Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 462 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Radyo ve Podcast Yapımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 462
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere, radyo ve podcast ürünlerinin çeşitli özelliklerini ve türlerini keşfederek, yaratarak ve analiz ederek öğretmeyi amaçlamaktadır.Öğrenciler bu ders ile radyo ve podcast üretiminin temelleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Radyo programı ve podcast oluşturmak için gerekli olan beceri ve teknikleri kavrayabilecektir;
  • Radyo ve podcast yapımının orjinal fikirlerden son ürünlere kadarki ilkelerini ve tekniklerini uygulayabilecektir;
  • Yüksek kalitede radyo ve podcast programı üretebilecektir;
  • Radyo ve podcast türlerinin farklılıklarını tartışabilecektir
  • Radyo ve podcast çevresinde profesyonel düzeyde nasıl çalışıldığını kavrayabileceltir.
Ders Tanımı Bu dersin temelinde radyo programını / podcast üretimini anlamak ve uygulamak yatmaktadır. Bu ders ile öğrenciler teorik derslerin yanı sıra uygulama yapma şansına da sahip olacaktır. Bu uygulamalar, iyi bir radyo programının ve podcastin nasıl yapılacağına dair temel ilkelerin anlatıldığı haftalık tartışmalar ile birlikte yürütülecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Radyo, Podcast ve Podcast yapımı
2 Podcast yapımı ve postcastler: Yeni bir işitsel kültür Llinares, Dario, Fox, Neill and Berry, Richard (2018) “Introduction: Podcasting and Podcasts—Parameters of a New Aural Culture”, in Llinares, Dario, Fox, Neill and Berry, Richard (eds.) Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media, Palgrave Macmillan, Cham, pp. 35-56. Geoghegan & Klass (2007) “Podcasting 101 & Watching and Listening to Podcasts” pp.1-21
3 Teknik Atölye 1 Farklı podcastleri dinlemek ve analiz etmek. Sesi kaydetmek ve müzikle bağdaştırmak. Canlı radyo uygulaması. McLeish, R. (2005), “Radio Studio” pp. 18-39.
4 Podcastlerin kısa tarihi: Radyo kökeni Berry, R. (2016) Podcasting: Considering the evolution of the medium and its association with the word ‘radio’ in Radio Journal: International Studies in Broadcast & Audio Media.
5 Radyonun temelleri McLeish, R. (2005), pp. 1-16.
6 Teknik Atölye 2 Jingle’ların ve programların tanıtılması ve analizi. Komut dosyalarının okunması. Çok kanallı kayıt tekniklerinin tanıtılması. Canlı radyo uygulaması Granneman, S. (2007) Podcasting with Audacity: Creating a Podcast With Free Audio Software (Source Forge Community Press)
7 Yaratıcı ses tasarımı: Sesi ve jinge’ları görselleştirmek Berry, R. (2013), ‘Radio with pictures: Radio visualization in BBC national radio. The Radio Journal, 11 (2). pp. 169- ­184.
8 Teknik Atölye 3 Röportaj Canlı radyo uygulaması: Mikrofonu kullanmak Kulağa uygun yazım McLeish, R. (2005), Interviewing & Vox Pop & Cues and Links & News reading and Presenting pp. 80-128.
9 Türler, konular ve formatlar Fleming, C. (2009), the Radio handbook, London: Routledge: pp. 145-162.
10 Özgünlük, samimiyet ve doğruluk (kurgusal olmayan) Fleming, C. (2009), the Radio handbook, London: Routledge: pp. 61-84
11 Podcastin kültür endüstrisi olarak resmileşmesi Sullivan, John L. (2018) “Podcast Movement: Aspirational Labour and the Formalisation of Podcasting as a Cultural Industry”, in Llinares, Dario, Fox, Neill and Berry, Richard (eds.) Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media, Palgrave Macmillan, Cham, pp. 35-56.
12 Katılımcı kültürler ve yaratıcılık Geoghegan & Klass (2007), pp.195- 233.
13 Final projesinin geliştirilmesi ve sunumu
14 Final projesinin geliştirilmesi ve sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Llinares, Dario, and Fox, Neill. (2018) Podcasting: New Aural
Cultures and Digital Media, Palgrave Macmillan.ISBN-10:
9783319900551
Michael Geoghegan, Dan Klass (2007) Podcast Solutions: The
Complete Guide to Audio and Video Podcasting, Second Edition,
Springer. ISBN-10: 1590599055
McLeish, Robert. (2005) Radio Production, Focal Press.ISBN-10:
9780240519722
Fleming, C (2010) Radio Handbook, 3 rd ed. Routledge.ISBN-10:
0415445078
Granneman, S. (2007) Podcasting with Audacity: Creating a
Podcast With Free Audio Software (Source Forge Community
Press).

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
15
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
85
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
15
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.