Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişim Sosyolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 203
Güz
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, öğrencileri sosyolojik bir bakış açısı ile medyayı incelemeye teşvik etmeyi amaçlar. Ders genel hatları ile “öteki ile ilişkilenme” süreçlerine odaklanarak bu bağlamda medya temsillerindeki iktidar ilişkilerini incelemeyi hedefler. Dersin kuramsal boyutu öğrencilerin gündelik medya tüketim pratiklerinde eleştirel bir yaklaşım benimsemelerine odaklanırken dersin uygulama boyutu öğrencilere içerik üretimi süreçlerinde de eleştirel\nbir perspektif kazandırmayı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Güncel medya alanına dair eleştirel bir anlayış geliştirecekler
  • Medya kullanım pratiklerinin gündelik hayatlarındaki etkilerini tartışabilecekler
  • Bilgi akışının küresel ölçekteki ana trendlerini ve küresel ile yerel arasındaki etkileşimi karşılaştırabilecekler
  • Yeni medya pratiklerinin temel karakteristiklerini ve zorluklarını yorumlayabilecekler
  • Medya pratiklerinin analizi için farklı metodolojik yaklaşımları kullanabilecekler
  • Medya kurumlarını ve medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders, tematik bir yaklaşım benimser. Dersin iki saatlik kuramsal bölümünde modernite, milliyetçilik, küreselleşme, toplumsal cinsiyet, demokrasi gibi temalara değinilerek bu temaların medya ile ilişkileri sorgulanır. Dönem sonunda öğrencilerin medyanın sosyal gerçeklik yaratma bağlamındaki etkisine dair fikir sahibi olmaları beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Sosyolojiye Giriş
3 Medya, Kültür ve Toplum Turkle, S. (2013) Alone Together: Why We Expect More from Technology and Less From Each Other. Basic Books Chap 10 (p.269-299)
4 Medya, Güç ve Kontrol Herman, E.S. and Chomsky, N., 2010. Manufacturing consent: The political economy of the mass media. Random House, introduction: pages xi-xix.
5 Medya ve İdeoloji O’Shaughnessy (1999) Media and Society: An Introduction Melbourne: Oxford University Press (pp.31-52) & Barker, C. (1999). Television, Globalization and Cultural Identities. Philadelphia: Open University Press (Chapter 6)
6 Medya, Modernite ve Şarkiyatçılık West and the Rest: Discourse and Power by Stuart Hall (özet bölümler). & Aksoy, A. & Robins, K. (1997) Peripheral Vision: Cultural Industries and cultural identities in Turkey. Environment and Planning A: Economy and Space 29(11).
7 Genel Değerlendirme An elaboration on what we have covered so far
8 Ara Sınav
9 Medya ve Milliyetçilik Excerpts from Ernest Rennan (1-5, 7- 11), Benedict (5-11) Anderson and Eric J. Hobsbawm (3-9) & Barker, C. (1999). Television, Globalization and Cultural Identities. Philadelphia: Open University Press (Chapter 2)
10 Küreselleşme ve Medya Barker, C. (1999). “Television, Globalization and Cultural Identities”. Philadelphia: Open University Press (Chapter 2) “From internationalization to transnationalisation” by J. Chalaby (özet bölümler)
11 Medya ve Demokrasi Lippman, McChesney ve Chomsky (özet bölümler) ve Alankuş, S. (2009)The relationship between democracy and other media. Online International Journal of Communication Studies, vol.1
12 Medya ve Toplumsal Cinsiyet Niall Richardson, Gender in the media, Bloomsbury Publishing, 2014, introduction: pp. 1-9.
13 Medya, Irk ve Etnisite Williams, D., Martins, N., Consalvo, M. and Ivory, J.D., 2009. The virtual census: Representations of gender, race and age in video games. New media & society, 11(5), pp.815-834.
14 Sunumlar
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

O’Shaughnessy (1999) Media and Society: An Introduction Melbourne: Oxford University Press. ISBN: 0195507886

Önerilen Okumalar/Materyaller

Additional reading materials will be provided throughout the semester.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
14
14
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.