İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 313 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dijital Medyada Aydınlatma Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 313
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, medya üretiminin temel estetik ve teknik öğelerinden biri olan aydınlatma tasarımı yoluyla görüntü yönetimi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere aydınlatma tasarımını uygulamalı olarak öğretir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Portrenin önemi - Videoda yüzler | |
3 | Kamera atölyesi – Dijital kamera ve mercekleri kullanmak | Portre çekimleri Brown, B. (2019). Exposure. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 195–203). essay, Routledge. |
4 | Pozlamaya yardımcı göstergeler - Filtreler | Brown, B. (2019). The Tools of Exposure. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 203–220). essay, Routledge. |
5 | Kamera hareketleri - Uygulamalar ve araçlar | Örnek çekim incelemesi |
6 | Kompozisyon | Katz, S. D. (2019). Composing Shots: Spatial Connections. In Film directing shot by shot: Visualizing from concept to screen (pp. 157–183). essay, Michael Wiese Productions. |
7 | Ekip çalışanları ve görevleri | Kench, S. et al. (2023) Ultimate Guide to film crew positions (Jobs & Duties explained), StudioBinder. Available at: https://www.studiobinder.com/blog/film-crew-positions (Accessed: 30 July 2023). Film incelemesi |
8 | Bir çekime görüntü yönetmeni açısından yaklaşımlar – Örnekler | Brown, B. (2019). Lighting Basics. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 57–89). essay, Routledge. “Aynı ışık” uygulaması için hazırlık |
9 | Mekan bulma - Ön hazırlık | |
10 | Aydınlatma atölyesi I | Deakins, R. (2018) Looking at lighting - Jesse James - Blue cut train sequence, Roger Deakins. Available at: https://www.rogerdeakins.com/jesse-james-blue-cut-train/ (Accessed: 30 July 2023). Mekan örnekleri |
11 | Aydınlatma atölyesi II | Detisch, A. (2023) 5 cinematic lighting techniques every filmmaker should know, StudioBinder. Available at: https://www.studiobinder.com/blog/film-lighting-techniques/ (Accessed: 30 July 2023). Müzik videosu için mekan seçenekleri |
12 | Aydınlatma atölyesi III | Holben, J. (2022) Remote-location lighting - with Jon Joffin, ASC, The American Society of Cinematographers (en-US). Available at: https://theasc.com/blog/shot-craft/remote-location-lighting-with-jon-joffin-asc (Accessed: 30 July 2023). Müzik videosu için ışık taslakları |
13 | Renk düzenleme | Aldredge, J. (2022) We’re going back to basics-color grading 101 in 2022, No Film School. Available at: https://nofilmschool.com/color-grading-guide-2022 (Accessed: 30 July 2023). “Aynı ışık” çalışması |
14 | Renk düzenleme | Müzik videosu hazırlık dosyası |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | American Cinematographer Magazine. American Society of Cinematographers. ISSN 0002-7928 Blain Brown. Cinematography: Theory and Practice. ISBN: 978-0240812090 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
7
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
10
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
|||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
|||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
|||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
|||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun