İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Öykü Anlatıcılığı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 106
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin öykü anlatıcılığının teorisine, uygulamasına ve temel kavramlarına giriş yapmasını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yaratıcı yazarlık teorileri ile öykü anlatım sanatının yöntemlerini birleştirir. Öğrenciler ders boyunca bu araçları kullanarak yaratıcı bir gözlükle okuyacak, yazacak, yazdıklarını tekrar gözden geçirecek ve öyküler geliştirecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öykü denen canlı. Öykü anlatıcılığı işi. | McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. Bölüm I. |
2 | Yaratıcılık ve Fikir. Öyküde fikir. Tema nedir? Karaktere giriş. | Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm II. |
3 | Temel Yazarlık: İfade, cümle ve paragraf. | Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press.Bölüm I-III. |
4 | Öykülerin katmanlı yapısı ve tema. | Seçilen sahne örnekleri |
5 | Anlatının sanatları: İroni, metafor, simge. Yazarın alet çantası: Empati, Beklenti ve Sürpriz | Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press. Bölüm 7, Seçilen okuma parçası. |
6 | Perspektif veya Karakter. Drama: Çatışmaya giriş. | Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm 3: Conflict 1. |
7 | Dramatik Dönüşüm. Duygu ve fikir aktarımı. | Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm 3: Conflict 2. |
8 | Katmanlılığı iyi anlayalım: İÇ ve DIŞ. Araç kullanımı. | Seçilen sahne örnekleri |
9 | Yapı:Adımlama: Hazırlık, problem, sonuç… Öykü arkı nedir? | Weiland (p. 1-22) |
10 | 3 perdeli Yapı | Seçilen okuma parçası. |
11 | Campbellian Kahramanın Yolculuğu | Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. Bölüm 1 (p. 41-65). |
12 | Mitoloji ve Arketipler | Jung, C. G., & Hull, R. F. C. (1980). The archetypes and the collective unconscious. Princeton, N.J.: Princeton University Press. Chapter 1 & Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. Bölüm 2 |
13 | Sahneye giriş. | Miller: Scene and Sequence (p. 137- 150) McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. Scene Design. |
14 | Sahneye giriş. | Miller: Scene and Sequence (p. 150- 165) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. ISBN-13: 978-0413715609. ISBN-10: 0413715604. Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. ISBN: 978-0-671-21332-9. Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. ISBN- 13: 978-1932907360. Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press. ISBN-13: 9780933377462. Halliwell, S., & Aristotle. (1998). Aristotle's Poetics. Chicago: University of Chicago Press. ISBN: 9780226313948. Jung, C. G., & Hull, R. F. C. (1980). The archetypes and the collective unconscious. Princeton, N.J.: Princeton University Press. ISBN: 9780691018331. Campbell, J. (2004). The Hero with a Thousand Faces. Princeton, N.J: Princeton University Press. ISBN-13: 978-157731593. Gulino, P. J., & Shears, C. (2018). The science of screenwriting: The neuroscience behind storytelling strategies. New York: Bloomsbury Academic. ISBN: 9781501327254. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
40
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
3
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
20
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
|||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
|||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
|||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
|||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun