İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 470 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Televizyon ve Türler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 470
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders global izleyici kitlelerine hitap eden günümüz popüler dizilerini bicim ve içerik açısından inceler. Ders boyunca farklı türdeki televizyon dizilerinin estetik kurgulanışı, izleyiciler üzerindeki etkileri ve sosyokültürel işlevleri analiz edilecektir. Aynı zamanda, günümüzde televizyon türlerinin içeriklerindeki ve izleniş biçimlerindeki değişimler üzerinde durulacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders medya ve televizyon hakkındaki teorik okumalar ile günümüzdeki televizyon dizilerinden alınan somut örneklendirmeleri bir araya getirir. Ders anlatımı ve okumaların tartışılması bu konuların anlaşılmasını kolaylaştıracak ve daha derin bir perspektif sağlayacak görsel kliplerin sınıfta görüntülenmesiyle tamamlanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Televizyonun Yeni Altın Çağı ve Tür Çalışmaları Orange Is the New Black (2013–2019) | Jason Mittell. (2013). ‘Television Genres as Cultural Categories.’ In Genre and Television: From Cop Shows to Cartoons in American Culture, pp. 1-29. |
2 | Global Dünyada Uyarlama Diziler Shameless (2011– ) Bizim Hikaye (2017–2019) | Knox, S. (2018). Shameless, the push- pull of transatlantic fiction format adaptation, and star casting. New Review of Film and Television Studies, 16(3), 295-323. |
3 | Suç Draması ve Erkeklik Temsilleri Breaking Bad (2008–2013) | Brian Faucette (2014). ‘Re-emergence of Hegemonic Masculinity in Breaking Bad.’ In Breaking Bad: Critical Essays on the Contexts, Politics, Style, and Reception of the Television Series, p. 73-86. |
4 | Kostüm Drama ve Popüler Tarih Muhteşem Yüzyıl (2011–2014) Rome (2005–2007) | Ragalie, M. (2007). Sex and Scandal with Sword and Sandals: A Study of the Female Characters in HBO's Rome. Studies in Mediterranean Antiquity and Classics, 1(1), 4. |
5 | Neoliberal Dünyada Realite Şovlar | Ouellette, L., & Hay, J. (2008). Better Living Through Reality TV: Television and Post-welfare Citizenship, pp. 63- 98. |
6 | “Chick Flick”, Televizyonda Feminizm ve Post- feminizm Mary Tyler Moore Show (1970–1977) Ally McBeal (1997–2002) Girls (2012–2017) | Seabrook, R. C., Ward, L. M., Cortina, L. M., Giaccardi, S., & Lippman, J. R. (2017). Girl power or powerless girl? Television, sexual scripts, and sexual agency in sexually active young women. Psychology of Women Quarterly, 41(2), 240-253. |
7 | Belgesel Dram Chernobyl (2019) | Friedman, S. M. (2011). Three Mile Island, Chernobyl, and Fukushima: An analysis of traditional and new media coverage of nuclear accidents and radiation. Bulletin of the atomic scientists, 67(5), 55-65. |
8 | Bir Toplumsal Değişim Aracı Olarak Melodram Kısmet: How Turkish Soap Operas Change the World (2014) | Andrew Skuse and Marie Gillespie. (2012). ‘Gossiping for Change.’ In Drama for Development: Cultural Translation and Social Change, pp.273-294 |
9 | Pembe Dizilerde Ulus Tahayyülü Hatırla Sevgili (2006–2008) | Ives, S. (2007). Mediating the neoliberal nation: Television in post- apartheid South Africa. An International E-Journal for Critical Geographies, 6(1), 153-173. |
10 | Komplike Melodram House of Cards (2013–2018) | Linda Williams (2012). Mega- Melodrama! Vertical and Horizontal Suspensions of the “Classical.” Modern Drama, 55(4), pp. 523-543. |
11 | Polis Dizileri ve Sosyal Gerçekçilik Babylon Berlin (2017– ) The Wire (2002–2008) | Parker, S. (2014). “Hidden in plain sight”: Baltimore, The Wire and the politics of under-development in urban America. In Popular Representations of Development, pp. 108-126. |
12 | Bilimkurgu Dizileri ve Toplumsal Eleştiri Doctor Who (2005– ) Star Trek (1966–1969) | Franklin, H. B. (1994). Star Trek in the Vietnam era. Film & History: An Interdisciplinary Journal of Film and Television Studies, 24(1), 36-46. |
13 | Gençlik Dizileri ve Vampir Sembolizmi Buffy the Vampire Slayer (1997–2003) The Vampire Diaries (2009–2017) | Early, F. H. (2001). Staking her claim: Buffy the Vampire Slayer as transgressive woman warrior. The Journal of Popular Culture, 35(3), 11- 27. |
14 | Günümüz Televizyon Dizilerinde Sanat ve Felsefi Yaklaşımlar Six Feet Under (2001–2005) | Schiappa, E., Gregg, P. B., & Hewes, D. E. (2004). Can a television series change attitudes about death? A study of college students and Six Feet Under. Death Studies, 28(5), 459-474. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mittell, J. (2004). Genre and television: From cop shows to cartoons in American culture. New York: Routledge. ISBN: 9780415969024 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
6
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
119
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
|||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
|||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
|||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun