Ders İçerikleri - Yeni Medya ve İletişim | İzmir Ekonomi Üniversitesi

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

GEEC 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

2020-2021 Ders Tanıtım Bilgileri düzenlemeleri 2 Ekim 2020 tarihine kadar devam etmektedir.

2020-2021 önceki dönem bilgilerine ulaşmak için buraya tıklayınız.

Dersin Adı
İşletmeciliğe Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEEC 201
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, serbest piyasa sistemi ve rekabete odaklanarak işletmelerin toplumda oynadığı rolleri ve amaçlarını inceler. Bir şirketin hizmetlerini sunmak veya ürünlerini müşteriler için üretmek için ne yapması gerektiği hakkında bilgi sağlar. Ders, öğrencileri işletme fonksiyonları, pazarlama, finans, muhasebe ve uluslararası ticaret gibi temel konular hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşletmenin yönetim, pazarlama, finans, imalat, muhasebe gibi temel işlevlerini tanımlayabilecektir
  • Bir işletmenin temel etik konularını ve kurumsal sorumluluk boyutlarını açıklayabilecektir
  • Bir işletmenin rekabet gücünü artırabilecek alternatif organizasyon yapılarını, ekip çalışmasını ve iletişim stillerini açıklayabilecektir
  • Uluslararası ticaretin prensiplerini ve uluslararası rekabette inovasyon ve yaratıcılığın önemini öğrenebilecektir
  • Örgütsel büyümenin önemini kavramsallaştırabilecektir
  • Tüm akademik çalışmaların akademik dürüstlük gerektirdiği kuralına uyabilecektir
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere işletme türlerini, işletmenin temel işlevlerini ve işletme yürütmeyle ilgili tüm konuları öğretmek için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İşletmeciliğe Giriş: Temel kavramlar ve Tarihçe; 1., 2., 3. ve 4. Endüstri Devrimleri Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
2 İş Ahlakı ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Ahlak kavramı, İş yerinde ahlak, Sosyal sorumluluk; Dijitalleşme Çağında İş Ahlakı Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
3 Ekonomiyi Anlamak: Ekonomi Nedir?, Ekonomik Sistemler, Toplumların Refahı ve Zenginliği; Vatandaşlık ve Ekonomi Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
4 Girişimcilik ve İş kurmak: -Girişimci kimdir? -Girişimcilere neden ihtiyacımız var? -Türkiye’de şirket kurmak -Yatırımcı bulmak -İş planı yazmak; 4. Endüstri Çağında Girişimcilik Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
5 Yönetim ve Liderlik: -Yönetim nedir? -Yönetim Düşüncesinin Tarihçesi -Neden yöneticilere ihtiyacımız var? -Liderlik -Liderlik Teorisi; İş Dünyasında Geleceğin Liderleri Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
6 Örgüt Yapısı; Örgüt Yapısı ve Çevre Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
7 Üretim Yönetimi -Ürünler -Hizmetler -Tedarik Zinciri ve Lojistik; 4. Endüstri Çağında Üretim Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
8 Pazarlama: - Pazarlamanın Temelleri - Pazarlama Anlayışının Tarihsel Evrimi Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
9 Pazarlama Karması; -Ürün -Fiyat -Tutundurma -Dağıtım; 4. Endüstri Çağında Pazarlama Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
10 İnsan Kaynakları Yönetimi: -İK Tarihçe - İK Fonksiyonları -İK Önemi; 4. Endüstri Çağında İK Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
11 Çalışan Motivasyonu: Motivasyon Nedir? -Motivasyon Teorileri -Motivasyon ve Örgütsel Performansa Etkisi *Nasıl Motive Olursunuz? Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
12 Muhasebe ve Finansı Anlamak; - Muhasebenin Temelleri - Finansın Temelleri - Yöneticiler için Muhasebe ve Finans *Finansal Okuryazarlık Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
13 İşletmede Güncel Konular Öğretim görevlisinin sağladığı okumalar
14 Proje Sunumları Grup Sunumu
15 Proje Sunumları- Dönemin Gözden Geçirilmesi Grup Sunumu
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Nickels, “Understanding Business” e-book ISBN 978-1-259-92943-4​

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Ödev
1
66
66
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
24
24
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
173

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.  

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.  

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. 

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.  

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. 

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.  

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. 

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.