İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 404 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Medyada Güncel Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 404
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin medya gündemini belirleyen konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve medya metinlerini eleştirel analize tabi tutmalarına yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere iletişimin farklı biçim ve araçlarını anlamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve yöntemsel beceriyi sağlar. Ders, interdisipliner bir alan olan iletişim çalışmalarının temel konu ve sınırlarını tanımlar ve öğrencilerin medya metinlerine eleştirel bir gözle bakmalarına yardımcı olur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Uydurma Habercilik, Yanlış Haber ve Propaganda | Pretus, C., Servin-Barthet, C., Harris, E. A., Brady, W. J., Vilarroya, O., & Van Bavel, J. J. (2023). The role of political devotion in sharing partisan misinformation and resistance to fact-checking. Journal of Experimental Psychology: General. Uzunoğlu, S., Sabanci, A.A. (2021). From Useful Idiots to Useful Facts: What Is Behind the Fake News Debate. “Information Nightmare: Fake News, Manipulation and Post-Truth Politics in the Digital Age” https://www.peterlang.com/document/1111267 IFCN Code of Principles https://www.ifcncodeofprinciples.poynter.org/ |
3 | Medya ve İşletmecilik Konuk: Kültigin Kağan Akbulut (Argonotlar) Konuk 2: Doruk Tokçabalaban (Kompleks.org) | Newman, N., Fletcher, R., Eddy, K., Robertson, C. T., & Nielsen, R. K. (2023). Digital News Report 2023.https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2023 Uzunoğlu, S. (2020). The Politics of Media in Turkey: Chronicle of a Stillborn Media System. In G. M. Tezvür (Ed.), The Oxford Handbook of Turkish Politics. Oxford University Press. Goyanes, M., Scheffauer, R., & de Zúñiga, H. G. (2023). News Distribution and Sustainable Journalism: Effects of Social Media News Use and Media Skepticism on Citizens’ Paying Behavior. Mass Communication and Society, 1-24. |
4 | Irkçılık ve Medyada anti-sığınmacı söylem Konuk: Dilan Taşdemir (Medya ve Göç Derneği) | Secen, S., & Öztürk, A. (2023). How Refugees Respond to Anti-Refugee Elite Discourse: No Exit, But Less Voice. Temizisler, S. (2023). The Mediatisation of Migration Issues During the ‘Refugee Crisis’: A Comparative Case-Study of the UK, Denmark and Germany. In Anxieties of Migration and Integration in Turbulent Times (pp. 207-224). Cham: Springer International Publishing. |
5 | Ara Sınav I | |
6 | Media, Curation and Podcasting Sphere Konuk: Tansel Erdem Yılmaz (Wiser, Medyapod) | Brinson, N. H., & Lemon, L. L. (2023). Investigating the effects of host trust, credibility, and authenticity in podcast advertising. Journal of Marketing Communications, 29(6), 558-576. |
7 | Media, sustainability and survival of small newsrooms Medya, sürdürülebilirlik ve haberciliğin durumu Konuk:Halide Polatlı (Demokrat Gündem), Sibel Kahraman (Bursa Tanık), Yusuf Eren (Siirt Ne Haber) | Muurlink, O., & Marx, E. V. (2023). Out of Print: What the Pandemic-Era Newspaper Crisis in Australia Teaches Us about the Role of Rural and Regional Newspapers in Creating Sustainable Communities. Sustainability, 15(6), 5439. Radsch, C. C. Understanding and Responding to Global Emerging News Threats. |
8 | Infotainment Konuk: Ilgaz Fakıoğlu (Former Sputnik Digital, Cumhuriyet +, Scrolli) | Brants, Kees, “Who’s afraid of infotainment?”, European Journal of Communication, 1998: 13 (3): 315-35. Dai, X., & Wang, J. (2023). Effect of online video infotainment on audience attention. Humanities and Social Sciences Communications, 10(1), 1-18. |
9 | Influencer Culture | Van Driel, L., & Dumitrica, D. (2021). Selling brands while staying “Authentic”: The professionalization of Instagram influencers. Convergence, 27(1), 66-84. Topates, A. K. (2023). Women Entrepreneurs as Vloggers: Turkish Beauty YouTubers in the Context of Simulative Labor. |
10 | Environment in media Konuk: Baha Okar (Seferi Keçi) & Elif Ünal (Former Yeşil Gazete, Save the Children) | Harvey, David, Justice, Nature, and the Geography of Difference, Blackwell, 1996, p.117-210 |
11 | Ara Sınav II | |
12 | Surveillance Konuk: Ahmet Alphan Sabancı (NewsLabTurkey) | Snowden, E. (2019). Permanent Record: A Memoir of a Reluctant Whistleblower. Pan Macmillan. Bauman, Zygmunt, Bigo, Didier, Esteves, Paulo, Guild, Elspeth, Jabri, Vivienne, Lyon, David, and Walker, R. B. J. ”After Snowden: Rethinking the impact of surveillance”, International Political Sociology, 2014: 8:121–4 |
13 | Representation and Diversity in Media, ● Issues of gender in media representation. ● Case studies on media diversity initiatives. Guest: Will be announced later | Griffiths, Mark D. and Kuss, Daria J., “Adolescent social media addiction”, Education and Health, 2017: Vol.35 No.3. |
14 | Violence against women and its representation in the media Guest: Will be announced later | Dai, Y. (2023). The phenomenon of feminist stigmatization and the research of cyber violence against women. Journal of Education, Humanities and Social Sciences, 8, 1402-1410. Karlsson, N., Lila, M., Gracia, E., & Wemrell, M. (2021). Representation of intimate partner violence against women in Swedish news media: A discourse analysis. Violence against women, 27(10), 1499-1524. |
15 | Artificial Intelligence and Media | Gutierrez Lopez, M., Porlezza, C., Cooper, G., Makri, S., MacFarlane, A., & Missaoui, S. (2023). A question of design: Strategies for embedding AI-driven tools into journalistic work routines. Digital Journalism, 11(3), 484-503. Pashevich, E. (2018). Automation of news production in Norway: Augmenting newsroom with artificial intelligence (Master's thesis). Zagorulko, D. I. (2023). ChatGPT in newsrooms: adherence of AI-generated content to journalism standards and prospects for its implementation in digital media. Vcheni zapysky TNU imeni VI Vernadskoho, 34(73), 1. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Koltay, Andras, New Media and Freedom of Expression, Oxford Hart Publishing. ISBN: 1509916482.; Gavan, Titley, Racism and Media, Sage, 2019. ISBN: 144629854X |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
15
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
145
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
|||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
|||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
|||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun