Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 466 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Fotoğrafçılık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 466
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilere kamera seçimleri, lens seçimleri, kamera çalışması (diyafram/deklanşör hızı/ISO), aydınlatma, kompozisyon ve görüntü işleme ile ilgili becerilerin uygulanması yoluyla dijital fotoğrafçılığın çalışma bilgisini vermektir. Bir dizi tür odaklı ödevler sayesinde, öğrenciler ödevlere/müşteri bilgilendirmelerine göre çekim yapmayı ve düzenlemeyi öğreneceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Manuel kontrollerin kullanımını ve ayarlamasını öğrenerek dijital kamera kullanabilecektir.
  • Fotoğraflarda ışık, renk, şekil ve kompozisyon öğelerinden faydalanabilecektir.
  • Çekilecek fotoğrafın türüne ve içeriğine göre teknik kararlar alabilecektir.
  • Çeşitli fotoğraf türleri arasındaki uygulama farkını anlayabilecektir.
  • Fotoğrafları kataloglamak, düzenlemek ve işlemek için hangi programların ve dijital araçların kullanılması gerektiğini belirleyebilecektir.
  • Görüntüleri görsel deneme veya fotoğraf hikayesi formunda hazırlayabilecektir.
Ders Tanımı Ders dijital fotoğrafçılığın ve görüntü işlemenin temellerini öğretecektir. Bu ders için öğrenciler manuel modlu bir kameraya sahip olmalı ve eğer mümkünse ders süresince RAW görüntü yakalama seçeneğini kullanmalıdır. Öğrenciler derse gelmeden önce fotoğraf makinelerinin el kitabını ve çevrimiçi kılavuzlarını okumuş olmalıdır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Temel kamera unsurları
2 f-stop, enstantane hızı, alan derinliği, çerçeveleme, kenarlar, RGB renklendirme modeli, histogram. Bir fotograf nasil kritik edilir? Öğrenci sunumları
3 Studyo kritiği
4 Pikseller, Bayer, pikselin temelinde olan nitelikleri, çözünürlük, dosya formatları, sıkıştırma, hasar. Öğrenci sunumları
5 Studyo kritiği
6 Teknik: Aydınlatmaya giriş. Öğrenci sunumları
7 Studyo kritigi
8 Photoshop ve Lightroom'a giriş. Öğrenci sunumları
9 Studyo kritigi
10 Portfolyo nasil hazirlanir? Öğrenci sunumları
11 Studyo kritigi
12 Nasil sanatçı beyanı yazılır? Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Stüdyo kritiği ve öğrenci sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

The suggested readings/materials will be provided by the lecturer at the beginning of the semester.
Online resources:
Stanford Digital Photography Course http://graphics.stanford.edu/courses/cs178/ 
The World Through A Lens https://www.nytimes.com/column/the-world-through-a-lens

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
8
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
6
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
10
30
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.