Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Yapım Stüdyosu I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 301
Güz
2
4
4
9

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Kritik verme
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dijital Yapım Stüdyosu öğrencilerin içerik yaratma beceri ve bilgilerini kullanarak gerçek bir multi-medya yapım ve yayın ortamını deneyimlemelerini amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ekip çalışması ortamında tanımlı görevleri ve rolleri yerine getirebilecektir;
  • Çalışma planını stres altında yönetebilecektir;
  • Medya iş akışının farklı bölümlerinde ve aşamalarında çalışabilecektir;
  • İçerik üretimi için fikir geliştirebilecektir;
  • Çeşitli medya tiplerini ve araçlarını kullanarak içerik yaratabilecektir;
  • Çalışmalarının ve performansının öz-değerlendirmesini yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler bireysel ve takım halinde çalışarak yazı, fotoğraf, grafik, interaktif medya, video, podcast ve canlı yapımları içeren multi-medya bir yayın üretecektir. Ders öğrencilerin dönem boyunca haftalık periyotta içerik üretip yayınlamasını gerektirmektedir. Bu kapsamda ders dışı çalışma saatleri ve saha çalışmaları bulunmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve gereklilikleri Dönem başı mülakatları
2 Yapım iş akışlarının tasarlanması Rol ve görevlerin belirlenmesi
3 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
4 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
5 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
6 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
7 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
8 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
9 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
10 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
11 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
12 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
13 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
14 Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması
15 Dönem sonu mülakatları
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
8
96
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
50
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
262

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.