Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 475 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Türkiye’de Medya Toplum ve Siyaset
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 475
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere Türk siyasal hayatının temel konularını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu ders öğrencilerin siyaset, medya ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışabilmelerini amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türkiye siyasetinin temel meseleleri hakkında bilgi sahibi olabilecektir;
  • Medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir;
  • Toplumların siyasi ve ekonomik koşulları ile medyanın yapısı arasındaki ilişkileri analiz edebilecektir;
  • Siyasi kurumların işlevlerindeki değişimlerin medya modellerini nasıl etkilediğini kavrayabilecektir;
  • Türkiye’de siyaset ve medya ilişkileri hakkında derinlemesine bilgi edinebilecektir.
Ders Tanımı Ders, sosyoekonomik ve siyasal şartlar ile medyanın yapısı arasındaki bağ üzerine ortaya konan kuramsal tartışmalar çerçevesinde, geç Osmanlı döneminden başlayarak, Türkiye’deki sosyoekonomik ve siyasal dönüşümler sürecindeki medya etkisi ve söz konusu dönüşümlerin medya yapısı üzerindeki etkilerini tartışacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin ilk bölümünün değerlendirilmesi: Siyaset ve İletişimin Temel Kavramları
2 Geç Osmanlı İmparatorluğu ve Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Devlet ve Toplum Okumalar: Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, Routledge, 1993, pp.1-72. Şerif Mardin, ‘Center-Periphery Relations: A Key to Turkish Politics?’ Daedalus, Vol. 102 (1973): 169-90. http://www.jstor.org/stable/20024114.
3 Türkiye’de Modernleşme Analiz: Araba Sevdası and Fatih Harbiye novels. Okumalar: Dankwart A. Rustow, ‘The Modernization in Turkey in Historical and Comparative Perspective’, in Kemal H. Karpat and Contributers, Social Change and Politics in Turkey, Leiden E.J. Brill, 1973, pp.93-122. M. Şükrü Hanioğlu, ‘Garbcılar: Their Attitudes toward Religion and Their Impact on the Official Ideology of theTurkish Republic’, Studia Islamica, No. 86 (1997), pp. 133-158. http://www.jstor.org/stable/1595808. Kemal H.Karpat, ‘Structural Change, Historical Stages of Modernization and the Role of Social Groups in Turkish Politics, in Kemal H. Karpat and Contributers, Social Change and Politics in Turkey, Leiden E.J. Brill, 1973 pp.11-92.
4 Türkiye Siyaseti ve Medya Okumalar: Kemal H. Karpat, ‘The Impact of the People's Houses on the Development of Communication in Turkey: 1931-1951’, Die Welt des Islams, New Series, Vol. 15, Issue 1/4 (1974), pp. 69-84./Uygur Kocabaşoğlu, ‘Tek Parti “Matbuatı” Üzerine Gözlemler’, in in Mehmet Ö. Alkan, Tanıl Bora, Murat Koraltürk (Derleyenler), Mete Tunçaya’a Armağan, İletişim Yayınları, pp.573- 602./Ahmet O.Evin, ‘Novelists:New Cosmopolitanism versus Social Pluralism’, in Turkey and the West, M. Heper, A.Öncü and H. Kramer (eds), I.B Tauris & Co.Ltd, London, New York, 1993, pp.92-115.
5 Cumhuriyetin Resmi İdeolojisi: Kemalizm Analiz: Kadro Dergisi ve Hakimiyet-I Milliye Gazetesi Okumalar: Mustafa Türkeş, ‘A Patriotic Leftist Development-Strategy Proposal in Turkey in the 1930s: The Case of the Kadro (Cadre) Movement’, International Journal of Middle East Studies, Vol. 33, No. 1 (Feb., 2001), pp. 91-114. Paul Dumont, ‘The Origins of Kemalist Ideology’, in Jacob M. Landau, Atatürk and the Modernization of Turkey,Westview Press, E.J. Brill, 1984,pp.25-44.
6 Milliyetçilik ve Aşırı Sağ Analiz: Üç Tarz-I Siyaset and Primo Türk Çocuğu (Ömer Seyfettin) Okumalar: Hugh Poulton, Top Hat, Grey Wolf and Crescent, Turkish Nationalism and Turkish Republic, Hurst & Company, London, 1997, pp. 130-167./Jacob M. Landau, Pan-Turkism: From Irredentism to Cooperation, London: Hurst & Company, 1995
7 Ara Sınav I
8 Sosyal Demokrasi, Sosyalizm ve Aşırı Sol Analiz: Aydınlık and Yön Dergileri ve Gece Dersleri (Latife Tekin) Okumalar: Kemal H. Karpat, ‘The Turkish Left’, Journal of Contemporary History, Vol. 1, No. 2, (1966), pp. 169-186./Further reading: Arslan, U. T. (2001). Popüler Sinema ve Sol Siyaset. Mürekkep, 16, 8- 28./ Doğruöz, H. Ş. (2007). Sinemada 12 Eylül: Bellek Yitimine Direnmek ve Temsil Stratejileri. Birikim, 222, 68-80.
9 Siyasal İslam Analiz: Minyeli Abdullah (Hekimoğlu İsmail and Huzur Sokağı (Şule Yüksel Şenler) Okumalar: Haldun Gülalp, ‘The Poverty of Democracy in Turkey: The Refah Party Episode’, New Perspectives on Turkey, Fall 1999, 35-59./ Further reading: Ayse Öncü “Packaging Islam: Cultural Politics on the Landscape of Turkish Television”, in Public Culture, 8(1):51-71, 1995./ Maktav, Hilmi (2010). Sinema ya da İlahi Aşk: İslami Sinemada Tasavvufi Yolculuklar. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 1(2), 31-55./ Cihan Aktaş, Bir Hayat Tarzı Eleştirisi: İslamcılık, Kapı, 2007. Martin Stokes, ‘Islam, the Turkish State and Arabesk’, Popular Music, Vol. 11, No. 2, A Changing Europe (May, 1992), pp. 213-227. http://www.jstor.org/stable/852942.
10 Milliyetçilik ve Azınlıklar Analiz: Hope/Umut (1970); On the Way to School-İki Dil Bir Bavul (2008); Salkım Hanımın Taneleri-Mrs. Salkım's Diamonds (1999) Okumalar: Mesut Yeğen, ‘The Kurdish Question in Turkish State Discourse’, Journal of Contemporary History, Vol. 34, No. 4 (Oct., 1999), pp. 555-568. http://www.jstor.org/stable/261251/Harris, Sarah (2008). Turkish Popular Cinema: National Claims, Transnational Flows. The International Journal of the Humanities, 6(3), 77-87/Baskın Oran, Türkiye'de Azınlıklar, İletişim, 2008/Mersin, S. (2010). Azınlık Filmleri: Tarihin Yeniden İnşası ve Kolektif Bellek. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 1(2), 5-29.
11 Ara Sınav II
12 Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset Analiz: Handan (1912) Halide Edip Adıvar; Çöl Güneşi (1933), Şükufe Nihal Başar Kadının Adı Yok (1987) Duygu Asena. Okumalar: Nükhet Sirman, ‘Feminism in Turkey: A Short History’, New Perspectives on Turkey, 3/1, Fall 1989./ Deniz Kandiyoti, ‘Sex Roles and Social Change: A Comparative Appraisal of Turkey's Women’, Signs, Vol. 3, No. 1, (Autumn, 1977), pp. 57- 73. http://www.jstor.org/stable/3173079.
13 Türkiye’de Göç Analiz Fikrimin İnce Gülü (1976), Adalet Ağaoğlu; Gurbet Kuşları (1964), Halit Refiğ. Okumalar: Rifat N. Bali, Tarz-Hayattan Life Style'a Yeni Seçkinler, Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar, İstanbul, İletişim, 2002./ Türk sinemasında göç ve şehirleşme Gurbet Kuşları (Halit Refiğ, 1964) Gelin (Lütfi Akad, 1973)./Diasporik Türk sineması Mercedes Mon Amour (Tunç Okan, 1987).
14 Türkiye’de Yoksulluk Analiz: Bereketli Topraklar Üzerinde (1953), Parasız Yatılı (1971), Füruzan; Orhan Kemal); Acı Lokma (1986), Temel Gürsu, Dertler Benim Olsun (1974), Safa Önal; Okumalar: Necmi Erdoğan, Yok-sanma: Yoksulluk-Maduniyet ve “Fark Yaraları”, Yoksulluk Halleri, Ed. Necmi Erdoğan, De:ki, 2002, s.33-64./
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
7
14
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
119

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.