Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 468 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Felsefeye Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 468
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, bilgi, değer ve siyaset alanlarına üzerinden, felsefenin temel kavram argüman stratejilerine bir giriş sunmayı; böylece kavramsal analiz, eleştirel düşünme, argümansal değerlendirme ve akılsal tartışma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel felsefe alanlarını ve problemlerini tanımlayabileceklerdir.
  • Temel felsefe problemlerini tartışabileceklerdir.
  • Argümanları analitik olarak çözümleyebileceklerdir.
  • Farklı argümanları doğruluk ve geçerlilik standartları üzerinden karşılaştırabileceklerdir.
  • Eleştirel okuma ve düşünme becerilerini geliştireceklerdir.
Ders Tanımı Ders, felsefi problemlere bir giriş sunar; felsefeyi, yaşamı insanın yapan etkinliklerimizi sorunsallaştırabilmemiz için kullanabileceğimiz bir takım araçlar olarak tanıtmayı amaçlar. Bu amaca ulaşmak için, bilimsel bilginin otoritesi, zihin dünya ilişkisi, özgürlük ve siyasi eylem gibi konuların barındırdığı bazı soru ve sorunlara odaklanır ve bunları çözümlemenin örneklerine bakar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş What is it to make a claim?
2 Plato, inanç, bilgi ve şehir 1 Plato, Apology  https://aeon.co/essays/everyone-is-entitled-to-their-beliefs-if-not- to-act-on-them
3 Plato,inan., bilgi ve şehir 2 Apology cont’d  https://byrdnick.com/archives/4318/appeal-to-nature-appeal-to- intuition-fallacy
4 Akıl ve dünya Descartes, Meds 1 and 2
5 Akıl felsefesi Turing, A., 1948, ‘Intelligent Machinery: A Report’, London: National Physical Laboratory; Searle, J., 1980, ‘Minds, Brains and Programs’, Behavioral and Brain Sciences, 3: 417–57
6 Akıl felsefesi https://aeon.co/essays/creating-robots-capable-of-moral- reasoning-is-like-parenting
7 Vize I
8 Bilim otoritesi Popper, The logic of scientific discovery, pp. 3-27  https://aeon.co/essays/do-thought-experiments-really-uncover- new-scientific-truths
9 Etik1 Kant, pp. 274-281; Bennett, pp. 294-306; Bentham, pp. 306-312; Williams pp. 339-345;
10 Etik 2 Sartre on Freedom, Being and Nothingness, pp.
11 In-class writing assignment
12 Dönemin gözden geçirilmesi  
13 Siyaset ve etik Martin Luther King, Jr., Letter from Birmingham Jail; Malcolm X, selected speeches.
14 Siyaset ve bilgi Martin Luther King, Jr., Letter from Birmingham Jail; Malcolm X, selected speeches.
15 Dönemin gözden geçirilmesi Foucault, History of Madness pp. 44-78 and pp. 462-512
16 Final

 

Ders Kitabı

● Karl Popper, The Logic of Scientific Discovery, Routledge ISBN-13: 978-0415278447 YIL
● Rene Descartes, Meditations on First Philosophy, Cambridge University Press ISBN-13: 978-1107665736 
● Plato, Five Dialogues ISBN-13: 978-0872206335 
● Martin Luther King, Jr., Letter from Birmingham Jail, https://www.africa.upenn.edu/Articles_Gen/Letter_Birmingham.html 
● Malcolm X, Selected Speeches and Statements ISBN978-0-87348-749-8 
● Foucault, History of Madness, Routledge ISBN 10: 0-415-27701-9 
● Sartre, Being and Nothingness Washington Square Press (1992) ISBN 0 671 04082 4

Önerilen Okumalar/Materyaller

https://aeon.co/essays/everyone-is-entitled-to-their-beliefs-if-not-to-act-on-them 
https://byrdnick.com/archives/4318/appeal-to-nature-appeal-to-intuition-fallacy 
https://aeon.co/essays/do-thought-experiments-really-uncover-new-scientific-truths 
https://philosophynow.org/issues/82/Morality_is_a_Culturally_Conditioned_Response 
https://aeon.co/essays/creating-robots-capable-of-moral-reasoning-is-like-parenting

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
12
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
17
17
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.