Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 459 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Medya
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 459
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Konuşmacı
Anlatım / Sunum
Rapor Yazma
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere sosyal medyayla ilgili kuram ve yaklaşımları güncel tartışmalar ışığında aktarmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sosyal medyanın kuramsal dayanaklarını kavrayabilecek
  • Sosyal medyanın toplumda yarattığı etkiyi değerlendirebilecek
  • Sosyal medya ve iletişimin gündelik hayatındaki etkisini tartışabilecek
  • Sosyal medyanın enformasyonun doğasına olan etkileri hakkında farkındalık sahibi olacak
  • Sosyal medya ve demokrasi arasındaki ilişki hakkında fikir sahibi olacak
Ders Tanımı Bu ders, sosyal medyanın yeni medya ve iletişimin yanı sıra siyaset bilimi ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları etrafında şekillenen kuram ve tartışmaları içerir. Ders kapsamında katılımcı demokrasi, toplumsal hareketler, alternatif kimlikler, sanal cemaatler, yeni olanaklar, eşitsizlikler ve gözetim toplumu gibi konu ve kavramlar sosyal medyayla ilişkisi çerçevesinde tartışılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sosyal Medya’ya Giriş / Sektördeki Pozisyonları
2 Sosyal Medya Platformları, Tarihçesi ve Özellikleri The Changing World of Digital In 2023 https://wearesocial.com/uk/blog/2023/01/the-changing-world-of-digital-in-2023/ Digital 2023: Turkey https://datareportal.com/reports/digital-2023-turkey
3 Sosyal Medya Stratejileri ve Planlama Social Media Marketing In 2024 https://www.forbes.com/advisor/business/social-media-marketing/ What To Track https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7066978619947950080/
4 İçerik Üretimi ve Yönetimi Social Media Calendar https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-calendar-tools
5 Sosyal Medya Analitiği ve Ölçümleme / Raporlama Meta / Suite https://www.facebook.com/business/help/205614130852988?id=765488040896522 Youtube Studio https://vidiq.com/tr/blog/post/beginners-guide-youtube-studio/
6 Hedef Kitle Belirleme Target Audience https://www.facebook.com/business/learn/lessons/identify-target-audience
7 Sosyal Medya Reklamcılığı ve Panel Yönetimi Meta Ads Course https://www.facebook.com/business/learn/courses/advertising
8 Etkileşim ve Topluluk Yönetimi Social Media Community Management https://www.sprinklr.com/cxm/social-media-community-management/
9 Kriz Yönetimi ve Güvenlik Social Media Crisis Communication https://blog.hootsuite.com/social-media-crisis-communication/
10 Influencer Pazarlaması ve İş Birlikleri
11 Sosyal Medya Trendleri ve Gelecek Öngörüleri What is SocialFi? https://www.coindesk.com/learn/what-is-socialfi-a-beginners-guide/
12 Multimedya Kullanımı (İnfografik/Animasyon v.b.) & Yapay Zeka Kullanımı
13 Projesi Sunumları ve Değerlendirme
14 Proje İnceleme
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
2
24
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
8
8
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.