Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 105 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Görsel Kültür
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 105
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Kritik verme
Simülasyon
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, görsellerin ve bilgilerin yorumlanmasına ve anlamın görsel yollarla ifade edilmesine odaklanmaktadır. Ders, görsel iletişimin işleyişine dair bir giriş yapmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bazı görselleri belirli bağlamlarda diğerlerinden daha güçlü ikna edici veya güzel yapan öğeleri tartışabilecekler,
  • Görsellerin diğer iletişim biçimlerine benzer veya onlardan farklı olarak anlamları ifade etmek için nasıl kullanılacağını anlayabilecekler,
  • Yeni teknolojilerin görsel anlam ve hibrit metinler oluşturmayı nasıl şekillendirdiğini analiz edebilecekler,
  • Görsel imgenin kullanımında yer alan etik konuları tartışabilecekler,
  • Seyircilere görsel yollarla anlamları aktarabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında, öğrencilere görsellerin estetik yönlerinin değerlendirilmesi ve imgelerin/görsel iletişim materyallerinin analiz ve yorumlaması öğretilecektir. Bu ders ile öğrenciler, ilerideki işlerinde seyircilere tasarlanan mesajları etkili bir şekilde iletebilecek ve görsellerin sosyal etkilerini anlamlandırabileceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Görsel Kültürü, Yerel ve Küresel Perspektifleri Anlamak "An Introduction to Visual Culture" by Nicholas Mirzoeff "Visual Culture, 3rd Edition" (Wiley) "An Introduction to Visual Communication: From Cave Art to Second Life" by Susan B. Barnes "Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture" by Marita Sturken and Lisa Cartwright."
3 Görselliğin Tarihi, Görsel Medyanın Evrimi "Visual Culture Studies" by Marquard Smith "Global Visual Cultures: An Anthology" (Wiley) "Practices of looking: an introduction to visual culture" (Stanford Libraries) "Visual Culture: The Study of the Visual after the Cultural Turn" by Margaret Dikovitskaya.
4 Geleneksel ve Yeni Medya, Metodolojik Araçlar ve Analiz Visuality" by Antje Schlottmann (Wiley Online Library) "Visual Media: History and Perspectives" (IEEE) "The Evolution of Visual Communication" (ITM Education) "New Media, Old Media: A History and Theory Reader" by Wendy Hui Kyong Chun and Thomas Keenan. "Visuality" by Antje Schlottmann (Wiley Online Library) "Visual Media: History and Perspectives" (IEEE) "The Evolution of Visual Communication" (ITM Education) "New Media, Old Media: A History and Theory Reader" by Wendy Hui Kyong Chun and Thomas Keenan.
5 İmgelerin Sosyal ve Siyasi Rolü, Görsel Kültürde Güç Dinamikleri "Traditional Media vs. New Media" (WebFX) "New Media, Old Media" (Pew Research Center) "Visual Politics: An Introduction" by Roland Bleiker
6 İmgelerin Belleği, İmgenin Müzeler ve Koleksiyonlarla İlişkisi "Object Matters: Considering Materiality, Meaning, and Memory" (Penn Museum) "Material Culture, Museums, and Memory" (Taylor & Francis Online) "Rendez-vous with Art" by Philippe de Montebello, Martin Gayford
7 Tabu ve Tartışmalı Görselleri Anlamak "Obscene in the Extreme: The Burning and Banning of John Steinbeck's The Grapes of Wrath" by Rick Wartzman.
8 Küresel Görsel Kültür ve Yerel Etkileşimler "World pictures: Globalization and visual culture" W. J. T. Mitchell
9 Görsel Kültürün Bilim, Sanat ve Ekonomi ile Etkileşimi "The Interplay of Art and Science" by By Bettyann Holtzmann Kevles
10 Dijital Medya, Virallik ve Çevrimiçi Görsel Kültür "Digital Visual Culture Theory and Practice" by Anna Bentkowska-Kafel, Trish Cashen, Hazel Gardiner
11 Reklam, Çizgi Roman, Video Oyunları ve Eğlence Medyası "Superheroes!: Capes and Crusaders in Comics and Films" by Roz Kaveney.
12 Bilim ve Teknolojik Gelişmelerde Görselleştirme "Visualization: Theory and Practice in Science Education" by John K. Gilbert, Miriam Reiner, and Mary Nakhleh. "Visualization: Theory and Practice in Science Education" by John K. Gilbert, Miriam Reiner, and Mary Nakhleh.
13 Ekonomik Anlatılarda ve Pazarlamada Görsel Stratejiler "Visual Communication: Insights and Strategies" by Page, Margaret, Duffy, Janis Teruggi
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
18
18
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.