Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 474 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Haber Fotoğrafçılığı ve Belgesel Fotoğraf
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 474
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, basın ve belgesel fotoğraf uygulamalarının gelişimi hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Bunu yaparken, bu disiplinlerin tarihi ve kültürel geçmişine odaklanmanın yanı sıra, günümüz iş ve görüşlerini de inceler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir fotoğrafı daha güçlü kılan nitelikleri analiz edebilecektir;
  • Basın ve belgesel fotoğraftaki güncel yaklaşımları ve çabaları tanımlayabilecektir;
  • Haber ve belgesel fotoğrafın; medya, sanat, siyaset, kültür ve reklam gibi alanlarla olan ilişkisini kurabilecektir;
  • Politik ve kültürel gelişmelerin fotoğrafla olan ilişkilerini ve onun üzerine olan etkilerini tanımlayabilecektir;
  • Bugünün basın fotoğrafçılığındaki görsel dili analiz edebilecektir.
  • Haber fotoğrafçılığı ve belgesel fotoğrafla ilgili edindiği teorik bilgileri pratikte uygulayabilir.
Ders Tanımı Bu derste basın ve belgesel fotoğrafın; teknik, etik ve kuram gibi unsurları ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Basın Fotoğrafının Kısa Tarihi
3 “Fotoğrafta neler var?” sorusu Lütfen en güçlü ve özel olduğunu düşündüğünüz herhangi bir fotoğrafı getiriniz. –Bazin, A., & Gray, H. (1960). The Ontology of the Photographic Image. Film Quarterly, 13(4), 4-9. doi:10.2307/1210183
4 Fotomuhabirlik - I War Photographer (97 dk) gösterimi- Nachtwey, J. (1989). Deeds of war. London: Thames and Hudson. Nachtwey, J. (2003). Inferno. London: Phaidon.
5 Fotomuhabirlik - II K, Becker. (2002). Photojournalism and Tabloid Press in Wells, L. The photography reader. London: Routledge.
6 Belgesel - I Cotton, C. (2014). Moments in History in The photograph as contemporary art. London: Thames; Hudson.
7 Belgesel - II The FSA Collection of Photographs - Roy Emerson Stryker ve The Postmodern View - Mary Warner Marien
8 Foto-hikaye ve Araştırma (Feature) Country Doctor by Eugene W. Smith ve Alec Soth’un projeleri
9 Etik Kobre, K. (2017). Ethics in Photojournalism: The professionals' approach. New York: Focal Press. Örnek proje önerileri bu hafta verilecektir.
10 Belgesel Fotoğraf’ı Sergilemek Szarkowski, J. (2007). The photographer's eye. New York: Museum of Modern Art.
11 Photography Ajansları: Magnum, VII, Panos and Getty Images Proje önerileri bu hafta teslim edilmelidir.
12 Fotoğraf İşleme ve Temel Işık Bilgisi Atölye gerçekleştirilecektir. (İhtiyaç olduğu takdirde haftasonu ek atölye koyulabilir)
13 Projelerle İlgili Öğrenci Toplantıları
14 Film Gösterimi Somewhere to Disappear (56 dk)
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

K, Becker. (2002). Photojournalism and Tabloid Press in Wells, L. The photography reader. London: Routledge. ISBN-10: 041524661X; Cotton, C. (2014).

Moments in History in The photograph as contemporary art. London: Thames; Hudson.ISBN-
10: 0500204187;

Kobre, K. (2017). Ethics in Photojournalism: The professionals' approach. New York: Focal Press.ISBN-10:
1138101362;

Szarkowski, J. (2007). The photographer's eye. New York: Museum of Modern Art.ISBN-10: 9780870705274;

Nachtwey, J. (1989). Deeds of war. London: Thames and Hudson.ISBN-10: 0500541523; Nachtwey, J. (2003). Inferno. London: Phaidon.ISBN-10: 0714838152.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
2
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
3
3
Portfolyo
0
Ödev
2
20
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
119

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.