of-media-measurement- f1f28aa807ce Christopher Crawford (2020) “Social Media Analytics The Complete Guide”, Socialbakers, https://www.socialbakers.com/blog/soci al-media-analytics-the-complete-guide |
14 | Data bilimi, içerik ve pazarlama ilişkisi | Deloitte (2019) “Digital Transformation Through Data”, Deloitte Perspectives, https://www2.deloitte.com/us/en/pages/ consulting/articles/digital- transformation-through-data-for- news.html |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Deloitte Telecom Media and Entertainment: |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
149
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
|||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
|||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
|||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun