Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      İLETİŞİM FAKÜLTESİ

      Yeni Medya ve İletişim

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Bölüm Hakkında
      • Yönetim ve Komisyonlar
      • Akreditasyon
      • Akademik
        • Akademik Kadro
        • Akademik Yayınlar
      • Öğretim Programı
      • Genel Eğitim Dersleri
      • Stüdyolar
        • Yeni Medya Stüdyosu
        • Auditorium
        • Stüdyo B
        • Podcast Stüdyosu
        • Alterlab (Yaratıcı Teknolojiler Laboratuvarı)
      • Öğrenci Projeleri
      • Mezunlar
        • Mezun Profilleri
        • Sektörel Dağılım
      • İEÜ'de Öğrenim
      • Tüm Haberler
      • İletişim
        • İletişim Bilgileri

      HIM 480 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Sağlık ve Yaşam
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      HIM 480
      Güz/Bahar
      3
      0
      3
      6

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Servis Dersi
      Dersin Düzeyi
      -
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Dr. Öğr. Üyesi Özden Gökdemir
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Dr. Öğr. Üyesi Özden Gökdemir
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin 1- Evrensel sağlığı ilgilendiren fiziksel, çevresel, sosyal ve ruhsal nedenlerden kaynaklanan sağlık sorunlarınıi tanımlayabilmesini, 2- Bireylerin yin yaşam boyu sağlığını sürdürebilmesi konusunda gerekli bilgilerin verilmesini hedeflemektedir
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Bu dersin sonunda dersi basarıyla tamamlayan ögrenciler;
      • Küreselleşmenin sağlık üzerine olan etkilerini açıklayabilir,
      • Tütün, alkol ve madde kötüye kullanımını ve cinsel yolla bulaşan hastalıkları tanımlayabilir, bunların birey ve toplum sağlığı üzerinde oluşturacağı tehlikeleri sıralayabilir,
      • Kirli su, iklim değişikliği, iç ve dış ortam kirliliği, radyasyon ve biyokimyasal tehlikeler gibi çevresel sağlık sorunlarını tanımlayabilir
      • Gezegen sağlığı kavramını tanımlayabilir.
      • Şeker hastalığı, şişmanlık, hareketsizlik, kalp-damar hastalıkları ve kanser gibi evrensel sağlığı ilgilendiren problemleri tanımlayabilir ve sağlığa olan tehlikeli etkilerini sıralayabilir,
      • Meslek hastalıklarının nedenlerini ve yönetimini açıklayabilir Beslenme, ergonomi ve kadın/ erkek sağlığı konularında özellik içeren sağlık gereksinimlerini sıralayabilir,
      • Birey ve toplum sağlığını ilgilendiren sosyal ve belli başlı ruhsal sağlık sorunlarınıi tanımlayabilir.
      Ders Tanımı 1-Bu dersin içeriğinde, fiziksel, çevresel, sosyal ve ruhsal sağlık konularında akut ve/veya kronik etkileri ile dünya nüfusunun çoğunluğunu ilgilendiren belli başlı sağlık sorunları ele alınmakta ve değerlendirilmektedir. 2-Bu ders içeriği sağlıklı bir yaşam sürebilmek için bilinmesi gereken temel kavramları öğrenciye vermek üzere planlanmıştır gerekmektedir.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 a.Şehir yaşamının sağlık üzerine etkileri / b.Küreseleşme c.Sorular&Yanıtlar 1) https://www.wonca.net/site/DefaultSite/filesystem/documents/Groups/Environment/2019%20Planetary%20health.pdf 2) https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health 3) Globalization. In:Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.62-80.
      2 Tütün ve alkol ve madde kötüye kullanımı 1.Lam TH, Ho SY. Tobacco. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1217-1233. 2.Room R. Alcohol. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1249-1262
      3 Biyopsikososyal bakış açısı ile bir bütün olarak insan Topluma yönelik birinci basmak sağlık uygulamaları - Rakel RE, Rakel D: Textbook of family medicine, 8th ed. edn: Elsevier Health Sciences; 2011. - Willems, S., De Maesschalck, S., Deveugele, M., Derese, A., & De Maeseneer, J. (2005). Socio-economic status of the patient and doctor–patient communication: does it make a difference?. Patient education and counseling, 56(2), 139-146.
      4 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar / HIV-Kazanılmış İmmun yetmezlik sendromu (AIDS) Küçük Sınav-1 - Kamb ML, Garcia PJ. Sexually transmitted infections. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1104-1122. -Vermund SH, Solomon S.HIV-acquired immunodeficiency syndrome In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1122-1144.
      5 Ruh Sağlığı ve Etkileyen Öğeler İklim değişikliği ve sonuçları 1) https://www.wonca.net/site/DefaultSite/filesystem/documents/Groups/Environment/2019%20Planetary%20health.pdf 2) https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health 3) Globalization. In:Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.62-80. 4) Rakel RE, Rakel D: Textbook of family medicine, 8th ed. edn: Elsevier Health Sciences; 2011.
      6 Su ve Sanitasyon Radyasyonun etkileri Kheifets L, Green A, Wakeford R.Radiation and public health.. In: Detels R, Gulliford M, Karim Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.840-857.
      7 İç ve dış ortam hava kirliliği Birey ve toplum sağlığını etkileyen biyolojik ve kimyasal etkenler (Hasta bina sendromu) 1.Gulliver J, de Hoogh K. Environmental exposure assessment:modelling air pollution concentrations. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.857-868. 2.Kelley NS, Osterholm MT. Bioterrorism. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1206-1217
      8 Tartışma Ara Sınav
      9 Yaşam biçimi tıbbı ve hastalıklardan korunma -Diyabet (şeker hastalığı) -Obezite (şişmanlık) -Fizik aktivitenin önemi -TEMD Diabetes Mellitus ve Komplikasyonlarının Tanı, Tedavi ve İzlem Klılavuzu-2019 -Maria Michou, Demosthenes B. Panagiotakos, Christos Lionis & Vassiliki Costarelli (2019): Socioeconomic inequalities in relation to health and nutrition literacy in Greece, International Journal of Food Sciences and Nutrition, DOI: 10.1080/09637486.2019.1593951
      10 Yaşam biçimi tıbbı ve hastalıklardan korunma -Kalp Damar Hastalıkları -Kanserler -. Reddy KS. Prevention and control of non-communicable diseases. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1476-1484. -.Wong ND. Epidemiology and prevention in cardiovascular disease. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.909-923.-
      11 Sağlığın bileşenleri ve belirleyicileri Cinsel gelişim ve özellikli sağlık sorunları - Gottlieb, L., Fichtenberg, C., Alderwick, H., & Adler, N. (2019). Social Determinants of Health: What’sa Healthcare System to Do?. Journal of Healthcare Management, 64(4), 243-257. - Payne S, Doyal L. Women, men, and health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1328-1344. -. Adler NE, Prather AA. Determinants of Health and Longevity. In: Kaplan R, Spittel M, David D (eds). Population Health: Behavioral and Social Science Insights. AHRQ Publication No. 15-0002. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality and Office of Behavioral and Social Sciences Research, National Institutes of Health; 2015.p.411-25.
      12 Meslek Hastalıkları Tüberkuloz - Hepatit - Lernout T, Van Herck K, Marinho RT, Parana R, Shouval D. Chronic hepatitis and oyher liver disease. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1175-1192.3. - Koh D, Aw T-C. Occupational health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.868-900. - Dowdy DW, Chaisson RE, Tuberculosis. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1144-1161
      13 Toplum Tabanlı Tarama Programları -Kim, Y., Jun, J. K., Choi, K. S., Lee, H. Y., & Park, E. C. (2011). Overview of the National Cancer screening programme and the cancer screening status in Korea -Tabar, L., Gad, A., Holmberg, L. H., Ljungquist, U., Group, K. C. P., Fagerberg, C. J. G., ... & Croup, Ö. C. P. (1985). Reduction in mortality from breast cancer after mass screening with mammography: randomised trial from the Breast Cancer Screening Working Group of the Swedish National Board of Health and Welfare. The Lancet, 325(8433), 829-832.
      14 Gezegen Sağlığı ve Politikalar Çevre Sağlığı Sorunları -- Chen C-J. Environmental health issues in public health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.823-840. - https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health
      15 Sağlıklı Beslenme Ergonomi Genel Tekrar - Rakel RE, Rakel D: Textbook of family medicine, 8th ed. edn: Elsevier Health Sciences; 2011. - Willems, S., De Maesschalck, S., Deveugele, M., Derese, A., & De Maeseneer, J. (2005). Socio-economic status of the patient and doctor–patient communication: does it make a difference?. Patient education and counseling, 56(2), 139-146. - Shetty PS. Food and nutrition. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.180-201. - Barrero LH, Caban-Martinez AJ. Musculoskeletal disorders. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1046-1060.
      16 Final Sınavı

       

      Ders Kitabı

      Eğiticinin derslerde kullandığı kaynaklar:

      1.Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015.

      2.Mann DL, Zippes DP, Libby P, Bonow RO (eds). Braunwald’s Heart Disease: A  textbook of Cardiovascular Medicine. 10th Ed., Philadelphia, Elsevier Saunders, 2015.

      3.Joint EEA-JRC report, EEA Report No 5/2013 Report EUR 25933 EN. Environment and Human Health, Denmark, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013.

      4.Kaplan R, Spittel M, David D (Eds). Population Health: Behavioral and Social Science Insights. AHRQ Publication No. 15-0002. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality and Office of Behavioral and Social Sciences Research, National Institutes of Health; July 2015.

      5.Goldman L, Schafer A I (eds). Goldman’s Cecil Medicine. 25th ed. Philadelphia: Elsevier Saunders; 2016.

      6.Kasper DL, Fauci AS, Hauser SL, Longo DL, Jameson JL, Loscalzo J (eds). Harrison’s Principles of Internal Medicine. 19th ed. Philadelphia: McGraw-Hill Companies, Inc.; 2015.

      7.Papadakis MA, Mc Phee SJ, Rabow MW (eds). Current Medical Diagnosis and Treatment. 56th ed. USA: McGraw-Hill Education, Inc.; 2017. (e-Book)

      Önerilen Okumalar/Materyaller

      PubMed kaynakları (makale, derleme vb.), internet slayt odaları ve videolar için blackboard içerisine gömülen web adresleri.

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      15
      5
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      2
      20
      Portfolyo
      Ödev
      1
      20
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      1
      20
      Final Sınavı
      1
      35
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      19
      65
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      35
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      15
      2
      30
      Arazi Çalışması
      1
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      2
      10
      20
      Portfolyo
      0
      Ödev
      10
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      1
      15
      15
      Final Sınavı
      1
      24
      24
          Toplam
      137

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

      -
      -
      -
      -
      -
      2

      Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

      -
      -
      -
      -
      -
      3

      Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      6

      Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

      -
      -
      -
      -
      -
      8

      Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      10

      Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
      İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi

      Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi. ...

      Devamı
      Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
      Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık

      IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde ...

      Devamı
      Tarihi filmi günümüze kazandıracak
      Tarihi filmi günümüze kazandıracak

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier ...

      Devamı
      Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
      Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti

      Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu. ...

      Devamı
      İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
      İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız

      Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı ...

      Devamı
      Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
      Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri

      Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi ...

      Devamı
      İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
      İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik

      Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları ...

      Devamı
      Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
      Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo

      Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU