Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 441 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Medyada Müzik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 441
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilerde, genel anlamda bir müzik kültürü farkındalığı yaratarak, medya aracılığı ile ‘Hedeflenen mesajın, doğru duygu-düşünce yaratma ve davranışlara yönlendirme’ aşamasında en anlamlı ses araçlarını kullanma becerilerini geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müziği analiz edebilecektir;
  • Enstrümanlar ve müzikal kavramları tanıyabilecektir;
  • Batı ve batı-dışı sanat müziği geleneklerini anlamlandırabilecektir;
  • Yerel ve evrensel müzik kültürlerine ait eserleri tanıyabileceklerdir;
  • Görsel işitsel için uygun eser yorumu yapabileceklerdir;
  • Görsel işitsel için müzik üretebilecektir;
  • Görsel işitselin ses analizini ve müziğin onun içindeki yerini kavrayabilecektir;
  • Müziği ve müzik ile bağlantılı işitsel unsurları yorumlayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders bütünüyle müzik ve müzik kültürü hakkındadır. Müziğin tanımı, insan zihnindeki etkisi, müzikal türleri tanımlama ve hareketli görüntüye müzik eklerken kullanılan yaygın stratejileri anlayıp kullanarak; müziğin yeni medya araçlarındaki ayırt edici öneminin öğrenilmesini kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş: Paralel evrene hoş geldiniz! Dersle ilgili genel bilgilendirme. Dersin içeriğindeki müzik ve sahne sanatları ile ilgili genel öğrenme konu başlıkları: Artists, composers, musicians, mastepieces, instruments, concert halls, paintings, statues, architectural structures. Tüm bu araçların sinema ve medya müziğinin oluşumu ve gelişmesindeki temel ilişkisi nedir? Elden dağıtılan metin, Eser seçkisi, Video seçkisi
2 Müzik sanatının kaynakları. Müziği oluşturan elementlerin somut dünyadaki şekilleri. Müzik evrenindeki uzaylılar ile tanışma: Guido kimdir? Yo-yo Ma, Bach çalınca ne oluyor? Operayı neden anlamak istemiyoruz? -
3 Titreşen ses dalgaları hangi kıyıya vuruyor? Repertuvar nasıl geliştirilir. Müzikte vokal/söz (lyrics) etkisi Instrumental music - Enstrümantal Müzik Acapella sound - Sadece İnsan Sesi Caz müziği anlamak zor mudur? Müzik-duygu arasındaki sıkı dostluk / Düşünce-duygu-davranış/ Müzik çok kritik bir yerde! -
4 Görsel sanatlar-sahne sanatları ve müzik arasındaki görünmez ama kaçınılmaz bağlar. Sanatçı kimdir? Sanat nedir? Medya (yeni medya) sanat mıdır? Görsel ile işitsel ilişkisindeki hassas denge nasıl yapılagelmiş? Yeni medya araçlarındaki bu hassas dengenin peşine düşünce, yol bizi nereye götürür? -
5 Repertuvar inşa ediyoruz. The Power of Music in Film Sessiz sinema ne kadar sessiz? Sessiz filmlerin sesi: MÜZİK Sesli filmlerin sesi: YİNE MÜZİK Rhapsody in Blue ile randevu: Müziği çizebilir miyiz? İki hafta sonra teslim edilecek ödev konularının dağıtılması. -
6 Müziğin Yeni Medyadaki Duruşu Pardon, Müzik Neydi? Peki, Yeni Medya Nedir, baştan alabilir miyiz? Medyada müzik – Müzik, medyadaki diğer unsurlarla fena halde kapışır. Geniş bir müzik-medya seçkisi inceleme. -
7 En az bilinen değerli film müzikleri: Jan A.P. Kaczmarek kim? Peki, Ennio Morricone, Joe Hisaishi, Ar Rahman’ı tanıyor muyuz? (Hans Zimmer ve John Williams öğrencilere emanet) Anime mi, Animasyon mu? Sunum içeriğinin açıklanması. Ara Sınav -
8 Ödevlerin teslim edilmesi Müziğin doğuşu, tarih öncesine bir bakış. Zamanda kısa bir yolculuk! Batı müzik tarihine giriş: Ortaçağ Müziği Gregoryen Müzik - İlahi Seslenişler Notre Dame okulu - Süregelen Tempo 14. yy müziği - İtalya ve Fransa’da her alanda Sanat yeniden şekilleniyor F. Landini G. Machaut Rönesans’ın sır perdesini aralıyoruz.
9 John BERGER’in mirası: Ways of Seeing – Görme Biçimleri Johann Sebastian Bach’ın mirası: The power of listening! Ne kadar farklı müzik türü yaratmış olabilir insanlık? -
10 Sunum -
11 Sunum -
12 Sadece müzik Sadece medya Ve sadece yeni medya İki önemli duyu: İşitme ve Görme Yaratma sürecindeki temel unsurlar Görsel ve sahne sanatları bütünleşmiş bazı Türk besteciler ve eserleri: İ. Taviloğlu, M. Kibar, T. Işıklı, C. Berkay -
13 Görkemli Barok Dönem Barok ne demek? Mimari ile ilişki – G. Lorenzo Bernini gizemi çözülüyor. Görsel ve yeni medyada kullanılmış klasik müzik eserlerine genel bir bakış Yeni medya ortamları aracılığıyla bize ulaşan ürünlerdeki müzik tüketimi: Sosyal medya, Web kanalları, Reklam, Video klip, Animasyon, Belgesel vs. -
14 Sözlü sınav içeriklerinin açıklanması Öz değerlendirme formlarının dağıtılması Tarihsel kırılma noktalarının sanata olan kelebek etkisi. Hiçbir eser tesadüfi değildir! Yüksek Sanat yolculuğunda yanınızda bulunması gerekenler. -
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
15
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
14
14
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

X
10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.