Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 469 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Medya Okuryazarlığı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 469
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders medya, kültür, toplum, siyaset ve anlam arasındaki karmaşık ilişkinin anlamlandırılmasına odaklanmaktadır. Öğrenciler ders boyunca medyanın kamuoyunu ve gündelik davranışlarımızı nasıl etkilediğini eleştirel bir perspektiften sorgulama yönünde teşvik edileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya metinlerinin üretim, dağıtım ve tüketim süreçlerindeki iktidar ve çıkar ilişkilerini sorgulayabileceklerdir
  • Yaşanan gerçeklik ile medya metinlerindeki temsil süreçleri arasındaki farkı tartışabileceklerdir
  • Gündelik hayatımızdaki değer yargılarının medya metinleri aracılığı ile nasıl sosyal olarak inşa edildiklerini tartışabileceklerdir
  • Medyanın ikna ve anlam yaratma süreçlerini inceleyebileceklerdir
  • Medya içerisindeki taraflı, önyargılı, basmakalıp bilgi kaynaklarını gözlemleyebileceklerdir
  • Film, televizyon, haber gibi medya metinlerini yorumlayarak benliklerine ve topluma dair algılarını genişletebileceklerdir
Ders Tanımı Ders öğrencilere farklı medya mecra ve formlarına dair eleştirel bir yaklaşım kazandırmayı hedeflemektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Temel kavramların tanıtımı Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 1 & Chapter 2
3 Medya okuryazarlığı ve izleyici I Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 3
4 Medya okuryazarlığı ve izleyici II Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 4
5 Medya okuryazarlığı ve sektör I Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 6
6 Medya okuryazarlığı ve sektör II Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 7
7 Ara sınav
8 Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 9
9 Medya okuryazarlığı ve içerik - haber Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 10
10 Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 11
11 Medya okuryazarlığı ve içerik - reklam Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 12
12 Medya okuryazarlığı ve içerik – interaktif medya Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 13
13 Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet I Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 17
14 Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet II Potter, W. James (2005) Media Literacy. Chapter 18
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Potter, W. James (2005) Media Literacy. Thousand Oaks, CA : Sage, ISBN-ISSN 1-4129-0989-9

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
14
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
20
40
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

X
10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.