Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 312 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kültür ve Yaratıcı Endüstriler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 312
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, kültür endüstrileri ve yaratıcı endüstriler hakkında kavramsal ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kültürün ekonomik, politik ve sosyal yönleri hakkında bir anlayış geliştirebilecektir.
  • Yerel, ulusal ve küresel ölçekte kültür sektörünün paydaşlarını tanımlayabilecektir.
  • Yaratıcı endüstriler hakkında güncel bilgileri şekillendiren temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • Kültür endüstrileri ve yaratıcı endüstri politikalarını kentsel bağlamda analiz edebilecektir.
  • İlgili kavramları çözüm önerileriyle ilişkilendirebilecekleri küçük araştırma projeleri yürütebileceklerdir.
Ders Tanımı Dersin ilk bölümünde öğrenciler kültürün değeri ve kültür endüstrilerinin ekonomik, politik ve sosyal yönleri hakkında bilgi edineceklerdir. İkinci bölümde ise yaratıcı endüstrilere odaklanılacak; bu endüstrilerin kentleri nasıl şekillendirdiği ve dijital sanat ekosistemi tarafından nasıl şekillendiği soruları üzerinde durulacaktır. Dönem boyunca öğrenilen kavramlar, İzmir vaka çalışması üzerinden uygulanabilir çözüm önerileriyle ilişkilendirilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Deneyim Ekonomisi Pine II, B.J. and Gilmore, J.H. (1998). Welcome to the Experience Economy. Harvard Business Review, July-August, 97-105
3 Kültürün Değeri Culture Action Europe, (2018). The Value and Values of Culture, report by Council of Europe and Budapest Observatory.
4 Kültür Endüstrileri ve Kültür Politikası Hesmondhalgh, D., Pratt, A. C., 2005. Cultural industries and cultural policy. International Journal of Cultural Policy 11(1), 1-14.
5 Kültür Politikalarının Paydaşları Johanson, K., Kershaw, A., & Glow, H. (2014). The advantage of proximity: The distinctive role of local government in cultural policy. Australian Journal of Public Administration, 73(2), 218–234.
6 Kültür Ekonomisi ve Kent Scott, A. J., 1997. The cultural economy of Cities, International Journal of Urban and Regional Research 21(2):323-339. Dündar, Ş.G. (2016). Kültür Ekonomisi Açısından İzmir’in Akdeniz’deki Yeri. In Izmir Akdeniz Akademisi Kitabı, 73-87.
7 Yaratıcı Şehir Landry, C. and Bianchini, F. (1995). The Creative City. London: Demos https://en.unesco.org/creative-cities/home
8 Kültür ve Sürdürülebilir Yerel Kalkınma Duxubury et. al. (2015). Cities, Culture and Sustainable Development in H.K. Anheier, Y.R. Isar& M. Hoelscher (eds.), Cultural Policy and Governance in a New Metropolitan Age (pp.7386) UCLG Culture Summit: Culture and Sustainable Cities. http://www.uclg.org/sites/
9 Kültür Endüstrilerinden Yaratıcı Endüstrilere Nicholas Garnham (2005) From cultural to creative industries, International Journal of Cultural Policy, 11:1, 15-29, DOI: 10.1080/10286630500067606
10 İzmir’de Yaratıcı Endüstriler Mengi, O. (2015) “Creative Industries Through Changing Mode of Production: A Debate on Fashion Industry”, Presented in the Conference of Cultural and Creative Industries: Economic Development and Urban Regeneration, Tre University, Rome, Italy, Dec 4 - 5, 2015.
11 Yaratıcı Endüstrilerin Dönüşümü: Dijital Sanat Crawford, B. A and Rodriguez, L. (2022) The NFT Art Marketplace Trends and Considerations Carneqie Mellon University: ETC Press: Report.
12 Yaratıcı Endüstrilerde Girişimcilik Hagoort, G., & Kooyman, R. (2011). On the principles of cultural entrepreneurship: Balancing between imagination and financial profit. In C.O. Nuere (Ed.) New Challenges of cultural observatories, pp.91-107.
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Pine II, B.J. and Gilmore, J.H. (1998). Welcome to the Experience Economy.  Harvard Business Review, July-August, 97-105
  • Hesmondhalgh, D., Pratt, A. C., 2005. Cultural industries and cultural policy. International Journal of Cultural Policy 11(1), 1-14.
  • Scott, A. J., 1997. The cultural economy of Cities, International Journal of Urban and Regional Research 21(2):323-339.
  • Hagoort, G., & Kooyman, R. (2011). On the principles of cultural entrepreneurship: Balancing between imagination and financial profit. In C.O. Nuere (Ed.) New Challenges of cultural observatories, pp.95-107.
  • Nicholas Garnham (2005) From cultural to creative industries, International Journal of Cultural Policy, 11:1, 15-29, DOI: 10.1080/10286630500067606
  • Dündar, Ş.G. (2016). Kültür Ekonomisi Açısından İzmir’in Akdeniz’deki Yeri. In Izmir Akdeniz Akademisi Kitabı, 73-87.
  • Crawford, B. A and Rodriguez, L. (2022) The NFT Art Marketplace Trends and Considerations Carneqie Mellon University: ETC Press: Report
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
6
18
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
22
22
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
32
32
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.