Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 404 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Medyada Güncel Konular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 404
Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin medya gündemini belirleyen konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve medya metinlerini eleştirel analize tabi tutmalarına yardımcı olmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişime konu olan anlamları toplumsal, siyasal ve tarihsel bağlamlarda tartışabileceklerdir;
  • letişim çalışmalarının başlıca meseleleri ile kavramlarına dair temel bir yaklaşım geliştirebilecektir;.
  • Bu derste işlenen konuları diğer sosyal bilimler ve beşeri bilimler derslerinde işlenen konularla ilişkilendirebilecektir;
  • Dil, iletişim ve iktidar ilişkileri arasındaki bağlantıyı tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere iletişimin farklı biçim ve araçlarını anlamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve yöntemsel beceriyi sağlar. Ders, interdisipliner bir alan olan iletişim çalışmalarının temel konu ve sınırlarını tanımlar ve öğrencilerin medya metinlerine eleştirel bir gözle bakmalarına yardımcı olur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Uydurma Habercilik, Yanlış Haber ve Propaganda Pretus, C., Servin-Barthet, C., Harris, E. A., Brady, W. J., Vilarroya, O., & Van Bavel, J. J. (2023). The role of political devotion in sharing partisan misinformation and resistance to fact-checking. Journal of Experimental Psychology: General. Uzunoğlu, S., Sabanci, A.A. (2021). From Useful Idiots to Useful Facts: What Is Behind the Fake News Debate. “Information Nightmare: Fake News, Manipulation and Post-Truth Politics in the Digital Age” https://www.peterlang.com/document/1111267 IFCN Code of Principles https://www.ifcncodeofprinciples.poynter.org/
3 Medya ve İşletmecilik Konuk: Kültigin Kağan Akbulut (Argonotlar) Konuk 2: Doruk Tokçabalaban (Kompleks.org) Newman, N., Fletcher, R., Eddy, K., Robertson, C. T., & Nielsen, R. K. (2023). Digital News Report 2023.https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2023 Uzunoğlu, S. (2020). The Politics of Media in Turkey: Chronicle of a Stillborn Media System. In G. M. Tezvür (Ed.), The Oxford Handbook of Turkish Politics. Oxford University Press. Goyanes, M., Scheffauer, R., & de Zúñiga, H. G. (2023). News Distribution and Sustainable Journalism: Effects of Social Media News Use and Media Skepticism on Citizens’ Paying Behavior. Mass Communication and Society, 1-24.
4 Irkçılık ve Medyada anti-sığınmacı söylem Konuk: Dilan Taşdemir (Medya ve Göç Derneği) Secen, S., & Öztürk, A. (2023). How Refugees Respond to Anti-Refugee Elite Discourse: No Exit, But Less Voice. Temizisler, S. (2023). The Mediatisation of Migration Issues During the ‘Refugee Crisis’: A Comparative Case-Study of the UK, Denmark and Germany. In Anxieties of Migration and Integration in Turbulent Times (pp. 207-224). Cham: Springer International Publishing.
5 Ara Sınav I
6 Media, Curation and Podcasting Sphere Konuk: Tansel Erdem Yılmaz (Wiser, Medyapod) Brinson, N. H., & Lemon, L. L. (2023). Investigating the effects of host trust, credibility, and authenticity in podcast advertising. Journal of Marketing Communications, 29(6), 558-576.
7 Media, sustainability and survival of small newsrooms Medya, sürdürülebilirlik ve haberciliğin durumu Konuk:Halide Polatlı (Demokrat Gündem), Sibel Kahraman (Bursa Tanık), Yusuf Eren (Siirt Ne Haber) Muurlink, O., & Marx, E. V. (2023). Out of Print: What the Pandemic-Era Newspaper Crisis in Australia Teaches Us about the Role of Rural and Regional Newspapers in Creating Sustainable Communities. Sustainability, 15(6), 5439. Radsch, C. C. Understanding and Responding to Global Emerging News Threats.
8 Infotainment Konuk: Ilgaz Fakıoğlu (Former Sputnik Digital, Cumhuriyet +, Scrolli) Brants, Kees, “Who’s afraid of infotainment?”, European Journal of Communication, 1998: 13 (3): 315-35. Dai, X., & Wang, J. (2023). Effect of online video infotainment on audience attention. Humanities and Social Sciences Communications, 10(1), 1-18.
9 Influencer Culture Van Driel, L., & Dumitrica, D. (2021). Selling brands while staying “Authentic”: The professionalization of Instagram influencers. Convergence, 27(1), 66-84. Topates, A. K. (2023). Women Entrepreneurs as Vloggers: Turkish Beauty YouTubers in the Context of Simulative Labor.
10 Environment in media Konuk: Baha Okar (Seferi Keçi) & Elif Ünal (Former Yeşil Gazete, Save the Children) Harvey, David, Justice, Nature, and the Geography of Difference, Blackwell, 1996, p.117-210
11 Ara Sınav II
12 Surveillance Konuk: Ahmet Alphan Sabancı (NewsLabTurkey) Snowden, E. (2019). Permanent Record: A Memoir of a Reluctant Whistleblower. Pan Macmillan. Bauman, Zygmunt, Bigo, Didier, Esteves, Paulo, Guild, Elspeth, Jabri, Vivienne, Lyon, David, and Walker, R. B. J. ”After Snowden: Rethinking the impact of surveillance”, International Political Sociology, 2014: 8:121–4
13 Representation and Diversity in Media, ● Issues of gender in media representation. ● Case studies on media diversity initiatives. Guest: Will be announced later Griffiths, Mark D. and Kuss, Daria J., “Adolescent social media addiction”, Education and Health, 2017: Vol.35 No.3.
14 Violence against women and its representation in the media Guest: Will be announced later Dai, Y. (2023). The phenomenon of feminist stigmatization and the research of cyber violence against women. Journal of Education, Humanities and Social Sciences, 8, 1402-1410. Karlsson, N., Lila, M., Gracia, E., & Wemrell, M. (2021). Representation of intimate partner violence against women in Swedish news media: A discourse analysis. Violence against women, 27(10), 1499-1524.
15 Artificial Intelligence and Media Gutierrez Lopez, M., Porlezza, C., Cooper, G., Makri, S., MacFarlane, A., & Missaoui, S. (2023). A question of design: Strategies for embedding AI-driven tools into journalistic work routines. Digital Journalism, 11(3), 484-503. Pashevich, E. (2018). Automation of news production in Norway: Augmenting newsroom with artificial intelligence (Master's thesis). Zagorulko, D. I. (2023). ChatGPT in newsrooms: adherence of AI-generated content to journalism standards and prospects for its implementation in digital media. Vcheni zapysky TNU imeni VI Vernadskoho, 34(73), 1.
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Koltay, Andras, New Media and Freedom of Expression, Oxford Hart Publishing. ISBN: 1509916482.; Gavan, Titley, Racism and Media, Sage, 2019. ISBN: 144629854X

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
15
30
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

X
10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.