Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dil, Anlam ve Gerçeklik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 202
Bahar
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, iletişim durumlarında düşünce, his ve eyleme anlam ve değer yükleyen mekanizmaları tasvir etme, yorumlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, toplum ve beşeri bilimlerde kullanılan temel yorumbilimsel modeller tartışılacaktır: Söz edimi kuramı, psikanaliz kuramı, göstergebilim, yapısöküm, fenomenoloji, kökbilim, iletişimsel eylem. Uygulamalı egzersizler yoluyla, dile ve anlama dair kavramsal tartışmaların toplumsal algının biçimlenmesi ile olan ilgisinin anlaşılması; ve bunun medya ve iletişim alanında karşılaşılan sorunlara uygulanması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel dil, anlam ve iletişim kuramlarını açıklayabilecektir;
  • Kültürel nesnelerin anlamını farklı bağlamlarda yorumlayabilectir;
  • İletişim durumlarını toplumsal ve siyasal koşulları üzerinden değerlendirebilecektir;
  • Kitlesel ve dijital medya ortamlarında karşılaşılan sorunları analitik olarak çözümleyebilecektir;
  • Farklı yorumbilimsel yaklaşımları ve bunların kültürel olguların anlaşılmasındaki sonuçlarını karşılaştırabilecektir;
  • Genel kuramsal tartışmaları medya ve iletişim alanındaki somut sorunlara uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Anlamlandırma insana has garip bir etkinliktir. Sadece düşünüp, hissedip, eylemde bulunmayız; aynı zamanda tüm bunlara anlam ve değer yükleriz. Bu ders, toplum ve beşeri bilimlerde kullanılan temel yorumlama modellerini inceleyerek, düşünce ve eylemi anlamlandırmada başvurduğumuz temel kavram ve stratejilerini tanıtacaktır. Öğrencilerin aktif bir şekilde tartışmalara katılımı ve sınıf içi grup projelerinde çalışması beklenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Yorum nedir, ne değildir?
2 Psikanaliz Kuramı: Arzu, dil ve bilinçdışı (Freud) Freud, 156-209
3 Psikanaliz kuramı: Hayal, Sembol, Gerçek (Lacan) Lacan’ın  Poe’s The purloined letter okuması
4 Söz edimi kuramı: Bir pratik olarak dil (Austin) Austin, 1-39; 67-83
5 Fenomenoloji: Dünyanın sessiz dili (Merleau- Ponty) Merleau-Ponty, 3-52
6 Ara sınav 1
7 Göstergebilim: Bir gösterge sistemi olarak dil ve dil olarak toplumsal dünya. Culler, 17-51
8 Yapısöküm: Anlamın olanaklılığı ve olanaksızlığı Derrida, 302-317
9 Tartışma: Fark yaratan fark nedir?
10 Sınıf-içi ödev
11 Söylem, iktidar, bilgi (Foucault) Foucault, 369-393
12 İletişimsel eylem (Habermas) Habermas, 116-195
13 İdeoloji eleştirisi olarak yorum (Althusser) Althusser, Essay 5
14 Film TBA
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

● John Austin, How to do things with words, Oxford university Press ISBN 978-0-19-281205-6 
● Jacques Derrida, Of Grammatology, Johns Hopkins University Press ISBN-13: 978-1421419954 
● Michel Foucault, Essential Works, Vol 2 ISBN-13: 978- 1565845589 
●  Jürgen Habermas, Moral Consciousness and Communicative Action 978-0- 58118-9 
● Althusser, Lenin and Philosophy and Other Essays, ISBN 978-1-58367-039-2 
● S. Freud, A General Introduction to Psychoanalysis 
● J. Lacan, Ecrit  ISBN 393-31775-7  
● Jonathan Culler, Saussure, 978000686027 
● Maurice Merleau-Ponty, Phenomenology of Perception, Routledge ISBN 978-0415834339

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
35
35
Final Sınavı
0
    Toplam
176

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.