Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 320 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Teknoloji Okuryazarlığı ve Bilişim Etiği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 320
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere yeni teknolojilerin toplumsal bağlamlar içinde ortaya çıkışını ve bu teknolojilerin gündelik hayatta kullanımı sırasında karşılaşılan etik sorunları anlamlandırmaları için kavramsal araçlar sağlamayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Teknolojiyi ekonomik, toplumsal ve bilimsel süreçleri içeren çok yönlü bir olgu olarak açıklayabilecek.
  • Enformasyon ve veri bilimi, internet ve yapay zeka gibi güncel teknojik gelişmeleri analiz edebilecek.
  • Yeni teknolojilerin üretiminde ve tüketiminde ortaya çıkan etik sorunları değerlendirebilecek.
  • Günlük hayatta teknolojinin kullanımına dair eleştirel bir farkındalık geliştirebilecektir.
  • Medya teknolojilerindeki gelişmeleri, toplumsal değişimler ile ilişkili olarak açıklayabilecek.
Ders Tanımı Bu ders teknolojiye toplumsal bir pratik olarak yaklaşan ve yeni teknolojilerin üretimi üretimi ve tüketimi ile ilgili etik sorunları ele alan teknoloji çalışmalarına bir giriş niteliğindedir. Ders ilgili materyallerin eleştirel bir şekilde okunması ve ilgili problemlerin grup tartışmaları şeklinde tartışılması şeklinde tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin Yapısı, İçeriği ve Beklentiler
2 Terimlerin Tanımlanması: Teknoloji, Okuryazarlık, Enformasyon, Enformasyon Etiği (I).
3 Terimlerin Tanımlanması: Teknoloji, Okuryazarlık, Enformasyon, Enformasyon Etiği
4 İnternet nedir (Bölüm 1)? Key Reading: Hayles, Katherine (2012) CHAPTER: ‘How We Read: Close, Hyper, Machine’ How We Think: Digital Media and Contemporary Technogenesis, Chicago: Chicago University
5 İnternet nedir (Bölüm 2)? Tarihi ve günümüzde İnternet Key Reading: Greenhard, S (2020) Chapter 1: The Internet of Things Changes Everything, The internet of Things pp.1-26. Lyon, D. (2017). Digital citizenship and surveillance culture: Engagement, exposure, and ethics in digital modernity. International Journal of Communication, 11, 19.
6 Veri Yoğunluklu Toplum (Bölüm 1): Key Reading: Lovink, G. 2019, Chapter 1 Introduction: Society of the Social, Sad by Design on Platform Nihilism, pp 1-12. “Why we need better ethics for emerging technologies” Information Technology and Moral Philosophy (CSPP), pp. 26-40
7 Veri Yoğunluklu Toplum (Bölüm 2): Key Viewing: Ian Cheng Interview: A Portal to Infinity https://www.youtube.com/watch?v=TO6Luilc4Bo&t=4s Key Reading: Connolly, R. (2020) Why Computing Belongs Within the Social Sciences, Communications of the ACM, August 2020, Vol. 63 No. 8, pp. 54-59. Vannevar Bush, ‘As We May Think’, Atlantic Monthly 176.1 (July 1945): 101-108.
8 İnovasyon ve Değişim Çağında Dijital Bölünme (Bölüm 1) Key Readings: Park, Y. J. (2013). Digital literacy and privacy behavior online. Communication Research, 40(2), 215-236.
9 İnovasyon ve Değişim Çağında Dijital Bölünme (Bölüm 2) Key Reading: Beyond Data Literacy: Reinventing Community Engagement and Empowerment in the Age of Data, Datapop Alliance White Paper Series, September 2015.
10 İnteraktif tasarım Key Viewing: Nielsen, B. F. (2012) Participate! A critical investigation into the relationship between participation and empowerment in design for development: 1-8.
11 Grup Sunumları
12 Bilimsel Bilgi Üretmenin Yeni Yolları Key Readings: Manoley J., Sullivan A & Slee R (2018) The datafication of discipline: ClassDojo, surveillance and a performative classroom culture. Learning, Media and Technology Volume 44, 2019- Issue 1: the Datafication of Education Ryan, M (2015) Transmedia Storytelling: Industry Buzzword or New Narrative Experience? in Storyworlds: A Journal of Narrative Studies
13 Dijital etik ve Teknolojinin Geleceği Key Reading: Shelton, T (2020) A post-truth pandemic? Sage Journals Key Viewing Citizenfour which is 2014 documentary film concerning Edward Snowden and United States National Security Agency spying scandal accessible here
14 Dersin Gözden Geçirilmesi Key Reading: King, A. (2015), Subverting surveillance, Nature (London), 2015-08-26, Vol.524 (7566), p.413-413. Key Viewing: Watch Surveillance in an Era of Pandemic and Protest here.
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

 

Geert Lovink, Sad by Design on Platform Nihilism, 2019.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
4
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.