Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 472 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İmgelem Kuramları ve Estetik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 472
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, imgelem ve estetik kuramlarının sorgulanmasıyla, imajların (imgelerin) bilgideki rolünü yorumlama becerisini geliştirmeyi amaçlar. Öğrencilerin, imajların üretiminde ve anlamlandırılmasında gerekli olan yorumlama becerilerini kazanmasını hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Farklı imgelem kuram ve kavramlarını tanımlayabilecekler.
  • İmgelemin bilgi üretimi ve değer yargılarındaki rolünü tartışabilecekler.
  • Estetik kuramlarını kullanarak farklı medyalardaki imge üretimini değerlendirebilecekler.
  • Farklı kültürel nesnelerin barındırdıkları imgeleri yorumlayabilecekler.
  • Hayal gücünün duygu, akıl ve davranış ile olan ilişkisini tanımlayabilecekler.
Ders Tanımı Bu ders, bazı hayal gücü ve estetik kuramlarını tartışarak, imaj-üretiminin anlam üreten pratiklerin ayrılmaz bir koşulu oluşunu tanıtacaktır. Böylece, hayal gücü yetisinin hem bilgi üretiminde hem de ahlaki yargılarda oynadığı rol tartışılacaktır

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş İmaj/İmge nedir?
2 Kant’ın İmgelem Kuramı Samantha Matheme, pp. 55-69
3 Husserl Julia Jansen, pp. 69-82
4 Sartre Robert Hopkins, pp. 82-95
5 Hayal gücü, rüya, halüsinasyon Jonathan Jenkins Idikava, pp. 149-163
6 Ara Sınav
7 Hayal gücü ve algı Bence Nanay, pp. 124-135
8 Hayal gücü ve hafıza Dorothea Debus, pp. 135-149
9 Simülasyon Kuramı Shannon Spalding, pp. 262-274
10 Sınıf-içi ödev çalışması
11 Hayal gücü ve benlik Dilip Ninan pp. 274-286
12 Hayal gücü ve kurgu Kathleen Stock, pp. 204-217
13 Kurgu ve duygu Stacie Friend, pp. 217-231
14 Film TBA
15 Ara sınav 2
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

The Routledge Handbook of Philosophy of Imagination, ed. Amy Kind, Routledge (2016) ISBN: 978-0-415-73948-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
30
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
17
17
Portfolyo
0
Ödev
1
12
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.