Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Medya Kültürleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 204
Bahar
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, dijital medya teknolojileri ile ilgili kavram ve kuramları öğretmeyi ve bu teknolojilerin gündelik yaşamdaki kullanımları doğrultusunda araştırma becerileri kazandırmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dijital medya ve bunun toplum içindeki göstergeleri hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirebilecektir;
  • İletişim teknolojilerinin bir toplumda nasıl yayıldığını tartışabilecektir;
  • Dijital medya kullanımının siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarda etkilerini kavrayabilecektir;
  • Dijital medya türleriyle ilgili okuryazarlık becerilerini geliştirebilecektir;
  • Dijital medya alanında temel araştırma becerisi kazanabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, dijital medyanın toplumsal, siyasal ve kültürel yaşamla ilişkisinde ortaya çıkan konulara odaklanır. Medyada “yeni”nin ne olduğuna/olmadığına, medya teknolojilerinin yaşamlarımızdaki rolüne, sosyal medya özelinde platformların içeriğin üretimi, akışı/dağıtımı üzerindeki etkisine ve büyük veriyle gündelik hayatlarımıza giren meselelere değinir. Bu geniş çerçevede dijital medya ekosisteminin nasıl çalıştığını söz konusu ekosistemin bileşenleri (kullanıcılar, içerik üreticileri, medya şirketleri vb.) üzerinden tarif eder. Kutuplaşma, yankı odaları, yalan haber gibi güncel yönelimleri tartışır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yeni medyayı tanımlamak ve anahtar kavramlar Manovich, How Media Became New, Language of New Media, 21-26.
3 Yeni medya ve toplumsal yaşam Lister, New Media in Everyday Life, 237-266. Williams, Television: Technology and Cultural Form, 289-300.
4 Çevrim içi alanlarda iletişim Baym, Personal connections in the digital age, 50-71.
5 Ağlar ve ilişkisellik van Dijck, The Culture of Connectivity, 3-23. Castells, The Internet galaxy, 116-135.
6 Ara sınav -
7 Sosyal medya Fuchs, Social media: a critical introduction, 33-51.
8 Büyük veri ve toplum boyd, & Crawford, Critical Questions for Big Data.
9 Haber ve enformasyon akışı Hermida, Twittering the News.
10 Çevrim içi siyasal alan Castells, Communication, Power and Counter-power in the Network Society. Owen, The Past Decade and Future of Political Media.
11 Dijital medya aktivizmi Bennett & Segerberg, The Logic of Connective Action.
12 Dijital toplumda özgürleşme ve sömürü Jordan, Information politics, 1-29.
13 Gündelik yaşamda yapay zeka Elliott, The Culture of AI, 1-22.
14 Proje sunumları
15 Proje sunumları
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

McLuhan, M. (2003). Understanding media. London: Routledge.ISBN: 1584230738.; Dovey, J. (2008). New media: A critical introduction. London: Routledge.; Dijck, J. V. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. New York, NY: Oxford University Press.ISBN: 0199970785.; Perea, E. A., Jensen, M. J., & Jorba, L. (2012). Digital media and political engagement worldwide: A comparative study. New York: Cambridge University Press.ISBN: 1107668492; Berry, D. M. (2008). Copy, rip, burn: The politics of copyleft and open source. London: Pluto. ISBN: 0745324142

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
-
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
18
18
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
0
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
-
0
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.