Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 311 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişim, Medya ve Kent
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 311
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere medya ve kentle ilgili disiplinler arası teorik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Böylece, öğrenciler küresel ölçekte gerçekleşen medya ve iletişim süreçlerinin kentsel yaşamda yoğunlaşmasına dair eleştirel bir bakış açısına sahip olabileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya ve kentle ilgili mevcut düşünceyi şekillendiren temel kavramları kullanabilecektir.
  • Kentlerin medya teknolojileriyle nasıl dönüştüğünü tartışabilecektir.
  • Mevcut medya ve kent altyapıları arasındaki etkileşimi açıklayabileceklerdir.
  • Kentlerin geleceğine yönelik katılım ve toplumsal değişim fikirlerini tartışabilecektir.
  • Kentlere ve medyaya dair araştırma odaklı projeler geliştirebilecektir.
  • Kentsel nüfusun karşılaştığı iletişimle ilgili güncel zorlukları değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Ders, kentlerin ve medyanın nasıl etkileşim içinde olduğuna ve tasarım, iş ve sivil katılım alanlarıyla ilgili yeni iletişim biçimleri yaratmaya odaklanmaktadır. Bu bağlamda, öğrenciler her hafta bir şehri ders kapsamında yapacakları vaka çalışmalarında analiz edeceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Şehirlerin Tarihinden Küresel Kente Richard T. LeGates and Frederic Stout “The Evolution of Cities”, chap 1 in The City Reader, 4th ed (London and New York, Routledge, 1996) 11-79.
3 Medya ve Kent Karşılaşması Myria Georgiou, “Media and the City: Synergies of Power”, chap. 2 in Media and the City: Cosmopolitanism and Difference (London: Polity, 2013), 31-53
4 Mimari Yansımalar Michael Picione “Land Use in the city”, chap. 7 in Urban Geography: a Global Perspective, 3rd ed (London and New York, Routledge, 2009), 137-164 Tilo Schabert “The Cosmology of the Architecture of Cities” Volume: 39 issue: 156, page(s): 1-31 Issue published: December 1, 1991
5 Kent, İletişim ve Tasarım Scott McQuire, Threshold of the Media City, chap 1, in “The Media City” (2008, London, SAGE Publications Ltd), 29 – 111
6 Toplumsal Tasarım: Fikir Geliştirme Atölyesi Selin Gürdere Akdur and Harun Kaygan (2019). Social Design in Turkey through a Survey of Design Media: Projects, Objectives, Participation Approaches. The Design Journal, 22(1).
7 Ara Sınav
8 Kentte/Kent İçin İş John R. Logan, The City as a Growth Machine, in Urban Fortunes (Berkeley, Los Angeles and London, University of California Press,2007) 50-99
9 Kültür, Yaratıcılık ve Kent Richard T. LeGates and Frederic Stout “Urban Culture and Society”, chap 2 in The City Reader, 4th edn (London and New York, Routledge, 1996) 11-79. Masayuki Sasaki (2010), “Urban regeneration through cultural creativity and social inclusion: Rethinking creative city theory through a Japanese case study”, The City Journal, Volume: 22, Supplement: 1
10 Yeni Teknolojiler ve Şehir: Finans Şehri John Truby (2018), “Fintech and the city: Sandbox 2.0 policy and regulatory reform proposals”, International Review of Law, Computers & Technology Volume 34, 2020 - Issue 3: Rediscovering Trust in the Datafied City
11 Katılım, Sorumluluk ve Şehir Frans Coenen, “Local Agenda 21: ‘Meaningful and Effective’ Participation?” In Public Participation and Better Environmental Decisions (e-book, Springer, 2009) 165-182 Korel Göymen (2008), “Dynamics of Changes in Turkish Local Governance Demise of the Bureaucratic Ruling Tradition?” Society and Economy In Central and Eastern Europe. Journal of the Corvinus University of Budapest. Volume 28, Issue 3.
12 Âdemi Merkeziyetçilik ve Şehir Jeffere Y Seller and Vincent Hoffmann-Martinot, “Metropolitan Governance”, in Decentralization and Local Democracy in the World , (Barcelona, UCLG, 2008) Norbert Kersting et al(2009), “Local Governance Reform in Europe”, chap 2, in Local Governance Reform in Global Perspective, Urban and Regional Research International, Volume :12, 1-9
13 Kriz, Acil Durum ve Şehir Sara Meerow, Joshua P. Newell, Melissa Stults, “Defining urban resilience: A review”, Landscape and Urban Planning, Volume 147, 2016, 38-49
14 Workshop: Kentlerin ve Medyanın Geleceği John Rennie Short, “The Future City: Rethinking Urban Theory”, chap 15 in Urban Theory. A Critical Assessment (2nd Edition) (New York, Palgrave Macmillan, 2017) 219-227
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Richard T. LeGates and Frederic Stout, The City Reader, (London and New York, Routledge, 2007) ISBN: 978-0-415-77084-2-

 

Myria Georgiou Media and the City: Cosmopolitanism and Difference (London: Wiley, 2013) ISBN: 978-0-745-64856-9

 

Scott McQuire, Threshold of the Media City, chap 1, in “The Media City” (London, SAGE Publications Ltd, 2008), ISBN: 9780857025371.

 

Michael Picione, Urban Geography: a Global Perspective, 3rd ed (London and New York, Routledge, 2009), ISBN: 9780415462020

 

John R. Logan, Urban Fortunes (Berkeley, Los Angeles and London, University of California Press, 2007), ISBN: 9780520254282

 

Frans Coenen, Public Participation and Better Environmental Decisions (e-book, Springer, 2009) ISBN 978-1-4020-9325-8

 

Decentralization and Local Democracy in the World, (Barcelona, UCLG, 2008) 

https://www.gold.uclg.org/sites/default/files/GOLDI_%20EN.pdf

 

John Rennie Short, Urban Theory. A Critical Assessment (2nd Edition) (New York, Palgrave Macmillan, 2017) Ebook – ISBN: 9781137382665

Önerilen Okumalar/Materyaller

www.uclg.org

www.unhabitat.org

https://ecrea.eu/page-18228

https://en.unesco.org/creative-cities/home

https://childfriendlycities.org/

https://www.mica.edu/research/center-for-social-design/#:~:text=Social%20design%20is%20a%20creative,to%20support%20positive%20social%20change

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
3
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
18
18
Final Sınavı
-
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.