Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 454 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kültürel Çalışmalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 454
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kültürel çalışmalar alanına ve bu alanın Türkiye’deki gelişimine dair temel bilgileri edindirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kültürel çalışmalar disiplininin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihini ve belli başlı araştırma alanlarını tanımlayabilecektir;
  • Kültürel çalışmalar alanında yöntemsel gelişmenin safhalarını açıklayabilecektir;
  • Kültürel çalışmalar alanındaki temel araştırma yöntemleri üzerine eleştirel bir bilgilenme geliştirebilecektir;
  • Farklı akademik disiplinlerin iletişim, medya ve kültür araştırmaları için tarihsel ve güncel geçerliliklerini değerlendirebilecektir;
  • Kültürel ürünleri farklı analitik ve kuramsal perspektiflerden değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders disiplinerarası bir alan olan kültürel çalışmaların dünyada ve Türkiye’deki tarihini ve gelişimini tanıtacaktır. Kültür kavramını inceledikten sonra kültürel çalışmalara dair faklı kuramsal katkıları ele alacağız ve Türkiye’deki gelişimini ve durumunu inceleyeceğiz. Her hafta belgesel, film, reklam gibi gösterimler olacak ve bu sayede teorik perspektifleri gündelik hayattaki deneyimlerle ilişkilendireceğiz.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin geneline bir bakış
2 Kültür ve Kültürel Çalışmalar Introducing Cultural Studies, editörler B. Longhurst vd. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, s. 1-22.
3 Kültür, İletişim ve Temsil Introducing Cultural Studies, ed. B. Longhurst et. al. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, pp 25-57.
4 Kültürü Araştırmak Introducing Cultural Studies, ed. B. Longhurst et. al. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, pp 90-105.
5 Kültür, Modernite ve Küreselleşme Cultural Studies Theory and Practice, C. Baker,2004, pp.155-185.
6 Kültür ve Şehir Cultural Studies Theory and Practice, C. Baker, 2004, pp. 347-373.
7 Kültür ve Toplumsal Cinsiyet Introducing Cultural Studies, ed. B. Longhurst et. al. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, pp.198-235.
8 Proje ve Sunumlar için Workshop
9 Kültür, Gençlik ve Altkültürler Introducing Cultural Studies, ed. B. Longhurst et. al. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, pp.236-267.
10 Türkiye'deki Kültürel Çalışmalar I (Kültür Politikaları) Ince, A.& Öncü, A.& Ada,S. (2011). Cultural Policy in Turkey Today: Introduction and Overview. In Ada, S (Ed.) Turkish Cultural Policy Report: A Civil Perspective (pp. 191-200). Istanbul: Istanbul Bilgi University Press.
11 Türkiye'deki Kültürel Çalışmalar II (Kültür ve Kimlik) Meral Özbek: “Arabesk Culture: A Case of Modernization and Popular Identity” içinde Rethinking Modernity and National Identity in Turkey, ed. Sibel Bozdoğan and Reşat Kasaba, 1997.
12 Türkiye'deki Kültürel Çalışmalar III (Kültürel Çeşitlilik) Rankin B, Ergin M, Gökşen F. A Cultural Map of Turkey. Cultural Sociology. 2014;8(2):159-179. doi:10.1177/1749975513494878
13 Öğrenci Sunumları I
14 Öğrenci Sunumları II
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Introducing Cultural Studies, eds. B. Longhurst et al. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008. ISBN: 978-1-4058- 5843-4
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Barker, Chris. (2003). Cultural Studies: Theory and Practice. London: Sage Publications
  • Seçilmiş makaleler
  • Belgeseller, filmler, bilgilendirici Youtube videoları, ders ile ilgili blog paylaşımları ve podcastler. 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
3
6
Portfolyo
0
Ödev
1
4
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
0
Final Sınavı
1
22
22
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.