İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 311 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İletişim, Medya ve Kent
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 311
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere medya ve kentle ilgili disiplinler arası teorik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Böylece, öğrenciler küresel ölçekte gerçekleşen medya ve iletişim süreçlerinin kentsel yaşamda yoğunlaşmasına dair eleştirel bir bakış açısına sahip olabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, kentlerin ve medyanın nasıl etkileşim içinde olduğuna ve tasarım, iş ve sivil katılım alanlarıyla ilgili yeni iletişim biçimleri yaratmaya odaklanmaktadır. Bu bağlamda, öğrenciler her hafta bir şehri ders kapsamında yapacakları vaka çalışmalarında analiz edeceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Şehirlerin Tarihinden Küresel Kente | Richard T. LeGates and Frederic Stout “The Evolution of Cities”, chap 1 in The City Reader, 4th ed (London and New York, Routledge, 1996) 11-79. |
3 | Medya ve Kent Karşılaşması | Myria Georgiou, “Media and the City: Synergies of Power”, chap. 2 in Media and the City: Cosmopolitanism and Difference (London: Polity, 2013), 31-53 |
4 | Mimari Yansımalar | Michael Picione “Land Use in the city”, chap. 7 in Urban Geography: a Global Perspective, 3rd ed (London and New York, Routledge, 2009), 137-164 Tilo Schabert “The Cosmology of the Architecture of Cities” Volume: 39 issue: 156, page(s): 1-31 Issue published: December 1, 1991 |
5 | Kent, İletişim ve Tasarım | Scott McQuire, Threshold of the Media City, chap 1, in “The Media City” (2008, London, SAGE Publications Ltd), 29 – 111 |
6 | Toplumsal Tasarım: Fikir Geliştirme Atölyesi | Selin Gürdere Akdur and Harun Kaygan (2019). Social Design in Turkey through a Survey of Design Media: Projects, Objectives, Participation Approaches. The Design Journal, 22(1). |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kentte/Kent İçin İş | John R. Logan, The City as a Growth Machine, in Urban Fortunes (Berkeley, Los Angeles and London, University of California Press,2007) 50-99 |
9 | Kültür, Yaratıcılık ve Kent | Richard T. LeGates and Frederic Stout “Urban Culture and Society”, chap 2 in The City Reader, 4th edn (London and New York, Routledge, 1996) 11-79. Masayuki Sasaki (2010), “Urban regeneration through cultural creativity and social inclusion: Rethinking creative city theory through a Japanese case study”, The City Journal, Volume: 22, Supplement: 1 |
10 | Yeni Teknolojiler ve Şehir: Finans Şehri | John Truby (2018), “Fintech and the city: Sandbox 2.0 policy and regulatory reform proposals”, International Review of Law, Computers & Technology Volume 34, 2020 - Issue 3: Rediscovering Trust in the Datafied City |
11 | Katılım, Sorumluluk ve Şehir | Frans Coenen, “Local Agenda 21: ‘Meaningful and Effective’ Participation?” In Public Participation and Better Environmental Decisions (e-book, Springer, 2009) 165-182 Korel Göymen (2008), “Dynamics of Changes in Turkish Local Governance Demise of the Bureaucratic Ruling Tradition?” Society and Economy In Central and Eastern Europe. Journal of the Corvinus University of Budapest. Volume 28, Issue 3. |
12 | Âdemi Merkeziyetçilik ve Şehir | Jeffere Y Seller and Vincent Hoffmann-Martinot, “Metropolitan Governance”, in Decentralization and Local Democracy in the World , (Barcelona, UCLG, 2008) Norbert Kersting et al(2009), “Local Governance Reform in Europe”, chap 2, in Local Governance Reform in Global Perspective, Urban and Regional Research International, Volume :12, 1-9 |
13 | Kriz, Acil Durum ve Şehir | Sara Meerow, Joshua P. Newell, Melissa Stults, “Defining urban resilience: A review”, Landscape and Urban Planning, Volume 147, 2016, 38-49 |
14 | Workshop: Kentlerin ve Medyanın Geleceği | John Rennie Short, “The Future City: Rethinking Urban Theory”, chap 15 in Urban Theory. A Critical Assessment (2nd Edition) (New York, Palgrave Macmillan, 2017) 219-227 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Richard T. LeGates and Frederic Stout, The City Reader, (London and New York, Routledge, 2007) ISBN: 978-0-415-77084-2-
Myria Georgiou Media and the City: Cosmopolitanism and Difference (London: Wiley, 2013) ISBN: 978-0-745-64856-9
Scott McQuire, Threshold of the Media City, chap 1, in “The Media City” (London, SAGE Publications Ltd, 2008), ISBN: 9780857025371.
Michael Picione, Urban Geography: a Global Perspective, 3rd ed (London and New York, Routledge, 2009), ISBN: 9780415462020
John R. Logan, Urban Fortunes (Berkeley, Los Angeles and London, University of California Press, 2007), ISBN: 9780520254282
Frans Coenen, Public Participation and Better Environmental Decisions (e-book, Springer, 2009) ISBN 978-1-4020-9325-8
Decentralization and Local Democracy in the World, (Barcelona, UCLG, 2008) https://www.gold.uclg.org/sites/default/files/GOLDI_%20EN.pdf
John Rennie Short, Urban Theory. A Critical Assessment (2nd Edition) (New York, Palgrave Macmillan, 2017) Ebook – ISBN: 9781137382665 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
https://en.unesco.org/creative-cities/home |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
-
|
0
|
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
|||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
|||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
|||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun