İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 441 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Medyada Müzik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 441
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerde, genel anlamda bir müzik kültürü farkındalığı yaratarak, medya aracılığı ile ‘Hedeflenen mesajın, doğru duygu-düşünce yaratma ve davranışlara yönlendirme’ aşamasında en anlamlı ses araçlarını kullanma becerilerini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders bütünüyle müzik ve müzik kültürü hakkındadır. Müziğin tanımı, insan zihnindeki etkisi, müzikal türleri tanımlama ve hareketli görüntüye müzik eklerken kullanılan yaygın stratejileri anlayıp kullanarak; müziğin yeni medya araçlarındaki ayırt edici öneminin öğrenilmesini kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Paralel evrene hoş geldiniz! Dersle ilgili genel bilgilendirme. Dersin içeriğindeki müzik ve sahne sanatları ile ilgili genel öğrenme konu başlıkları: Artists, composers, musicians, mastepieces, instruments, concert halls, paintings, statues, architectural structures. Tüm bu araçların sinema ve medya müziğinin oluşumu ve gelişmesindeki temel ilişkisi nedir? | Elden dağıtılan metin, Eser seçkisi, Video seçkisi |
2 | Müzik sanatının kaynakları. Müziği oluşturan elementlerin somut dünyadaki şekilleri. Müzik evrenindeki uzaylılar ile tanışma: Guido kimdir? Yo-yo Ma, Bach çalınca ne oluyor? Operayı neden anlamak istemiyoruz? | - |
3 | Titreşen ses dalgaları hangi kıyıya vuruyor? Repertuvar nasıl geliştirilir. Müzikte vokal/söz (lyrics) etkisi Instrumental music - Enstrümantal Müzik Acapella sound - Sadece İnsan Sesi Caz müziği anlamak zor mudur? Müzik-duygu arasındaki sıkı dostluk / Düşünce-duygu-davranış/ Müzik çok kritik bir yerde! | - |
4 | Görsel sanatlar-sahne sanatları ve müzik arasındaki görünmez ama kaçınılmaz bağlar. Sanatçı kimdir? Sanat nedir? Medya (yeni medya) sanat mıdır? Görsel ile işitsel ilişkisindeki hassas denge nasıl yapılagelmiş? Yeni medya araçlarındaki bu hassas dengenin peşine düşünce, yol bizi nereye götürür? | - |
5 | Repertuvar inşa ediyoruz. The Power of Music in Film Sessiz sinema ne kadar sessiz? Sessiz filmlerin sesi: MÜZİK Sesli filmlerin sesi: YİNE MÜZİK Rhapsody in Blue ile randevu: Müziği çizebilir miyiz? İki hafta sonra teslim edilecek ödev konularının dağıtılması. | - |
6 | Müziğin Yeni Medyadaki Duruşu Pardon, Müzik Neydi? Peki, Yeni Medya Nedir, baştan alabilir miyiz? Medyada müzik – Müzik, medyadaki diğer unsurlarla fena halde kapışır. Geniş bir müzik-medya seçkisi inceleme. | - |
7 | En az bilinen değerli film müzikleri: Jan A.P. Kaczmarek kim? Peki, Ennio Morricone, Joe Hisaishi, Ar Rahman’ı tanıyor muyuz? (Hans Zimmer ve John Williams öğrencilere emanet) Anime mi, Animasyon mu? Sunum içeriğinin açıklanması. Ara Sınav | - |
8 | Ödevlerin teslim edilmesi Müziğin doğuşu, tarih öncesine bir bakış. Zamanda kısa bir yolculuk! Batı müzik tarihine giriş: Ortaçağ Müziği Gregoryen Müzik - İlahi Seslenişler Notre Dame okulu - Süregelen Tempo 14. yy müziği - İtalya ve Fransa’da her alanda Sanat yeniden şekilleniyor F. Landini G. Machaut Rönesans’ın sır perdesini aralıyoruz. | |
9 | John BERGER’in mirası: Ways of Seeing – Görme Biçimleri Johann Sebastian Bach’ın mirası: The power of listening! Ne kadar farklı müzik türü yaratmış olabilir insanlık? | - |
10 | Sunum | - |
11 | Sunum | - |
12 | Sadece müzik Sadece medya Ve sadece yeni medya İki önemli duyu: İşitme ve Görme Yaratma sürecindeki temel unsurlar Görsel ve sahne sanatları bütünleşmiş bazı Türk besteciler ve eserleri: İ. Taviloğlu, M. Kibar, T. Işıklı, C. Berkay | - |
13 | Görkemli Barok Dönem Barok ne demek? Mimari ile ilişki – G. Lorenzo Bernini gizemi çözülüyor. Görsel ve yeni medyada kullanılmış klasik müzik eserlerine genel bir bakış Yeni medya ortamları aracılığıyla bize ulaşan ürünlerdeki müzik tüketimi: Sosyal medya, Web kanalları, Reklam, Video klip, Animasyon, Belgesel vs. | - |
14 | Sözlü sınav içeriklerinin açıklanması Öz değerlendirme formlarının dağıtılması Tarihsel kırılma noktalarının sanata olan kelebek etkisi. Hiçbir eser tesadüfi değildir! Yüksek Sanat yolculuğunda yanınızda bulunması gerekenler. | - |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
15
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
14
|
14
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
|||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
|||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
|||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
|||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun