Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 106 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Öykü Anlatıcılığı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 106
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin öykü anlatıcılığının teorisine, uygulamasına ve temel kavramlarına giriş yapmasını amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öykünün temel kavramlarını tanımlayabilecek,
  • Yazıyla anlatı üzerinde yaratıcı bir şekilde tartışabilecek,
  • Yazı ve öykü anlatıcılığı aracılığıyla duygu ve fikir aktarımı yapabilecek,
  • Kurmaca dışında da karşılaştığı öykü yapılarını analiz edebilecek
  • Öykülerin yapısını ve işlevini tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, yaratıcı yazarlık teorileri ile öykü anlatım sanatının yöntemlerini birleştirir. Öğrenciler ders boyunca bu araçları kullanarak yaratıcı bir gözlükle okuyacak, yazacak, yazdıklarını tekrar gözden geçirecek ve öyküler geliştirecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öykü denen canlı. Öykü anlatıcılığı işi. McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. Bölüm I.
2 Yaratıcılık ve Fikir. Öyküde fikir. Tema nedir? Karaktere giriş. Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm II.
3 Temel Yazarlık: İfade, cümle ve paragraf. Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press.Bölüm I-III.
4 Öykülerin katmanlı yapısı ve tema. Seçilen sahne örnekleri
5 Anlatının sanatları: İroni, metafor, simge. Yazarın alet çantası: Empati, Beklenti ve Sürpriz Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press. Bölüm 7, Seçilen okuma parçası.
6 Perspektif veya Karakter. Drama: Çatışmaya giriş. Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm 3: Conflict 1.
7 Dramatik Dönüşüm. Duygu ve fikir aktarımı. Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm 3: Conflict 2.
8 Katmanlılığı iyi anlayalım: İÇ ve DIŞ. Araç kullanımı. Seçilen sahne örnekleri
9 Yapı:Adımlama: Hazırlık, problem, sonuç… Öykü arkı nedir? Weiland (p. 1-22)
10 3 perdeli Yapı Seçilen okuma parçası.
11 Campbellian Kahramanın Yolculuğu Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. Bölüm 1 (p. 41-65).
12 Mitoloji ve Arketipler Jung, C. G., & Hull, R. F. C. (1980). The archetypes and the collective unconscious. Princeton, N.J.: Princeton University Press. Chapter 1 & Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. Bölüm 2
13 Sahneye giriş. Miller: Scene and Sequence (p. 137- 150) McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. Scene Design.
14 Sahneye giriş. Miller: Scene and Sequence (p. 150- 165)
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. ISBN-13: 978-0413715609. ISBN-10: 0413715604. Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. ISBN: 978-0-671-21332-9. Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. ISBN- 13: 978-1932907360. Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press. ISBN-13: 9780933377462. Halliwell, S., & Aristotle. (1998). Aristotle's Poetics. Chicago: University of Chicago Press. ISBN: 9780226313948. Jung, C. G., & Hull, R. F. C. (1980). The archetypes and the collective unconscious. Princeton, N.J.: Princeton University Press. ISBN: 9780691018331. Campbell, J. (2004). The Hero with a Thousand Faces. Princeton, N.J: Princeton University Press. ISBN-13: 978-157731593. Gulino, P. J., & Shears, C. (2018). The science of screenwriting: The neuroscience behind storytelling strategies. New York: Bloomsbury Academic. ISBN: 9781501327254.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
1
40
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
3
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
1
20
20
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.