Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 457 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Cinsiyet ve Medya
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 457
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders toplumsal cinsiyete bir bilgi kategorisi olarak yaklaşarak toplumsal cinsiyetin medya tarafından nasıl “inşa” edildiğini anlamayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Toplumsal cinsiyetin medya görüntüleri ve türleri üzerinden inşası ve performe edilişini tanımlayabilecektir;
  • Toplumsal cinsiyet ve kimlik ile ilgili ana teorileri tanımlayabilecektir;
  • Medyada cinsellik, toplumsal cinsiyet, ırk, etnisite, sınıf ve ulus inşalarını eleştirel şekilde değerlendirebilecektir;
  • Bugünün medyasında toplumsal cinsiyet inşasını, dünyadan farklı kültürler ve medyalara bakarak analiz edebilecektir;
  • Sınıf içi tartışmalar ve aktiviteler sayesinde farklı medya metinlerini inceleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders toplumsal cinsiyetin görüntülerini ve medyadaki temsiliyetini sorgulamaktadır. Kültürel incelemeler, medya, film ve toplumsal cinsiyet çalışmalarından teoriler kullanarak toplumsal cinsiyetin farklı süreçlerine ve pratiklerine bakarken, özellikle kadınlık, erkeklik ve queer’lik kavramlarının tanıtmaktadır. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşmakta ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örneklerini ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Neden medyada toplumsal cinsiyet çalışmalıyız?
2 Toplumsal cinsiyet, cinsellik ve temsiliyet 1 G. Tuchman, “The Symbolic Annihilation of Women by the Mass Media.” İçinde Culture and Politics: A Reader, Eds. L. Crothers and C. Lockhart. S. 150-174. New York: St. Martin’s Press, 2000. Gösterim: Kadınların film ve reklamlarda temsiliyeti üzerine örnekler
3 Toplumsal cinsiyet, cinsellik ve temsiliyet 2 M. Gallagher, “Media and the Representation of Gender”. İçinde The Routledge Companion to Media and Gender. S. 23-31. Eds. C. Carter, L. Steiner and L. McLaughin. London and New York: Routledge, 2014. Gösterim: Örnek reklam kampanyası “Dove- Campaign for Real Beauty”
4 Medya ve toplumsal cinsiyet: Tarihsel bir değerlendirme D. Gauntlett, Media, Gender and Identity, London and New York: Routledge, 2002. 3. Bölüm. Gösterim: Örnek film (Ah Belinda), reklam ile Cosmopolitan ve Kadınca gibi dergiler
5 Bir gösteri olarak kadınlık J. Gerhard. “Sex and the City: Carrie Bradshaw's queer postfeminism. Feminist Media Studies”. 5(1), (2005): 37-49. Gösterim: Sex and the City, 4. Sezon, 2. bölüm ‘The Real Me’ (1998- 2004, HBO)
6 Gösterimdeki erkeklik L. M. Ta. “Hurt so good: Fight Club, masculine violence, and the crisis of capitalism.” The Journal of American Culture, 29(3), (2006) 265-277. Gösterim: Dövüş Kulübü (David Fincher, 1999)
7 Ara Sınav (derste)
8 Toplumsal Cinsiyet ve ırk L. Young. Fear of the Dark: 'Race', Gender and Sexuality in the Cinema. London & New York: Routledge, 1996. S. 28-40. (Bölüm 2) Gösterim: Stuart Hall: Race - the Floating Signifier ((Kanopy) ve Saartjie Baartman örneği
9 Toplumsal cinsiyet ve sınıf Y. Tasker. Working girls: Gender and sexuality in popular cinema. London & New York: Routledge, 2002. S. 1-18. Gösterim: Class Dismissed: How the TV frames the working class (Kanopy)
10 Medya ve Queer Teori, LGBTQ+ Kimliği J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018, s. 179-186. Gösterim: Drag King ve Rupaul’s Drag Contest’ten örnekler. G. Avila-Saavedra, “Nothing queer about queer television: televized construction of gay masculinities”, Media, Culture and Society, Volume: 31 issue: 1, (2009): 5-21. Gösterim: Benim Çocuğum belgeseli, yönetmen: Can Candan.
11 Kadınlığın medyadaki temsili Öğrenci sunumları
12 Erkekliğin medyadaki temsili Öğrenci sunumları
13 Queerin medyadaki temsili Öğrenci sunumları
14 Irk ve sınıfın medyadaki temsili Öğrenci sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

The Routledge Companion to Media and Gender. Editörler: C. Carter, L. Steiner ve L. McLaughin. London and New York: Routledge, 2014. ISBN: 978-0-415-52769-9 (hbk). ISBN: 978-0- 203-06691-1 (ebk).;
Crothers, L., & Lockhart, C. (2000). Culture and Politics A Reader. New York: Palgrave Macmillan US.ISBN: 0312233000.; 
Bray, J. (2015). The Routledge companion to experimental literature. London: Routledge.ISBN:113884912X.; 
Storey, J. (2012). Cultural theory and popular culture: An introduction. Harlow (England): Pearson.ISBN: 1408285274.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
30
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.