Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Görüntü ve Ses Yapımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 206
Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere görsel-işitsel içerik üretiminin temellerini anlatmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel-işitsel içerik üretiminin aşamalarını tanımlayabilecektir.
  • Uygun cihazları etkin bir şekilde çalıştırarak video ve ses kaydı yapabilecektir.
  • Anlam oluşturmak için görüntü ve ses düzenlemesi yapabilecektir.
  • Renk düzeltme ve renk sınıflandırma tekniklerini kullanabilecektir.
  • Ses, video ve diğer görsel elementleri bir araya getirerek bir hikaye anlatabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders güncel donanım ve yazılım teknolojilerinden faydalanarak öğrencilere görsel-işitsel medya içeriklerinin oluşturulması için kullanılan araçları, platformları ve servisleri tanıtır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders planının paylaşılması ve giriş
2 Yeni medya platformlarında dijital hikaye anlatıcılığı. Fikir, planlama, platform, yapım, dağıtım kavramları; yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaların değerlendirilmesi.
3 Dijital videoya giriş. Görüntü sensörleri, çerçeve boyutları, kare hızları, kayıt formatları, bitrate
4 Tripod ve gimbal kullanımı, kameralar, yardımcı ekipmanlar
5 Kamera hareketleri, çekim açıları ve ölçekleri, kompozisyon, röportaj teknikleri
6 Renk teorisine giriş. Görünür spektrum, renk sıcaklıkları, kontrast ve ardışık renkler,renk paleti oluşturma ve anlamlar
7 Yapım sürecinde kullanılan ışıklar ve sahne - ışık tasarımı
8 Ses yapımına giriş. Mikrofon, kayıt cihazları, formatlar ve codecler
9 Kurgu ile hikaye anlatım teknikleri. Kavramsal çerçeve, kuramlar ve türler
10 Video kurguya giriş. Adobe Premiere ile genel iş akışı, doğru proje ve sekans oluşturma, klasörleme ve yedekleme
11 Multicam video kurgu
12 DaVinci Resolve ve renk düzeltme/düzenleme. Farklı programlara proje aktarımı
13 Proje değerlendirme
14 İçeriğin paylaşımı ve paylaşım planı
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

● Herbert Zettl, Television Production Handbook 11th
Edition, Focal Press, 2011. ISBN: 0495898848
● Robert B. Musburger and Gorham Kindem, Introduction to
Media Production: The Path to Digital Media Production
4th Edition, Focal Press, 2009. ISBN: 0240810821
● Keith Jack, Video Demystified: A Handbook for the Digital
Engineer Fifth Edition, Newnes Press. ISBN:
9780750683951.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
1
4
Portfolyo
0
Ödev
3
18
54
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
32
32
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.